تور مجارستان اتریش 8 روزه

تاریخ خروج

۲۸ اسفند

مدت زمان

8 روزه

بازدید

235

حداکثر ظرفیت

9

تور مجارستان اتریش 8 روزه

تور مجارستان اتریش 8 روزه ویژه نوروز 99 با 7 شب اقامت در شهرهای بوداپست و وین و خدمات اقامت در هتل 4 ستاره با صبحانه، گشت شهری و گشت بین راهی با لیدر فارسی زبان و بیمه مسافرتی

بوداپست Budapest

بوداپست Budapest

بوداپست Budapest ، پایتخت کشور مجارستان ، مرکز سیاسی ، صنعتی ،هنری و تفریحی این کشور با 1750000 نفر جمعیت و مساحت 525 کیلومترمربع ، بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر کشور مجارستان شناخته می شود. رود بزرگ دانوب در مرکز این شهر در جریان است و قسمت بودا ی این شهر در غرب رودخانه و قسمت پست در شرق این رودخانه واقع گشته است.شهر بوداپست کنونی در واقع حاصل ادغام سه منطقه یعنی اولد بودا ، بودا و پست در سال 1872 است. که با ادغام این سه ناحیه این منطقه بزرگ فرهنگی سیاسی و تجاری در شرق اروپا با عنوان بوداپست شکل گرفت.اغلب کشورهای شرق اروپا به دلیل پایین بودن هزینه های سفر در آنها و جذابیت های محیطی همواره گردشگران زیادی را به خود جذب نموده اند.بوداپست نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

آب و هوای بوداپست قاره ای مرطوب است یعنی زمستان های آن پر برف و تابستان های آن گرم و مرطوب است.با این همه این شهر چنان زیبا و جذاب و منحصر به فرد است که جامه تمام فصل ها بر قامت این شهر با برازندگی هرچه تمام می نشیند و چشم انداز خارق العاده ای از این شهر را به شما ارائه می نماید.

بوداپست یکی از ارزان ترین ، امن ترین و با کیفیت ترین شهرهای اروپا ، چه برای گردشگری و چه برای زندگی محسوب میشود.

تاریخچه

تاریخچه بوداپست بسایر پر فراز و نشیب و سرشار از حوادث و پستی و بلندهای زیادیست که کتاب ها و مقالات بی شماری در مورد آن به رشته تحریر در آمده است . به خصوص در دوران جنگ جهانی دوم که این شهر به اشغال آلمان نازی در آمد ، این شهر حوادث بسیار غم انگیز و تاسف باری را تجربه نمود. ولیکن ما اینجا به ناچار خلاصه ای از تاریخ این شهر را ، از بدو پیدایش تا به اکنون بیان می کنیم.مطابق اسناد و شواهد به دست آمده توسط محققان و باستان شناسان ، منطقه بوداپست فعلی در دوران باستان سکونتگاهی برای اقوام سلتی محسوب میگشته است.این شهر بعد ها به سلطه امپراتوری روم در آمد و به علت موقعیت جغرافیایی ویژه که داشت ، مرکز ایالت پانونیای رومی گردید.در اوایل قرن نهم میلادی ، مجاری های ساکن این منطقه ، این شهر را از امپراتوری روم تصاحب کرده و خود بر آن حکم راندند.

بوداپست در اوایل سده 13 میلادی مورد تاخت و تاز اقوام مغول قرار گرفت.لاکن در همین دوران نیز این شهر از رشد و شکوفایی خود باز نایستاد و به یکی از مراکز رنسانس در اروپا تبدیل گشت.با ظهور امپراتوری بزرگ عثمانی ، بوداپست توسط ارتش عثمانی فتح شد و به مدت 150 سال زیر سلطه امپراتوری عثمانی اداره گشت.این شهر در اواسط قرن 18 میلادی تا اوایل قرن 19 و همزمان با تضیف امپراتوری عثمانی ، خود را از این امپراتوری رهاند و تا سال 1917 به عنوان پایتخت امپراتوری اتریش-مجارستان ، یکی از بزرگترین و پر قدرت ترین مراکز اروپایی محسوب میگشت تا اینکه سایه شوم جنگ جهانی باری دیگر سرنوشت این شهر را تحت تاثیر خویش قرار داد و بوداپست در طول این جنگ به اشغال نیروهای نازی در آمد.در سال 1956 و همزمان با انقلاب مجارستان ، عصر جدید در این شهر آغاز شد که تا به امروز نیز شکوفایی و رونق این عصر ، در این بوداپست ادامه دارد.
بوداپست_گردشگری

گردشگری

همان طور که قبلا نیز اشاره کردیمن تاریخ بوداپست بسیار پر فراز و نشیب است و تمامی یادگارهای این تاریخ در این شهر به خوبی مشهود و نمایان است.بوداپست امروزی با تلفیق این یارگارهای تاریخی و عصر مدرینته ، چشم اندازی منحصر به فرد از یک شهر توریستی را ارائه می دهد.این شهر به دلیل تنوع در آثار باستانی و اماکن تاریخی ، هنری و فرهنگی و از طرفی زیبایی های طبیعی و جغرافیایی حاکم بر آن جایگاه خاصی را بین گردشگران کسب کرده و به عنوان یک مرکز تفریحی-سیاحتی ، همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.ما در اینجا سعی داریم شما را با برجسته ترین جاذبه های گردشگری بوداپست آشنا کنیم.

لازم به ذکر است که بسیاری از آثار تاریخی بوداپست به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده اند.

قلعه بودا بوداپست

قلعه بودا

در کنار رود دانوب ، قلعه بودا ، یکی از مهم ترین بناهای تاریخی این شهر ، با نمایی پر شکوه ، به چشم میخورد.این بنا عظیم 200 اتاقی که ساخت آن به سده 13 ام میلادی بر میگردد دژی مستحکم برای محافظت در مقابل حملات اقوام مغول و تاتار بوده است.قلعه بودا جز آثاریست که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.این بنا از سده 13 تاکنون بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و به همین دلیل است که می توانید رایج ترین سبکهای معماری در اروپا را در این بنا به وضوح مشاهده کنید.امروزه اصلی ترین و بزرگترین موزه های مجارستان از جمله موزه بزرگ تاریخ بوداپست در این قلعه جای گرفته است.قلعه بودا به دلیل نور پردازی های خارق العاده آن ، در شب بسیار زیبا و دیدنی تر می باشد.

ساختمان پارلمان مجارستان

ساختمان پارلمان مجارستان ، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این کشور محسوب میشود.این بنا با سبک معماری نئوگوتیکی ، سومین ساختمان بزرگ جهان قلمداد میگردد که دارای 691 اتاق و 19 کیلومتر راهرو و تعداد بی شماری پله است . تاریخ ساخت این بنا به سال 1886 ، زمانی که بوداپست تحت امپراتوری اتریش-مجارستان بود ، و به مناسبت هزارمین سالگرد تاسیس کشور مجارستان بر میگردد.این ساختمان غول پیکر ، در کنار رود دانوب واقع گردیده و تور هایی نیز جهت بازدید گردشگران از آن تعبیه گشته است که مدت زمان بازدید از کل بنا 45 دقیقه به طول می انجامد.همچنین جواهرات سلطنتی مجارستان نیز در این ساختمان نگه داری می شود.
کلیسای باسیلیکای سنت استفان

کلیسای باسیلیکای سنت استفان

کلیسای باسیلیکای سنت استفان یک جاذبه گردشگری محبوب و در واقع می توان گفت سمبل بوداپست محسوب میگردد.این کلیسا به سنت استفان ، پادشاه مقدس و و بنیان گذار دولت مجارستان اختصاص یافته است.ساخت و ساز این کلیسا در سال  1851 آغاز شد اما به علت بروز مشکلات در ساخت و ساز از جمله سقوط گنبد نا تمام آن ، ساخت آن تا سال 1905 میلادی به طول انجامید.طی جنگ جهانی دوم ، سقف کلیسا و برجها و دیوارهای خارجی آن به شدت آسیب دید.ولی با این همه پس از جنگ حهانی ، این کلیسا به خوبی بازسازی گردید.کلیسای باسیلیکای سنت استفان با ارتفاع 96 متر مربع و، بلندترین بنای بوداپست محسوب می شود .سبک معماری این بنا نئوکلاسیک بوده و دقیقا همانند کلیساهای کاتولیک رومی بنا گردیده است.شما می توانید بر فراز گنبد مرکزی این کلیسا ، نما 360 درجه از شهر بودا پست را به خوبی رویت نمایید.
فیشرمن باستیون

فیشرمن باستیون (قلعه فیشرمن)

فیشرمن باستیون یا همان قلعه فیشرمن در شهر قدیمی بودا ی بوداپست ، در کنار رود دانوب و با چشم اندازی رو به ساختمان پارلمان مجارستان بنا گردیده است.این بنا در فاصله سالهای 1895 تا 1902 ساخته شده است و به دلیل رایگان بودن بازدید از ان ، محبوبیت بسیار زیادی را بین گردشگران به خود اختصاص داده است.در محوطه این بنا مجسمه برنزی بزرگی از سنت استفان در حال سوارکاری دیده می شود.سبک معماری این بنا تلفیقی از سبک معماری نئوگوتیک و نئو رمانسک می باشد.

کلیسای ماتیاس

کلیسای ماتیاس معروف به کلیسای بانوی ما ، قدیمی ترین ساختمان شهر بوداپست می باشد که در سال 1269 میلادی واقع در قلعه هیل ساخته شده و در بردارنده نمای برجسته ای از مرگ حضرت مریم ؛ در درون کلیسا می باشد.این کلیسا در سالهای 1541 تا 1641 و همزمان با دوره امپراتوری عثمانی به عنوان مسجد مورد استفاده قرار می گرفت بازسازی مجدد این کلیسا در سالهای پس از پایان دوره امپراتوری عثمانی و به سبک باروک انجام پذیرفت . تاج گذاری افرادی چون چالرز اول در سال 1309 و یا تاجگذاری امپراتور فرانتس جوزف اول نیز در این کلیسا انجام پذیرفته است.
موزه هنرهای زیبا بوداپست

موزه هنرهای زیبا بوداپست

موزه هنرهای زیبا بوداپست نه تنها مهمترین گالری هنری این شهر ، بلکه یکی از مهم ترین و بزرگترین گالری های هنری در اروپا می باشد که در آن می توان آثار ارزشمندی از هنرمندان اسپانیایی ، ایتالیایی و هلندی را در یک مجموعه رویت نمود . نخستین بار این مجموعه بزرگ هنری در 1870 تاسیس گردید و در کل به شش بخش عمده تقسیم میگردد : هنر مصری ، هنر باستان ، گالری مجسمه های قدیمی ، گالری نقاشی های قدیمی ، گالری آثار مدرن و مجموعه آثار گرافیکی.معماری این بنا و تالار مرکزی آن از سبک معماری رنسانس بهره گرفته است.موزه هنرهای زیبای بوداپست یکی از محبوب ترین و پر بازدید ترین امکان فرهنگی-هنری بوداپست قلمداد می گردد.

میدان قهرمان بوداپست

میدان قهرمان

میدان قهرمان بوداپست که در جوار موزه هنرهای زیبای این شهر قرار گرفته یکی دیگر از اماکن تاریخی بوداپست است که در فهرست میراث جهانی یونیسکو به ثبت رسیده است.یک ستون 36 متری که در راس آن یک فرشته بالهای خود را گسترانیده است و در واقع نمادیست از فرشته مقرب درگاه الهی ، گابریل ( جبرئیل ) .در کنار این ستون نیز مجسمه برنزی شش سوار با اسب مشاهده می شود که از آنها به عنوان ناجیان و قاتحان شهر یاد میشود.این بنا به عنوان یکی از زیبا ترین و با شکوه ترین میادین موجود در بوداپست محسوب می گردد.
حمام های آب گرم سیچینی

حمام های آب گرم سیچینی

بی شک اصلی ترین دلیلی که به بوداپست لقب “شهر آبگرم” را داده اند وجود حمامهای آبگرم درمانی متعددیست که در این شهر وجود دارند. اما در بین همه این حمام ها و مراکز آب گرم درمانی ، حمام آبگرم سیچینی اهمیت خاص و فوق العاده ای دارد.این حمام آب گرم  که در سال 1913 برای نخستین بار تاسیس و راه اندازی شده است  با ظرفیت گنجایش همزمان هزار نفر در درون استخر های آبگرم خود ، یکی از بزرگترین حمام های آب گرم اروپا محسوب میگردد.آبگرم این حمام توسط دو چشمه بزرگ آبگرم حرارتی تامین میشود.معماری بی نظیر نئوباروک و نئورنسانس این بنا و استخر رو باز مرکزی آن ، این ساختمان را بین گردشگران بسیار محبوب و خاص نموده است.
خانه اپرای مجارستان

خانه اپرای مجارستان

یکی دیگر از بناهای زیبای بوداپست ، خانه اپرای این شهر است که از سال تاسیس خود ( 1884) تاکنون ، همواره و همه روزه ، حتی در طول سالهای جنگ جهانی ، شاهد برگزاری رویداد ها و اتفاقات فرهنگی و هنری بیشماری در خود بوده است.این سالن با مجسمه های برنزی زیبایی که فضای درونی آنرا زینت بخشیده اند و شکل نعلی که دارد ، می تواند 1261 نفر را در خود بگنجاند.اغلب بزرگترین و دسته اول ترین اپرا های سطح جهانی ، کنسرت ها ، رقصهای باله ، تئاتر ها و … در این سالن اجرا میگردند.

پارک شهر

با اختصاص بیش از 302 هکتار فضای سبز به پارک شهر بوداپست ، این منطقه را به یکی از تفرجگاهای تفریحی این شهر تبدیل نموده است.از جمله مراکزی که در این باغ واقع گشته اند می توان به کاخ موزه هنری درون پارک اشاره نمود . از طرفی وجود باغ گیاه شناسی ، باغ وحش ، موزه حمل و نقل بوداپست ، مرکز تفریحی ویژه برای کودکان و … این پارک را چه در میان اهالی بوداپست و چه در میان گردشگران ، بسیار محبوب ساخته است.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

وین

وین ( Vienna ) :

وین ، پایتخت اتریش که از آن به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نیز یاد می شود یک کلانشهر با جذابیت های مخصوص و منحصر به فرد است . این شهر دارای زیر ساخت های برجسته ای است که می تواند کشف یک تجربه شگفت انگیز از یک سفر دلچسب تفریحی – فرهنگی را برای شما میسر کند.

همه چیز درباره وین

این شهر با 2 میلیون نفر جمعیت در ساحل رود دانوب واقع شده است. میراث فرهنگی هنری آن وام دار نوابغی چون موتسارت ، بتهون و زیگموند فروید می باشد.این شهر همچنین به دار بودن کاخ های امپریال از جمله کاخ Schonn brunn ، اقامتگاه تابستانی هابسبورگ ، نیز معروف است.نمایی از ساختمانهای تاریخی و بنا های معاصر خلق شده توسط هنرمندانی چون  Egon Schiele  و Gustav Klint و سایر هنرمندان نیز در این شهر عرض اندام می نمایند.
مناظر دوره باروک و کاخ های امپریالیستی به همراه صحنه هایی از شاهکارهای هنری و موسیقی در کنار قهوه خانه های اروپایی ، وین را به یک شهر فرهنگی پر جنب و جوش در قلب اروپا تبدیل نموده است که در کنار آن هجوم بازدید کنندگان از سراسر جهان  آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری شهری در اتریش تبدیل کرده است .

زندگی در وین

آب و هوای اتریش به طور کلی حالت معتدلی دارد و تقریبا پیرو شرایط جوی هر فصل از سال قرار می گیرد. میانگین دمای تابستان بین 20 الی 30 درجه سانتی گراد و میانگین دمای آن در زمستان پیرامون 0 درجه سانتی گراد متغیر است.

تور وین

وین برای آن دسته از افرادی که عاشق تاریخ هستند یک شهر رویایی محسوب می شود.تنها کافیست چند قدمی در شهر بزنید تا فضای کوچه های باریک قرون وسطایی و میادین امپراتوری دربار وین ، شما را در خود غرق نماید.عظمت امپراتوری وین میراث پادشاهی قدرتمند هابسبورگ می باشد.خانه آنها ، یعنی مجتمع کاخ هافبورگ ، بیش از 6 قرن است که کلیسای امپریال را در خود جای داده است.جایی که گروه موسیقی کر پسران وین هر یکشنبه در آن آواز مذهبی می خوانند.مدرسه معروف سوارکاری اسپانیایی نیز در آن واقع شده است.برخی اتاق ها و محوطه های این مجموعه همچنین با حفظ آثار مروط به آن دوره تبدیل به موزه گشته است که از جمله مهمترین اجزای یکی این از این محوطه های می توان به لوستر های آپارتمان امپریال ( Kaiser Appartments) اشاره نمود.

از جمله سایر کاخ های معروف و بی نظیر وین میتوان به کاخ باروک Schoss Belvedre و اقامتگاه تابستانی 1441 اتاقی هابسبورگ اشاره کرد ( Schoss Schnnburn ) .

در کنار همه اینها معماری باشکوه و متجلی موجود در قرن 19 وین ، همچنان به خوبی در این شهر محسوس بوده و قضای شهر را تمام و کمال در خود احاطه کرده است.

شهر موزه ها

یکی از معروفترین موزه های وین در واقع یکی از خیره کننده ترین کاخ های هابسبورگ ، موزه Kunsthistoricshes وین ، مجموعه هنر های امپریالیستی است که در این شهر قرار دارد.این مجموعه مملو از آثار گران بهای استادان و هنرمندارن قدیمی و خزانه ای بزرگ از جمله یکی از بزرگترین مجموعه سکه های تاریخی و قدیمی در جهان است.همچنین اصطبلهای شاهنشاهی سابق ، در فضای پشت هافبورگ نیز به مجموعه ای از موزه های نو آورانه تبدیل گشته است.همچنین هنر های اتریش قرن 19 و قرن 20 را میتوانید در موزه Leopold و اغلب آثار آوانگارد را می توانید در موزه معاصر MUMOK رویت نمایید.

وین ، مهد فرهنگ و موسیقی :

کمتر کسی را می توان پیدا کرد که نامی از بتهون یا موتسارت یا قطعه از حداقل شاهکاری از آنها را نشنیده باشد.تربیت مشاهیر و آهنگسازان بزرگ موسیقی کلاسیک جهان چون ولفگانگ آمادئوس موتزارت ، جوزف هایدن ، لودوینگ ون بتهون ، فرانتز شوبرت ، یوهان استراوس ( پدر و پسر ) ، یوهانس برامز و گوستاو مالر و هزارن تن دیگر وین را به عنوان شهر موسیقی به جهانیان شناسانده است.همچنین امروزه نیز در تالار های مخصوص موسیقی این شهر که اغلب یادگار دوران طلایی دوره باروک و قرن 19 وین است ، می توانید از اجراهای گروهای مطرح موسیقی جهان بهره مند گردید.تالار آکوستیک Musikverein که اغلب اجراهای ارکستر فیلارمونیک وین در آن اجرا می شود ، خانه اپرای اصلی وین ( خانه اپرای طلا و کریستال ) ، تالار staatsoper و تالار موسیقی Konzerthaus  و همچنین تالار اختصاصی گروه کر پسران وین ( Muth ) از جمله صد ها تالار مخصوص موسیقی موجود در این شهر است.همچنین چنان چه علاقه مند به تاریجچه و بیشینه موسیقی هستید می توانید از موزه موسیقیHous der muzik نیز دیدن نمایید.

به طور کلی می توان گفت که مهم نیست که کی و چه زمانی وارد وین می شوید و چند روز در آن اقامت داشته باشید . در تمام روزهای سال و در تمام ساعات شبانه روز مجموعه های فرهنگی ، تئاترها ، جشنواره های فیلم ، موسیقی زنده، اپرا و …مطمئنا اوقات دلچسبی را برای شما در این شهر خلق خواهد نمود.توصیه میشود حتما در گشت و گذارهای شهری خود سری به قهوه خانه ها و رستورانهای سنتی دروین بزنید و لذت نوشیدن یک قهوه در خیابان های وین و یا لذت صرف یک غذای اروپایی را در پایتخت فرهنگی اروپا تجربه نمایید.

شهر توریستی هنری وین

هر گامی که در خیابانهای وین بر میدارید ، هنر نیز همراه شماست و شما را همراهی میکند.در طول قرنها و به دلیل شور و اشتیاق حاکمان و امپراتوران وین به هنر ، این شهر هنرمندان مشهوری را برای جهان تولید و پرورش داده است.موزه هنرهای زیبای وین یکی از بزرگترین و برجسته ترین موزه های جهان می باشد که آثار هنری گرانبهایی را در خود گنجانیده است.حتی هنرمندان معاصر نیز دست از خلق هنر در این شهر بر نداشته اند و جای جای شهر را با نقاشی و هنر زیبا کرده اند.حتی در ایستگاهای زیر زمینی مترو در این شهر آثار زیبا و تزئینی از Jugendstil که توسط Otto Wagner طراحی شده اند را می توانید از نزدیک رویت نمایید.

در نهایت اینکه سفر به وین طراوتی تازه و بی مانند به روح و روانتان می بخشد ، آب هوای دلنشین ، فضای امپراطوری و قرون وسطایی شهری ، نشاط و شادابی موجود در شهر و وجود طیف وسیعی از آثار هنری و ساختمانها و بناهای تاریخی مربوط به دربار امپراطوری وین و … از جمله ویژگی های بارز این شهر است که میتوانید با سفر به وین تک تک آنها را از نزدیک دیده و تجربه کرده و نهایت لذت را از این سفر تفریحی – فرهنگی خود ببرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
Categories: جهانگردی

خدمات تور مجارستان اتریش 8 روزه ویژه نوروز 99

مسیر سفر :

  • پرواز تهران . وین
  • پرواز وین . تهران

برنامه تور :

  • 4 شب بوداپست
  • گشت بین راهی براتیسلاوا
  • 3 شب وین
  • 1 روز گشت شهری در بوداپست ( بازدید از میدان قهرمانان، قلعه ماهیگیران، کلیسای ماتیاس، رودخانه دانوب، کلیسای جامع)
  • 1 روز گشت شهری در وین (بازدید از کاخ شونبرون، کاخ بلودره، کاخ هافبورگ، کلیسای جامع سنت استفان)

خدمات تور :

  • ویزای شنگن
  • بلیط رفت و برگشت با پرواز ایران ایر
  • اقامت در هتل 4 ستاره با صبحانه
  • گشت و بازدید از جاذبه های توریستی طبق برنامه تور
  • ترانسفر زمینی بین کشورها با اتوبوس اختصاصی تور

جدول هزینه تور مجارستان اتریش 8 روزه ویژه نوروز 99

هر نفر در اتاق 2 تختههر نفر در اتاق 1 تختهکودک 4 تا 11 سال با تختکودک 2 تا 4 سالکودک زیر 2 سال
1390 یورو + هزینه پرواز2020 یورو + هزینه پرواز1190 یورو + هزینه پرواز690 یورو + هزینه پرواز99 یورو
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور مجارستان اتریش 8 روزه 0 تومان 0 تومان 9 ۲۸ اسفند 8 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

شاید بپسندید