تور فرانسه هلند

تاریخ خروج

۲۸ اسفند

مدت زمان

7 روزه

بازدید

303

حداکثر ظرفیت

9

تور فرانسه هلند 7روزه

3 شب پاریس ، 3 شب آمستردام

تور فرانسه هلند 7 روزه ویژه نوروز 99 با 6 شب اقامت در هتل 4 ستاره با صبحانه در شهرهای پاریس . آمستردام با گشت شهری در هر شهر و بازدید از جاذب های دیدنی و گشت بین راهی بروکسل

سفر به پاریس به عنوان پایتخت کشور فرانسه از شهرهای پرطرفداری است که در قلب قاره‌ی سبز قرار دارد. «شهر عشاق»، «شهر نورها» یا هر نام و لقب دیگری که به این شهر نسبت داده می‌شود، بیانگر جایگاه ویژه‌ی آن در نزد مردم جهان است. پاریس که از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مردمی بسیاری بهره می‌برد، سالانه با آغوشی باز از گردشگران فراوانی پذیرایی می‌کند.

بر اساس مستندات، قدمت سکونت در این منطقه به ۵۲ سال قبل از میلادی مسیح باز می‌گردد. زمانی که این شهر  لوتتیا (Lutetia) نام داشت و یکی از شهرهای امپراطوری روم محسوب می‌شد.شهر پاریس با برخورداری از آب و هوایی اقیانوسی و معتدل، از میانگین دمای ۲۶ درجه در روزهای گرم سال و میانگین دمای ۳ درجه در روزهای سرد سال بهره می‌برد.دین غالب مردم این شهر مسیحیت است. در حالی که اسلام و یهودیت با ۷ و ۲ درصد جایگاه‌های بعدی را دارند.

اطلاعات ضروری درباره پاریس

اختلاف ساعت با تهران

پاریس در منطقه‌ی زمانی یوتی‌سی +۲ قرار دارد و دو و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی : فرانسوی

واحد پول : یورو

نوع برق شهری

برق شهری در پاریس ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع E است.

کد کشور :۳۳+

جهت رانندگی :راست

فرودگاه‌های بین‌المللی :فرودگاه بین المللی شارل دو گل

فـرودگاه اورلی (Orly sud)

وضعیت آب‌ و‌ هوا

پاریس دارای آب و هوایی اقیانوسی است و تحت تاثیر جبهه‌های هوای اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. متوسط دمای سالیانه پاریس ۱۵ درجه سانتی‌گراد است. بارندگی در تمام طول سال در پاریس اتفاق می‌افتد. پاریس به خاطر باران‌های ناگهانی‌اش معروف است. بارش برف در این شهر به ندرت اتفاق می‌افتد و در بیشتر موارد میزان بارش برف به حدی است که بیش از ۲۴ ساعت روی زمین باقی نمی‌ماند.

بهترین زمان برای سفر

از ماه ژوئن تا آگوست، آب و هوا در پاریس بسیار مطلوب است. روزهای بلند و دمای هوای مناسب، شرایطی عالی را برای گشت و گذرا در شهر فراهم می‌کند. متاسفانه فصل تابستان، شلوغ‌ترین و در نتیجه گران‌ترین فصل برای سفر به پاریس است. برای اینکه هزینه‌ی سفرتان را کاهش دهید و در جاذبه‌های گردشگری کمتر در صف بایستید، بهتر است در فصل پاییز به پاریس سفر کنید.

هزینه های سفر به پاریس

هزینه‌ی اقامت در هاستل

هاستل‌های پاریس، ارزان نیستند. طبیعتا هاستل‌هایی که به جاذبه‌های گردشگری اصلی شهر نزدیک‌تر باشند، قیمت بالاتری دارند. مثلا برای اقامت در چنین هاستل‌هایی برای یک خوابگاه ۶ تخته شبی ۳۰ یورو  باید بپردازید. در مناطق دورتر مثل محله‌ی لاتین یا مون‌مارتر، می‌توانید هاستل‌های ارزان‌تر پیدا کنید.

در فصل پرگردشگر تابستان و روزهای آخر هفته، قیمت‌ها بیشتر می‌شوند. اتاق‌های خصوصی دوتخته از شبی ۸۰ یورو شروع می‌شوند. بیشتر هاستل‌ها، ملحفه‌ی رایگان و بعضی از آنها صبحانه‌ی رایگان هم می‌دهند. این صبحانه معمولا شامل شیرینی، کرواسان یا انواع نان، همراه با مربا یا نوتلا و یک فنجان قهوه است.

هزینه خورد و خوراک

برای شام خوردن در یک رستوران خوب باید ۲۵ تا ۴۰ یورو  بپردازید که شامل نوشیدنی هم می‌شود. اگر می‌خواهید صرفه‌جویی کنید،  از مناطق توریستی فاصله بگیرید چون در این مناطق، هزینه‌ی غذا ۱۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از سایر مناطق است. خوشبختانه در پاریس با قیمت پایینی می‌توانید غذا‌ را خودتان آماده کنید. انواع نان، پنیر، محصولات پروتئینی در بازارچه‌های متعدد و فروشگاه‌های شهر به فروش می‌رسد. یکی از کارهای مرسوم در پاریس هم بین اهالی شهر و هم گردشگران این است که مواد غذایی را خریداری می‌کنند و برای یک پیک نیک در یکی از پارک‌های شهر برنامه‌ریزی می‌کنند. تهیه‌ی غذا بین ۹ تا ۱۵ یورو  برایتان هزینه دارد. البته این مقدار به این بستگی دارد که چه موادی بخرید.

ساندویچ‌های نیمه آماده، کرپ‌ها و فست فود روش دیگری برای کاهش هزینه‌ی غذا است و بین ۶ تا ۱۰ یورو  هزینه دارد. اگر می‌خواهید در رستوران غذا بخورید، که مطمئنا دوست دارید چنین تجربه‌ای در پاریس داشته باشید، وعده‌ی ناهار را برای این کار انتخاب کنید.

اگر بخواهید خودتان آشپزی کنید، هزینه‌ی خرید مواد اولیه برای یک هفته در حدود ۵۰ یورو  می‌شود.

هزینه ی حمل و نقل عمومی

سیستم حمل و نقل عمومی در پاریس، یکی از کامل‌ترین و کارآمدترین سیستم‌های حمل و نقل است. تقریبا هر محله‌ای که بخواهید بروید، ایستگاه مترو دارد. بلیط تک سفره‌ی مترو و اتوبوس ۱/۹۰ یورو  است و اگر آن را در اتوبوس بخرید ۲ یورو است. کارت‌های ده سفره حدود ۱۴/۵ یورو   هزینه دارند. برای استفاده از همه‌ی وسایل حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، مترو، تراموا و قطارهای برون شهری موسوم به RER می‌توانید با پرداخت ۱۱/۶۵ یورو ، کارت بلیط‌ های یک روزه بخرید. دارندگان کارت‌های یک روزه که پاریس ویزیت (ParisVisite) نام دارند، برای ورودی بسیاری از جاذبه‌ها و دیدنی‌های پاریس، تخفیف دارند.

تاکسی در پاریس گران است و سفر با تاکسی حداقل ۶/۵ یورو  هزینه دارد. با وجود مترو و کار کردن وسایل حمل و نقل عمومی تا دیروقت، به ندرت نیاز به تاکسی پیدا می‌کنید. استفاده از اپلیکیشن اوبر از تاکسی ارزان‌تر تمام می‌شود.

میانگین هزینه‌ی روزانه‌ی پیشنهادی: بین ۵۰ تا ۷۰ یورو

اماکن گردشی و دیدنی پاریس

برج ایفل

برج ایفل شاید مشهورترین جاذبه‌ی گردشگری در سراسر دنیا باشد. این سازه وقتی اولین بار رونمایی شد، به هیچ عنوان مورد توجه قرار نگرفت. این برج توسط الکساندر گوستاو ایفل و برای نمایشگاه پاریس سال ۱۸۸۹ طراحی شد که به مناسبت صد سالگی انقلاب فرانسه بود

این برج از ۱۵ هزار قطعه‌ی فولادی تشکیل شده است که ۲/۵ میلیون میخ آنها را کنار هم نگه داشته است. این سازه‌ی مبتکرانه، امروزه به عنوان یکی از معروف‌ترین شاهکارهای معماری محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر پاریس است. برج ایفل، ۳۰۷ متر طول دارد و تا زمانی که ساختمان امپایر استیت ساخته شود، بلندترین ساختمان دنیا بود. گردشگران برای اینکه به اولین طبقه‌ی برج برسند می‌توانند از آسانسور استفاده کنند. این طبقه در ارتفاع ۵۷  متری قرار دارد و ۳۶۰ پله دارد. ۳۴۴ پله‌ی دیگر تا طبقه‌ی دوم فاصله است که در ارتفاع ۱۱۵ متری قرار دارد.

بر فراز این برج، منظره‌ی شهر پاریس، بسیار دیدنی و شگفت‌انگیز است. اگر می‌خواهید یک غذای فوق‌العاده در برج ایقل نوش جان کنید، به رستوران ژول ورن در طبقه‌ی دوم سر بزنید. این رستوران، ستاره‌‌ی میشلن دارد و پنجره‌های بزرگ آن، چشم‌انداز زیبایی از پاریس را نمایش می‌دهد.

برج ایفل

کلیسای نوتر دام
کلیسای نوتر دام، یکی از شاهکارهای معماری گوتیک، در قلب پاریس در جزیره‌ای کوچک در رود سن قرار گرفته است. این کلیسا در نزدیکی محله‌ی لاتین قرار دارد. جزیره‌ی ایل دو لا سیته (Ile de la Cité) که در رود سن قرار دارد، مرکز تاریخی و جغرافیایی پاریس است.
در این منطقه‌ی دیدنی پاریس، از قرن ششم تا چهاردهم، پادشاهان فرانسه اقامت داشتند. کلیسای جامع نوتر دام، در سال ۱۱۶۳ توسط لویی نهم یا سن لویی، پایه‌گذاری شد. ساخت این کلیسا بیش از ۱۵۰ سال طول کشید.

کلیسای نوتر دام

خیابان شانزلیزه (Champs-Élysées)

یکی از نمادین‌ترین خیابان‌های پاریس شانزالیزه است که تا سال ۱۶۱۶ دشتی بود که در آن بازارهایی قرار داشت. در آن تاریخ ملکه ماری مدیچی تصمیم گرفت محور باغ‌های باغ تویلری را با خیابانی درختکاری‌شده گسترش دهد. این خیابان به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخش پایینی آن با کاخ کونکورد به همراه یک پارک بزرگ، باغ شانزلیزه و موزه‌ی هنرهای زیبای پتی پله (Petit Palais) احاطه شده است. بخش بالایی خیابان تا طاق پیروزی ادامه می‌یابد و در اطراف آن فروشگاه‌های لوکس، هتل، رستوران، کافه، سینما و تئاتر قرار گرفته است. این خیابان پررفت‌وآمد، مورد توجه گردشگران است و بسیاری از اهالی شهر برای دور هم جمع شدن این خیابان را انتخاب می‌کنند.

خیابان شانزلیزه (Champs-Élysées)

 

موزه‌ی اورسی (Musee d’Orsay)

این موزه‌ی مشهور، مجموعه‌ای از هنر امپرسیونیست و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاریس است. بنای موزه، یک ایستگاه قطار بسیار بزرگ بوده است. در این موزه، بهترین آثار سبک امپرسیونیسم به نمایش درآمده است؛ از هنرمندانی مثل دگا و مونه تا هنرمندان پست امپرسیونیست مثل ون گوگ.

از مشهورترین آثار موجود در این موزه می‌توان ناهار در چمنزار اثر ادوار مونه، زایش ونوس اثر ویلیام-آدولف بوگرو، رقص در مولن دلا گالت اثر پیر آگوست رنوار، شب پرستاره اثر ونسان ونگوگ، ورق‌بازان اثر پل سزان و سیب‌ها و پرتقال‌ها اثر پل سزان را نام برد.

موزه

 

 

خانه‌ی اپرای کاخ گارنیه (Palais Garnier) و کتابخانه و موزه‌ی اپرا

خانه‌ی اپرای کاخ گارنیه، یک تئاتر به سبک نئوباروک است که برای برگزاری اپرا، باله و تئاتر طراحی شده است. این ساختمان توسط شارل گارنیه بین سال‌های ۱۸۶۲ تا ۱۸۷۵ ساخته شده است. نمای ساختمان، ستون‌های کلاسیک وهشت مجسمه دارد که هر کدام تمثیلی از شعر، موسیقی، چکامه، داستان‌سرایی، آواز، درام و رقص است. مساحت کاخ گارنیه ۱۱ هزار مترمربع است و برای ۲۲۰۰ نفر جا دارد. بیشتر فضای بنا به تالار اختصاص یافته که دارای ورودی مرمرین زیبا با پلکان است. تالار با رنگ‌های قرمز و طلایی و با نقاشی‌های دیواری و سقفی زیبایی تزیین شده است

کاخ گارنیه

میدان کونکورد (Concorde)

این میدان بین سال‌های ۱۷۵۵ تا ۱۷۷۵ توسط معمار لویی پانزدهم ساخته شده است. این میدان هشت ضلعی باشکوه، قلب تپنده‌ی پاریس قرن هجدهم است. وسعت این میدان و زیبایی آن بسیار جالب توجه است و آن را به زیباترین میدان پاریس تبدیل کرده است.

علاوه بر اینها، این میدان میزبان تعدادی از حوادث تاریخی کلیدی پاریس از جمله اعدام لویی شانزدهم بوده است

میدان-کنکورد-پاریس

طاق پیروزی

این بنای دیدنی و نمادین پاریس به افتخار سربازان فرانسوی ساخته شده است در طول تاریخ و به ویژه در دوران حکومت ناپلئون جان خود را در راه فرانسه فدا کرده‌اند. ناپلئون در سال ۱۸۰۶ دستور داد تا این بنا ساخته شود اما آن قدر زنده نماند که بتواند بنای تکمیل شده را در سال ۱۸۳۶ ببیند.

این بنا را فردی به نام JF Chalgrin طراحی کرده است و دارای تندیس‌هایی بزرگتر از اندازه‌ی واقعی است و نمادی از پیروزی‌ها و بازگشت پیروزمندانه‌ی ارتش فرانسه است.

طاق پیروزی

 

باغ لوکزامبورگ

باغ لوکزامبورگ بعد از پارک تویلری، مشهورترین پارک شهر پاریس است. این باغ اولین بار در قرن هفدهم میلادی وقتی کاخ لوکزامبورگ ساخته شد، شکل گرفت. اما شکل ظاهری فعلی این باغ را J.F. Chalgrin در قرن نوزدهم طراحی کرده است. در مزکز پارک یک استخر هشت ضلعی قرار دارد که دارای فواره و مجسمه‌های دیدنی است. این بخش از پارک به سبک کلاسیک فرانسوی طراحی شده است.

2باغ لوکزامبورگ

کلیاس سکره کور (Sacré-Coeur) و محله مون‌مارتر (Montmartre)

کلیسای سکره کور در بلندترین نقطه‌ی شهر قرار گرفته و جذابیتی خاص برای گردشگران دارد. نمای مرمرین آن ترکیبی از سبک‌های بیزانس و رومانسک را به نمایش می‌گذارد و از دور، شبیه به یک کیک ازدواج به نظر می رسد.

گردشگاهی که به کلیسا منتهی می‌شود، مکانی محبوب برای اهالی شهر و گردشگران است که به گشت و گذار در آن مشغول می‌شوند و نوازندگان خیابانی، به نواختن و آوازخواندن می‌پردازند. اگر برای سر زدن به این کلیسا برنامه‌ریزی کردید، بد نیست که به محله‌ی مون‌مارتر هم سر بزنید

میدان ووژ (Place de Vosges)

این میدان در محله‌ی زیبای Marais قرار دارد و قدیمی‌ترین میدان عمومی پاریس است. این میدان مجلل به عنوانت مدلی برای ساخت بسیاری از میدان‌های دیگر از جمله میدان کونکورد مورد استفاده قرار گرفته است. میدان ووژ بین سال‌های ۱۶۰۵ تا ۱۶۱۲ ساخته شده در آغاز میدان پادشاهی نامیده می‌شد. از ویژگی‌های این میدان می‌توان به معماری رنسانس و خانه‌های یک‌شکل حوالی میدان اشاره کرد.

این میدان در قرن هفدهم محل برگزاری رویدادها و مناسبت‌های مختلف بوده است و به دلیل قرار گرفتن در محله‌ی تاریخی Marais، حال و هوای قرون وسطایی دارد و کاخ‌های رنسانس در گوشه و کنار آن دیده می‌شود. یکی از دیدنی‌های این منطقه، موزه‌ی پیکاسو است که در ساختمانی قدیمی متعلق به قرن هفدهم برپا شده است.

میدان ووژ2 (Place de Vosges)

لزنولید (Les Invalides)

هتل لزنولید در ابتدا به عنوان آسایشگاهی برای سربازان معلول ساخته شد. تا قبل از دوران لویی چهاردهم، سربازان معلول خدمات پزشکی را در بیمارستان‌ها و صومعه‌ها به سختی دریافت می‌کردند. تا اینکه لویی چهاردهم دستور داد این هتل برای حمایت از سربازان معلولی که در راه وطن فداکاری کرده بودند، ساخته شود.

ساختمان این هتل بین سال‌های ۱۶۷۱ تا ۱۶۷۶ تحت نظر معماری به نام Libéral Bruant ساخته شد. در مرکز این بنا، کلیسایی ساخته شده که محل دفن ناپلئون بناپارت است. این مجموعه، یک موزه‌ی نظامی هم دارد که در سال ۱۷۹۴، پایه‌گذاری شده است. در این موزه، مجموعه‌ی عظیمی از تجهیزات، لباس، اسلحه، اسناد نظامی به نمایش درآمده است. یادبودهایی از ناپلئون و ژنرال‌های فرانسوی در این موزه نگهداری می‌شود

پله روایال (Palais-Royal) کاخ پادشاهی

این بنای باشکوه در مقابل موزه‌ی لوور قرار دارد و یکی دیگر از بهترین نمونه‌های معماری پادشاهی در فرانسه است. این کاخ در آغاز به عنوان یک کاخ کاردینال در دوران حکومت لویی سیزدهم ساخته شد و بعدها به کاخ پادشاهی تبدیل شد. این کاخ برای مدت چهار قرن، محل استقرار قدرت بود. معماری تحسین‌برانگیز کلاسیک فرانسوی و حیاط مرکزی زیبای بنا، از جذابیت‌های این مجموعه‌ی تاریخی است. در این محوطه، ستون‌های زیبا با ارتفاعات مختلف قرار گرفته است که طراحی مدرن و جذابی دارند

میدان شاتله (Châtelet) و برج سن ژاک (Saint-Jacques)

میدان شاتله در مرکز پاریس در منطقه‌ی یک این شهر و مشرف به رود سن قرار گرفته است. دو تئاتر مشهور پاریس در این میدان بزرگ جای دارند یکی تئاتر شاتله که قدمت آن به قرن نوزدهم برمی‌گردد و در آن اجراهای اپرا و کنسرت‌های موسیقی کلاسیک برپا می‌شود. دیگری تئاتر شهر که یکی از بناهای قدیمی پاریس است و در آن کنسرت‌های موسیقی و باله برگزار می‌شود.

علاوه بر این دو تئاتر، فضای اطراف میدان شاتله، دیدنی است. این میدان را به سمت خیابان ریوولی که ادامه بدهید به یک پارک کوچک می‌رسید. در این پارک، برجی به نام برج سن ژاک وجود دارد که بین سال‌های ۱۵۰۸ تا ۱۵۲۲ و به سبک گوتیک ساخته شده است. این برج تنها چیزی است که از کلیسای سن ژاک باقی مانده است.

ساختمان La Conciergerie

این قلعه‌ی قرون وسطایی، در دوران انقلاب فرانسه، به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفت. این بنا در آغاز بخشی از یک کاخ قرون وسطایی بوده و حالا به عنوان موزه بهره‌برداری شده است. در تالارهای مختلف این بنا، یادگاری‌های زیادی از دوران مختلف تاریخی به خصوص دوران انقلاب فرانسه نگهداری شده و به نمایش درآمده است. اگر می‌خواهید چشم‌انداز زیبایی از نمای نئوگوتیک بنا را ببینید از طرف مقابل در اسکله‌ی Mégisserie بنا را نظاره کنید. از این فاصله، سه برج گرد و یک برج ساعت این مجموعه‌ی تاریخی قابل مشاهده است و انگار قلعه‌ای از دل داستان‌های کودکانه بیرون آمده و روبه‌روی شما قرار گرفته است.

دیزنی لند پاریس

قدیمی‌ترین کپی از دیزنی‌لند آمریکا است و دقیقا شبیه به دیزنی‌لند آمریکا ساخته‌ شده است. این دیزنی‌لند در شهر مارن، حومه شرقی پاریس ساخته‌ شده است و نسخه کوچک‌شده‌ی دیزنی‌لند آمریکا نیست، بلکه به همان بزرگی است. از جمله بخش‌های دیزنی‌لند پاریس می‌توان به زمین گلف، مدرسه فوتبال برای کودکان، هفت هتل، زمین تنیس اشاره کرد. این مجتمع تفریحی در ۵۱ کیلومتری پاریس قرار دارد. با بازدید از دیزنی‌لند به دنیای سفیدبرفی و هفت کوتوله، غرب وحشی، سرخپوستان و دیدار با رابینسون کروزوئه بروید! اگر اهل نوستالژی نیستید، می‌توانید به دنیای آدم فضایی‌ها و ماشین‌های زمان سری بزنید.

غذاهای محلی پاریس

راتاتویی (Ratatouille)

این غذای فرانسوی مشهور از نواحی جنوبی فرانسه نشات گرفته است. این غذا در واقع نوعی خوراک سبزیجات است که گاهی به عنوان غذای اصلی و گاهی به عنوان ساید دیش سرو می‌شود. سبزیجات مورد استفاده ابتدا در ماهیتابه با کمی روغن و با حرارت بالا تفت داده می‌شوند و سپس آنها را لایه لایه روی هم می‌چینند و در فر می‌پزند. اصلی‌ترین مواد تهیه‌ی این غذا عبارت است از گوجه، سیر، پیاز، کدو، بادمجان، هویج، فلفل دلمه‌ای، ریحان، مرزنجوش، آویشن و سایر سبزیجات معطر و محلی.

راتاتویی (Ratatouille)

ماکارون

ماکارون یکی از شیرینی‌های لذیذ فرانسوی است که ظاهری متفاوت و زیبا دارد. این شیرینی از دو پوسته‌ی مرنگ بادام تهیه می‌شود و بین آن باتر کریم یا گاناش قرار می‌دهند. این شیرینی‌ را با طعم‌ها و رنگ‌های مختلف آماده می‌کنند. رنگ‌های روشن و زیبای این شرینی بسیار دلنشین و اشتهابرانگیز است. ماکارون، شیرینی حساسی است. حتما آن را از جای معتبر خریداری کنید.

ماکارون

کرواسان

از شیرینی‌های محبوب فرانسوی است که در همه‌ی نانوایی‌ها و قنادی‌ها پیدا می‌شود و ظاهر خاصی دارد. البته این روزها نانوایی‌ها خمیر آماده و فریز شده‌ی آن را نگه‌داری می‌کنند و دیگر از ابتدا خودشان این شیرینی لذیذ را آماده نمی‌کنند. با این حال، بد نیست که در سفر به پاریس به یک کافه یا قنادی سر بزنید و طعم این شیرینی را امتحان کنید.

کرواسان

کیش لورن (Quiche Lorraine)

این غذا یکی از انواع پای است که با طعم شور تهیه می‌شود. کیش لورن یک غذای سبک عالی برای ناهار یا شام و آماده کردن آن هم بسیار ساده است. برای تهیه‌ی این غذا، به خمیر کره‌ای، بیکن دودی و پنیر اضافه می‌کنند.

تارت فلامبه (Tarte flambée)

این تارت در واقع نوعی پیتزا است که از منطقه‌ی آلزاس نشات گرفته است. برای تهیه‌ی این غذا از خامه‌ی تازه، بیکن یا ژامبون و پیاز استفاده می‌کنند. همه‌ی این مواد را روی خمیر مخصوص می‌ریزند و در فر می‌پزند تا جایی که خمیر کاملا ترد و پخته شود.

سوپ پیاز

این سوپ سنتی فرانسوی با پیاز و عصاره‌ی گوشت تهیه می‌شود. معمولا این سوپ را با نان برشته و پنیر آب شده سرو می‌کنند. قدمت این سوپ به دوران رومیان برمی‌گردد و یک غذای بسیار ساده است. البته شکل فعلی آن از قرن هجدهم رواج پیدا کرده است. گاهی شیر هم به سوپ اضافه می‌کنند و برای غلیظ‌‌تر شدن به آن آرد یا تخم‌مرغ می‌زنند.

کاسوله (Cassoulet)

کاسوله یکی از غذاهای لذیذ فرانسوی است که با لوبیا سفید و گوشت تهیه می‌شود و در واقع، نوعی خوراک است که به آرامی پخته می‌شود. برای پخت این غذا از انواع گوشت طبق ذائقه استفاده می‌کنند ولی معمولا گوشت غاز، اردک، سوسیس یا گوشت گوسفند است. منشا این غذا نواحی جنوبی فرانسه و غذایی عالی و کامل به خصوص برای ماه‌های سرد سال است.

سوفله شکلات

قدمت این دسر به اوایل قرن هجدهم برمی‌گردد. البته این غذا را هم شیرین و هم شور سرو می‌کنند. معمولا سوفله‌ی شکلات را در منوی بسیاری از رستوران‌های دنیا خواهید دید. ظاهر ترد شکلاتی و محتوای نرم و خامه‌ای باعث شده که این سوفله یکی از محبوب‌ترین دسرهای دنیا باشد.

فلامیش (Flamiche)

فلامیش کلمه‌ای به معنای کیک است. این کیک از نواحی شمال اروپا نشات گرفته است. کراست حجیم و لطیف این کیک با پنیر و سبزیجات پر می‌شود و بیشتر شبیه به انواع کیش است. موادی که به طور سنتی برای پر کردن این غذا استفاده می‌کنند، تره فرنگی و خامه است. یک نوع فلامیش شبیه به پیتزا هم در فرانسه رواج دارد.

سوغات پاریس

شمع

یکی از سوغاتی‌های شهر نور، شمع است. قدیمی‌ترین شمع‌ساز دنیا یعنی کلود ترودن (Claude Trudon) از سال ۱۶۴۳ در این شهر شمع می‌فروشد. شمع‌های کاخ ورسای و ناپلئون را هم همین شمع‌سازی تامین می‌کرده است. علاوه بر این، شمع‌سازی‌های متعددی در پاریس وجود دارند که همگی بسیار باسابقه و مشهور هستند. در فروشگاه‌های مختلف می‌توانید انواع شمع‌های زیبا و معطر را در هزاران رنگ زیبا و جذاب خریداری کنید. شمع‌های دست‌ساز معطر، حتی زمانی که ماه‌ها و و کیلومترها از پاریس دور هستید، خاطرات سفر را برای شما زنده می‌کنند. نگران حمل و نقل شمع‌ها و سالم رساندن آنها به مقصد نباشید. برخی از انواع شمع‌ها در قوطی‌های فلزی زیبا عرضه می‌شوند تا آسیبی نبینند و هدیه‌ی خوبی برای دوستان و نزدیکان باشند.

شمع

اکسسوری پاریسی و عطر

انواع کیف‌های دست‌ساز و نقاشی شده با دست، شال و روسری، زیورآلات و… را با بهترین کیفیت می توانید در پاریس بخرید. در فروشگاه‌های کلت (Colette)، مرسی و Gab & Jo  می‌توانید انواع اکسسوری‌های جدید و قدیمی را بخرید.

عطر پاریس هم نیاز به تعریف ندارد. اگر می‌توانید از پس هزینه‌ی سنگین آن بربیایید حتما در سفر به پاریس، باکیفیت‌ترین عطرهای دنیا را برای نزدیکان خود بخرید.

اکسسوری پاریسی و عطر

 

قهوه و چای

اگر از علاقه‌مندان به قهوه و چای هستید در پاریس می‌توانید بهترین قهوه و چای را خریداری کنید و عطر کافه‌های پاریس را با خود به خانه ببرید. برای خرید قهوه به بلوی برولری (Belleville Brûlerie) و کوتوم (Coutume) مراجعه کنید و اگر علاقه‌مند به چای هستید، از چای‌خانه‌های مشهور پاریس مثل ماریاژ فرر (Mariage Frères) خرید کنید که ۵۰۰ نوع مختلف چای را در قوطی‌های فلزی مشکی نوستالژیک عرضه می‌کند. قبل از خرید می‌توانید چای و قهوه را امتحان کنید.

قهوه و چای

بازارهای سنتی پاریس

بازار باستیل

بهترین بازار سر‌باز پاریس با غرفه‌ها و دکه‌های رنگارنگ پر از خوراکی‌های محلی خوش‌عطر ‌و ‌بوی فرانسوی. اینجا هرچیزی که فکرش را بکنید پیدا می‌شود، از میوه‌ها و سبزیجات تازه تا گوشت، مرغ، ماهی و میگو. فروشندگان خوش سر ‌و ‌زبان بومی دعوتتان می‌کنند تا عسل‌های خالص، شکلات‌های تلخ و شیرین، سوسیس‌های دست‌ساز، سالامی‌ها و ژامبون‌های تنوری، پنیر‌های وسوسه‌انگیز و نان‌های محشر فرانسوی را با تنوع باور‌نکردنی‌شان امتحان کنید و خوبی‌اش این است که می‌توانید با آن‌ها انگلیسی صحبت کنید. به غرفه‌های گل‌فروشی هم حتما سر بزنید، از تماشای توده‌های خوش‌رنگ گل و گیاه سیر نمی‌شوید. باستیل روز‌های پنجشنبه و یکشنبه از ۷ صبح تا ۲:۳۰ بعد‌از ظهر باز است.

بازار باستیل

قنادی پیِر هِرمی
مگر می‌شود به پاریس سفر کرد و شیرینی‌های فرانسوی را امتحان نکرد؟ «پیر هرمی» (Pierre Herme) شیرینی‌پز با‌تجربه‌ فرانسوی است که ماکارون‌هایش شهرت جهانی دارند و مجله‌ «وُگ» فرانسه به او لقب پیکاسوی شیرینی‌پزی داده. ماکارون نوعی شیرینی اصیل فرانسوی است که از خمیر بادام یا نارگیل تهیه می‌شود و طعمی دلچسب دارد. ماکارون‌های پیر هرمی، ترکیب مزه‌ منحصر‌به‌فردی دارند؛ مثلا ترکیب شکلات و پشن‌فروت که از آن سیر نمی‌شوید. کروسان‌های اینجا هم حرف ندارند؛ تفاوتشان را با آن‌هایی که قبلا خورده‌اید، حس خواهید کرد. این قنادی در خیابان «هفتاد و دوم بناپارت» قرار دارد.

قنادی پیِر هِرمی
بازار سن‌کوئن
بزرگترین مرکز فروش اشیاء آنتیک و دست‌دوم که از قرن نوزدهم برقرار است و پر است از مبل‌ها و صندلی‌های کهنه‌ چوبی، اسباب‌بازی‌های قدیمی، لباس‌های دست‌دوم، کتاب‌ها و مجله‌های قدیمی، دکوری‌های آنتیک، خرده‌ریز‌های عجیب و غریب و هر عتیقه‌ دیگری که فکرش را بکنید. اگر کلکسیونر باشید یا چنین حال‌ و‌ هوا‌هایی را دوست داشته باشید، می‌توانید ساعت‌ها این‌جا گشت بزنید. سن‌کوئن در خیابان «روزیه» در شمال پاریس قرار دارد و روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر باز است.

بازار سن‌کوئن
کتاب‌فروشی شکسپیر و شرکا
شکسپیر و شرکا شاید آشنا‌ترین و معروف‌ترین کتاب‌فروشی دنیا باشد؛ جایی که طی دهه‌ ۱۹۲۰پاتوق نویسندگانی مثل ارنست همینگوی، جیمز جویس و ازرا پاوند بوده و سکانس‌هایی از فیلم «پیش از غروبِ» ریچارد لینکلیتر و «نیمه‌شب در پاریسِ» وودی آلن هم در آن فیلمبرداری شده. این کتاب‌فروشی را «سیلویا پیچ» در ۱۹۱۹ افتتاح کرد، در ۱۹۴۱ در دوران اشغال پاریس توسط آلمان بسته شد، و در ۱۹۵۱ در مکان جدیدی در خیابان «سی و هفتم بوشری» توسط «جرج ویتمن»، دوباره راه‌اندازی شد. شکسپیر و شرکا بهترین جا برای خریدن، ورق زدن و غرق شدن در رمان‌های نو و دست‌دوم انگلیسی و فرانسوی است. دوشنبه‌ها ساعت ۷ عصر هم جلسات کتاب‌خوانی توسط نویسندگان مختلف در آن برقرار است.

کتاب‌فروشی شکسپیر و شرکا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

سفر به آمستردام پایتخت گل های لاله

آمستردام نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد و نیمی از این تعداد را مهاجران خارجی یا خارجی تبارها تشکیل می‌دهند که تنوع آنها به بیش از صد و پنجاه ملیت می‌رسد، و جمعیت فارسی زبانان نیز در آن کم نیست. طبق آمار سال ۲۰۱۶ میلادی مردم این شهر را خود هلندی‌ها و بعد مهاجرین مراکشی، سورینامی و سپس ترک‌ها تشکیل می‌دهند.هستهٔ اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطا بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت و تبدیل به مهم‌ترین بندر تجاری اروپا شد.

در قرون هفدهم و هجدهم که دوران شکوفایی اقتصاد استعماری هلند بود، خانه‌های اعیان نشین بسیاری در حاشیهٔ کانالهای بیرونی شهر ساخته شدند که بسیاری از آنها هنوز هم پابرجا هستند.

آمستردام یکی‌از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا با بیش‌از چهار میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان در سال است. بخش مرکزی آمستردام بافت فشرده و زیبای قدیمی خود را به خوبی حفظ کرده‌است و مانند یک موزهٔ روباز و دیدنی می‌ماند. به همین خاطر یکی از جاذبه‌های گردشگری در آمستردام، قایق‌سواری در کانال‌های داخل شهر است که از مقابل بسیاری از ساختمان‌های زیبای شهر می‌گذرد

اطلاعات ضروری درباره آمستردام

اختلاف ساعت با تهران : ۲ و نیم ساعت عقب تر می باشد.

زبان رسمی: هلندی زبان‌های رایج دیگر: انگلیسی و آلمانی

واحد پول رسمی: یورو

فرودگاه (Amsterdam Airport Schiphol (AMS

نوع برق شهری

برق شهری در هلند، ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز و پریزها و دوشاخه‌ها از نوع C و F است

جهت رانندگی : راست

کد کشور : ۳۱+

وضعیت آب و هوایی

می توان آب و هوا در آمستردام را نسبتا معتدل توصیف کرد. همانطور که برف در آن کمیاب است، گرمای هوا هم آزار دهنده نخواهد بود. با این وجود، این امکان وجود دارد که در بیشتر طول سال با آسمانی خاکستری به همراه نم نم باران روبرو شویم. همچنین وزش باد ممکن است سرمای هوای زمستان را از آنچه که واقعا هست سردتر کند. علاوه بر آن، باراش شدید باران رایج نیست و احتمالا به داشتن چتر نیاز پیدا نخواهید کرد. تابستان‌ها با آب و هوایی بسیار خوب در آمستردام روبرو هستیم به همین دلیل با جمعیت زیادی روبرو خواهیم شد. بنابراین اگر نمی‌خواهید احساس اینکه در یک پارک تفریحی هستید به شما دست بدهد، فصل‌های بهار و پاییز،  بهترین انتخاب ممکن برای سفر به این شهر خواهند بود.

بهترین زمان برای رزرو هتل

اوج هجوم گردشگر به آمستردام و به طبع آن افزایش قیمت‌ها (Peak Season)، ماه‌های جولای، آگوست (اوت) و تعطیلات زمستان  است. فصل‌های پرگردشگر یا به اصطلاح High season  از ماه مارس تا نوامبر به استثنای جولای و آگوست (فصول اوج گردشگری) طول می‌کشد. در نقطه‌ی مخالف می توان فصول کم گردشگر یا به اصطلاح Off season را از ماه دسامبر تا فوریه (به جز تعطیلات) در نظر گرفت. با تمام این اوصاف، قیمت هتل‌های آمستردام در تمام طول سال تغییرات زیادی نمی‌کند و باید مقرون به صرفه‌ترین زمان را زمستان در نظر گرفت. خارج از فصل زمستان، پیدا کردن جای مناسب با قیمت ارزان مشکل است، پس بهتر است از آنجایی که قیمت‌ها تمایل به افزایش دارند، در سریع‌ترین زمان ممکن و از قبل به صورت اینترنتی جا رزرو کنید. پیدا کردن اتاق در این مدت و به محض ورود به شهر امکان‌پذیر است، اما بهترین و ارزان‌ترین مکان‌ها سریع پر می‌شوند، به خاطر همین موضوع شدیدا توصیه می‌شود که از قبل اقدام به رزرو اتاق کنید و البته مطمئن باشید سفرسازان در این زمینه میتواند نگرانی شما در زمینه اقامت در هلند را به راحتی برطرف کند.

هزینه های سفر به آمستردام

هزینه اقامت

هزینه‌ی اقامت در خوابگاه هاستل‌ها شبی ۱۵ تا ۳۰ یورو است. در شهری مثل آمستردام این هزینه تا شبی ۴۵ یورو هم می‌رسد که بسیار گران است. اتاق‌های خصوصی در هاستل‌ها بین ۶۰ تا ۸۰ یورو هزینه دارند. این هزینه برای یک شب و برای اتاق دوتخته است. در آمستردام انتظار داشته باشید که ۲۰ یورو بیشتر بپردازید. با پرداخت شبی ۵۰ تا ۶۰ یورو می‌توانید اتاق در هتل ارزان رزرو کنید که دارای حمام اختصاصی و وای‌فای رایگان است.  در آمستردام و در فصل‌های پرگردشگر، این هزینه افزایش می‌یابد. انتخاب دیگری که برای اقامت دارید استفاده از سایت Airbnb و کرایه‌ی اتاق اشتراکی است. این اتاق‌های مشترک شبی ۱۵ یورو هزینه دارند. کرایه‌ی یک واحد کامل آپارتمان شبی بین ۵۰ تا ۶۰ یورو هزینه دارد.

۱ ستاره       ۳۰ تا ۶۰ یورو

۲ ستاره       ۴۹ تا ۱۶۸ یورو

۳ ستاره       ۵۶ تا ۲۱۰ یورو

۴ ستاره       ۵۹ تا ۳۱۰ یورو

۵ ستاره       ۱۳۴ تا ۳۷۳ یورو

هزینه حمل و نقل عمومی

بلیط قطارهای بین شهری در سراسر هلند ارزان است و بین ۱۲ تا ۳۰ یورو قیمت دارد. برای مسیرهای کوتاه‌تر این مبلغ در حدود ۵ یورو می‌شود. بلیط مسیر آمستردام به روتردام که ۴۰ دقیقه طول می‌کشد ۲۶ یورو است و مسیر آمستردام به لاهه که ۵۰ دقیقه طول می‌کشد، ۷ یورو است. از آنجایی که هلند کشوری مسطح است، دوچرخه‌سواری یکی از روش‌های محبوب و رایج برای حمل‌ونقل داخل شهری است. حتی بسیاری از افراد از این وسیله برای سفرهای بین شهری هم استفاده می‌کنند. با پرداخت روزانه ۱۰ یورو می‌توانید دوچرخه کرایه کنید. قطارها، تراموا و اتوبوس داخل شهری برای بلیط‌های تک سفره در حدود ۳ یورو هزینه دارند. تاکسی در هلند بسیار پرهزینه است و تا جایی که ممکن است باید از آن اجتناب کنید.

تراموای:

بسیاری از پایانه‌های تراموا در ایستگاه مرکزی آمستردام واقع شده‌اند. ۲ ایستگاه تراموا در بیرون بخش جلویی ایستگاه مرکزی وجود دارد، یکی در سمت شرقی  و دیگری در سمت غربی که فاصله‌ی کمی با هم دارند. ترامواهای مرکز شهر، محله‌ها و نواحی مختلف آمستردام را پوشش می دهند. بومی های آمستردام هنگام سفر با تراموا از چیپ کارت حمل و نقل استفاده می‌کنند، با این وجود امکان خرید بلیط‌های ۱ ساعته، ۲۴ و ۴۸ ساعته (معتبر تنها در GVB، شامل تراموا، اتوبوس و مترو)) هم وجود دارد.

مترو:

همه‌ی ایستگاه‌های مترو در آمستردام دارای درگاه‌های ورود و خروج هستند و تنها توسط چیپ‌کارت‌ها و کارت‌های معتبر سفری دیگر قابل استفاده خواهند بود. اگر امکان در اختیار داشتن چیپ‌کارت شخصی برایتان وجود ندارد، می توانید بلیط‌های ۱ ساعته و یا چیپ‌کارت‌های قابل شارژ غیر شخصی را در میز‌های خدماتی GVB یا ماشین‌های فروش مخصوص تعبیه شده در ایستگاه ها تهیه کنید.

قیمت انواع بلیط و کارت سفری و همچنین هزینه‌ی جابجایی با تاکسی در آمستردام به شرح زیر است:

قطار از فرودگاه تا مرکز شهر                                                    ۳.۹۰ یورو

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر                                                ۴۰ تا ۵۰ یورو

۱ ساعته کشتی کروز                                                              ۱۵.۵۰ یورو

هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی در آمستردام                    ۹.۲۵ یورو

بلیط ۱ ساعته تراموا، اتوبوس و مترو                                       ۲.۸۰ یورو

کارت عبور ۲۴ ساعته تراموا و اتوبوس                                     ۷.۵۰ یورو

کارت عبور ۴۸ ساعته تراموا و اتوبوس                                     ۱۲ یورو

کارت عبور ۷۲ ساعته تراموا و اتوبوس                                     ۱۶.۵۰ یورو

کارت عبور ۴ روزه‌ی تراموا و اتوبوس                                       ۲۱ یورو

هزینه خوراک

هلند به خاطر غذاهای لذیذش شهرت دارد. در سفر به این کشور حتما poffertjes را امتحان کنید؛ پنکیکی که با پودر شکر سرو می‌شود. پنیر ادام و پنیر گودا و انواع دسرهای سنتی و مدرن هلندی را حتما امتحان کنید. غذاهای ارزان در فروشگاه‌های فست‌فود در حدود ۱۰ یورو قیمت دارند. وعده‌های غذایی در رستوران بین ۱۵ تا ۲۵ یورو هزینه دارند که این هزینه شامل غذای اصلی و نوشیدنی است. اگر خودتان وعده‌های غذایی را بپزید، هزینه‌ی خرید مواد اولیه‌ی لازم برای مدت یک هفته در حدود ۴۰ تا ۵۰ یورو می‌شود. این مواد اولیه شامل پاستا، سبزیجات، مرغ و سایر اقلام اصلی غذایی است. فست‌فودها و غذاهای ارزان هلندی بین ۵ تا ۱۰ یورو قیمت دارند.

میانگین هزینه‌ی روزانه‌ی پیشنهادی: ۴۵ تا ۶۰ یورو

جاذبه های دیدنی و گردشی در آمستردام

روتردام

رقیب سرسخت آمستردام، شهر زیبای روتردام است. این شهر با وجود اینکه مانند آمستردام نظر گردشگران را جلب نمی‌کند اما باز هم زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارد و ارزش این را دارد که چند روزی از زمان سفرتان را برای بازدید از این شهر در نظر بگیرید. این شهر مکانی فوق‌العاده برای خرید است و البته بناهای تاریخی متعددی دارد که دارای معماری چشم‌گیر و قابل توجه هستند. متاسفانه بسیاری از ساختمان‌های تاریخی این شهر در جریان بمباران‌های جنگ جهانی دوم تخریب شده‌اند. روتردام شاید به اندازه‌ی آمستردام برای گردشگران جذاب نباشد اما زیبایی‌هایی دارد که معمولا نادیده گرفته می‌شود. روتردام، بزرگ‌ترین بندر اروپا و دومین بندر بزرگ جهان پس از بندر شانگهای است. روتردام را پایتخت معماری و شهرسازی هلند می‌دانند که شهرسازی آن آمیزه‌ای از هنر آوان گارد و شهرسازی مدرن و سنتی هلندی است. نزدیک به ۳۰۰ فرهنگ ملی و قومی گوناگون در روتردام زندگی می‌کنند.

روتردام

 جشن روز پادشاه

هر سال در روز ۲۷ آوریل ( یا روز ۲۶ آوریل در صورتی که بیست‌و‌هفتم مصادف با یکشنبه باشد) هلندی‌ها تولد ملکه یویلیانا (Juliana) را جشن می‌گیرند. بعد از اینکه در سال ۲۰۱۳، ملکه بئاتریکس به نفع پسرش سلطنت را کنار گذاشت و ولیم الکساندر، پادشاه هلند شد، این روز که با نام روز ملکه شناخته می‌شد، روز پادشاه نام گرفت. روز پادشاه، یک تعطیلی و جشن ملی در هلند است. در این روز در سراسر هلند جشن برگزار می‌شود، همه جا موسیقی زنده اجرا می‌شود، همه جا به رنگ نارنجی، رنگ ملی هلند در می‌آید و در کانال‌ها و قایق‌ها مراسم شادی برپا می‌شود؛ یکی از بهترین جشن‌های ملی که می‌توانید در تمام طول عمر خود تجربه کنید.

 

گشتی در کانال‌های امستردام

درست مثل ونیز، شهر آمستردام هم روی کانال‌های آب ساخته شده است. یکی از به‌یادماندنی‌ترین خاطراتی که مسافران آمستردام با خود می‌برند، گشت‌و‌گذار در کانال‌های دیدنی این شهر است. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری آمستردام مثل موزه‌های متعدد به راحتی از طریق قایق قابل دسترسی هستند. یکی دیگر از تفریحات لذت‌بخش در این شهر، قدم زدن در خیابان‌ها است. یکی از مناطق حومه‌ی آمستردام به نامGrachtengordel میزبان پل‌های متعدد و خانه‌های قرن هفدهمی است. زمانی که در این خیابان چهارصدساله قدم می‌زنید نمونه‌های بی‌نظیری از آثار معماری، بوتیک‌های کوچک، کافه، هتل و باغ‌های رنگارنگ را خواهید دید.

موزه‌ی امپراتوری (Rijksmuseum)، گنجینه‌ای در آمستردام

موزه‌ی شگفت‌انگیز رایکس (Rijksmuseum) که با عنوان موزه‌ی ملی هلند هم شناخته می‌شود، آثار ارزشمند و نایاب هنری و تاریخی را از سال ۱۸۰۹ جمع‌آوری می‌کند. امروزه، این گنجینه‌ی ارزشمند به قدری گسترش یافته که شامل ۷ میلیون اثر هنری است. ۵۰۰۰ نقاشی در بیش از ۲۵۰ تالار این موزه به نمایش درآمده است. کتابخانه‌ی گسترده‌ی این موزه دارای ۳۵ هزار عنوان کتاب است. علاوه بر مجموعه‌ی منحصربه‌فردی از شاهکارهای هنری و آثار تاریخی، آثاری از توسعه و سیر تحول هنر و فرهنگ هلند در این موزه به چشم می‌خورد. صنایع دستی، مجسمه‌هایی از قرون وسطا و آثاری از هنر مدرن هلند را در این موزه مشاهده خواهید کرد. برای تماشای این گنجینه‌ی ارزشمند و باشکوه، حداقل یک روز کامل زمان در نظر بگیرید.

کلیسا

 

موزه آنه فرانک  The Anne Frank Museum

موزه آنه فرانک وقف تمام قربانیان مشهور هولوکاست شده است. این خانه مأمن خانواده آنه (پناهندگان یهودی از فرانکفورت) بوده که اکثر مدت زمان جنگ جهانی دوم را در آن پنهان شده بودند. در همین خانه بود که آنه خاطرات روزانه خود را که بعدها تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی بعد از جنگ شد (تنها چند سال پس از مرگش، چند ماه قبل از اتمام جنگ) را نوشت. بسیاری از فضای خانه دست نخورده باقیمانده است و به‌عنوان یادمانی تلخ از دوران تراژیک تاریخ عمل می‌کند.

موزه آنه فرانک آمستردام

موزه ونگوگ  The Van Gogh Museum

تنها تعداد اندکی از هنرمندان قرن نوزدهم، تخیلی مانند «ونسان ونگوگ» را ثبت کرده‌اند. چه بر اثر زندگی تراژدی‌وار و سخت و یا به خاطر هوش سرشارش، حدود یک و نیم میلیون بازدیدکننده در سال به این موزه فوق العاده کشیده می‌شوند. این موزه دومین موزه‌ی پربازدید هلند و یکی از مهم‌ترین گالری‌های هنری جهان محسوب می‌شود که در سال ۱۹۷۳ بازگشایی شده و به خانه‌ی بزرگ‌ترین مجموعه از نقاشی‌های ونگوگ در جهان بدل شد. این مجموعه شامل ۲۰۰ نقاشی، ۵۰۰ طراحی و ۷۰۰ نامه از این هنرمند می‌شود.

موزه ونگوگ آمستردام

کلیسای غربی The West Church

کلیسای غربی آمستردام، به خاطر اینکه محل عروسی ملکه سابق «بئاتریکس» در سال ۱۹۶۶ بوده، شهرت دارد و یکی از مشهورترین کلیساهای شهر نیز هست. ساخت این بنا در سال ۱۶۳۰ کامل شد. این کلیسای رنسانسی به خاطر شاخصه‌های متعدد داخلی و خارجی گوتیکی‌اش نامتعارف محسوب می‌شود. برج ۸۵ متری آن که به “جان قد بلند” شناخته شده است، بلندترین برج در شهر بوده و در نوک منار مخروطی‌اش به نشانی از احترام، یک کپی از تاج امپراتور ماکسیمیلیان اتریش که در سال ۱۴۸۹ بیماری‌اش در آمستردام درمان شد قرار داده شده است. بعد از این اتفاق، وی شهر را تحت حمایت خود گرفت و این امتیاز را به آنان داد تا تاجش را بر روی نشان دولتشان بزنند. مقبره نقاش معروف دوران باروک، «رامبراند» نیز در بیرون این کلیسا قرار گرفته است.

آمستردام

 

خانه موزه رامبراند  Rembrandt House Museum

رامبراند به همراه همسرش ساسْکیا، شادترین سال‌های زندگی خود را در این خانه سپری کردند که امروزه تبدیل به موزه‌ای از آثار رامبراند شده است. در همین محله یهودی بود که وی برای موضوعات مذهبی خود مدل‌هایش را پیدا کرد و نقاشی‌های بسیاری از مناظر حوالی کانال‌ها کشید. وی به مدت ۲۰ سال در این خانه زندگی کرد و فضای آن به سبک قرن هفدهمی با تعداد زیادی چاپ فلز و اشیا شخصی چیدمان شده است. به فاصله دو دقیقه پیاده‌روی از این خانه، کلیسای جنوبی قرار دارد که سه تن از فرزندان هنرمند و یکی از شاگردانش در آن دفن شده‌اند. این کلیسا که در سال‌های ۱۶۰۳ تا ۱۶۱۱ ساخته شد، اولین کلیسای پروتستان ساخته شده در آمستردام بعد از جنبش اصلاحات بود. یکی دیگر از بناهای مرتبط با رامبراند، میدان رامبراند است که محل تعداد زیادی کافه و رستوران بوده و مجسمه‌ای از این نقاش شهیر در آن به چشم می‌خورد.

خانه موزه رامبراند آمستردام

کاخ سلطنتی  The Royal Palace

سالن شهرداری سابق، به‌عنوان مقر شاه در زمان حضورش در شهر استفاده می‌شود. نمای خارجی این بنا کاملاً کلاسیک بوده در حالی که نمای داخلی به طرز باشکوه و مجللی چیدمان شده است. آپارتمان‌های آن با نقش‌برجسته‌های شاخص و غنی، مجسمه‌های مرمرین، کتیبه‌های تزئینی و نقاشی‌های سقفی توسط «فردیناند بول» و «خوفِرت فلینْک» (Govert Flinck)، شاگردان رامبراند تزئین شده‌اند. بازدید از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اتاق این کاخ یعنی «تالار شورا» بسیار حیرت‌انگیز خواهد بود.

کاخ سلطنتی The Royal Palace

بِخاین هوف The Begijnhof

بخاین هوف یکی از آن مناطق نادر آرام داخل شهری است که بسیاری از گردشگران حین رفتن از جاذبه‌ای به جاذبه دیگر به آسانی متوجه آن نمی‌شوند. اگر به این نقطه سری بزنید، با حیاط‌هایی پر از چمن‌های سبز هرس شده، محصور شده بین برخی از قدیمی‌ترین خانه‌های آمستردام روبرو می‌شوید که یکی از آن‌ها خانه‌ای چوبی متعلق به قرن ۱۴ بوده که تنها نمونه‌ی خانه چوبی باقیمانده محسوب می‌شود.

بِخاین هوف The Begijnhof

کلیسای قدیمی  The Old Church

کلیسای قدیمی در سال ۱۳۰۶ میلادی ساخته شده و اولین کلیسای سالنی در شمال هلند است که بعدتر مدل بسیاری از کلیساهای منطقه شد. برج این کلیسا در قرن شانزدهم ساخته شده و ناقوسی دارد که متعلق به سال ۱۶۵۸ بوده و یکی از مرغوب‌ترین و ظریف‌ترین‌های نوع خود در کشور است. بعد از کاوش این ساختمان زیبای تاریخی، دو دقیقه روی پل پیاده‌روی کنید و به سمت زِدایک (Zeedijk) یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های آمستردام بروید. خانه‌ی پلاک شماره یک، قدیمی‌ترین ساختمان بازمانده شهر به حساب می‌آید.

کلیسای قدیمی The Old Church

بندر آمستردام The Port of Amsterdam

مسافران از بندر آمستردام به سمت شهرهای راین مانند دوسلدورف، کوبلِنز و بازل می‌روند. تأسیسات این بند در سال ۱۸۷۲ در ارتباط با ساخت کانال دریای شمال، با هدف بازیابی اهمیت سابق پایتخت ساخته شدند. یکی دو ساعت گردش در این مکان به ویژه در شب که پل‌ها و خانه‌ها نورانی می‌شوند بسیار جذاب و خوشایند خواهد بود. توجه داشته باشید که طی بازدیدتان حتماً به موزه ملی دریانوردی نیز سری بزنید. یکی دیگر از جاذبه‌های این حوالی، مرکز علمی نمو، یک موزه درجه یک علمی است که معماری خاصی دارد که شبیه به تنه یک کشتی بزرگ است.

بندر آمستردام The Port of Amsterdam

خیابان کالفِر و بازار ارزان‌قیمت Kalverstraat and Vlooienmarkt

مناطق بسیاری برای خرید در آمستردام وجود دارند، چه برای کالاهای لوکس و گران‌قیمت، چه صنایع دستی بومی و یا سوغاتی. یکی از شلوغ‌ترین و معروف‌ترین این مناطق خیابان کالفر با بوتیک‌ها، گالری‌ها، عطر فروشی‌ها، کافه و رستوران‌های متعدد است. هرچند ازدحام جمعیت به ویژه در شنبه‌ها ممکن است کمی رعب‌انگیز شود اما تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. بازار ارزان‌قیمت و دست دوم مشهور آمستردام از سال ۱۸۸۶ در این نقطه برپا می‌شود. در اینجا هر چیزی از عتیقه‌جات گرفته تا غذا و لباس، چه نو و چه دست دوم را می‌توانید پیدا کنید.

Amsterdam, The Netherlands - September 14, 2011- Shopping street in Amsterdam with lots of people and shops. This street is called "Kalverstraat" and is the most famous shopping street in Amsterdam.

باغ‌ های گیاه‌ شناسی و باغ‌ وحش  The Botanical Gardens & the Zoo

در قلب آمستردام می‌توانید باغ‌های گیاه‌شناسی، یکی از قدیمی‌ترین‌ها در جهان را پیدا کنید که در سال ۱۶۳۸ تأسیس شده‌اند. این باغ‌ها در ابتدا باغی کوچک برای گیاهان دارویی پزشکان و داروسازان بودند؛ امروزه اما جایگاه گیاهان و درختان نادر، گل‌های عجیب و گلخانه‌ای بزرگ شامل مناطق مختلف استوایی است. با پنج دقیق پیاده‌روی می‌توانید به باغ‌وحش بی‌نظیر آمستردام که موجوداتی گوناگون از سرتاسر جهان را به نمایش گذاشته است، برسید. در این باغ‌وحش یک موزه جانورشناسی، حشره خانه، پاویلیون پروانه و افلاک نما نیز وجود دارند.

باغ‌ های گیاه‌ شناسی و باغ‌ وحش The Botanical Gardens & the Zoo

غذاهای محلی آمستردام

کراکت (Kroket)

کراکت یک رول سرخ‌شده حاوی گوشت معطر است که اصالتا از گوشت گاو یا گوساله تهیه می‌شود که با ادویه‌های مختلفی آن را معطر می‌کنند. شما می‌توانید کراکت را به عنوان یک میان‌وعده به صورت اسنک میل کنید اما بیش‌تر مواقع آن‌ها را بر روی نان‌های بریده‌شده سفید یا نان همبرگر به همراه سس خردل سرو می‌کنند. مراقب محتوای داخل کراکت‌ها باشید چراکه بسیار داغ هستند.

کراکت‌ها را می‌توانید از تمام نقاط آمستردام، اسنک بارها، رستوران‌ها، مک‌دونالد  یا دست‌فروشان تهیه کنید. فبو (Febo) یکی از اسنک بارهای معروف آمستردام است که در تمام نقاط شهر شعبه دارد و به خاطر کراکت‌هایش بسیار معروف است. سه برند معتبر دیگر شامل وان دوبن (Van Dobben)، هولتکمپ (Holtkamp)، و کوکبوم (Kwekkeboom) است.

کراکت (Kroket)

پاتات (Patat)

مدل هلندی سیب‌زمینی سرخ‌شده نام‌های فراوانی چون فریت (Friet)، فریتس (Frites)، پاتات (Patat)، یا ولامس فریتن (Vlaamse frieten)، دارد که از شکل معمول آن ضخیم‌تر است. هلندی‌ها خود عاشق این سیب‌زمینی سرخ‌کرده با مکمل‌های مختلفی چون مایونز، کچاپ، کاری یا سس بادام‌زمینی هستند. معروف‌ترین این مواد طعم‌دهنده سس مایونز همراه با پیاز خام خورد شده و سس بادام‌زمینی است. این غذا برخلاف ظاهرش طعم بی‌نظیری دارد.پاتات در جعبه یا کاغذهای مخصوص سرو می‌شود. در رستوران‌های زیر می‌توانید طعم بهترین پاتات را تجربه کنید:

ولامز فریتشویس (Vlaams Friteshuis Vlemminckx)، ووئتبووگ‌استرات ۳۳ (Voetboogdtraat 33)، مانکن پیس (Manneken Pis)، دامراک ۴۱ (Damrak 41).

پاتات (Patat)

پوفرجیس (Poffertjes)

از غذاهای سنتی آمستردام پوفرجیس است که از خمیر تهیه می‌شود. آن‌ها شبیه به پنکیک‌های کوچک هستند اما کمی تردتر. برای تهیه این غذا از خمیر و آرد گندم استفاده شده و همراه با کره و شکر سرو می‌شود. پوفرجیس را معمولا در زمستان در غرفه‌هابی برای فروش در خیابان‌ها به وفور می‌بینید. معمولا این نان را روی بشقاب‌های کاغذی با یک چنگال سرو می‌کنند علاوه بر کره و شکر، می‌توانید از خامه زده‌شده، شیره و توت‌فرنگی نیز استفاده کنید.

پوفرجیس (Poffertjes)

بیتربالن (Bitterballen)

بیتربالن یکی از محبوب‌ترین میان وعده‌ها در هلند است که معمولا در هر بار یا کافه یافت می‌شود. این توپ‌های گوشتی کاملا سرخ شده و طبق سنت با سس خردل سرو می‌شود. بیتربالن سطحی بسیار ترد و محتوای بسیار نرمی دارد. وقتی برای اولین بار امتحان می‌کنید مراقب باشید زیرا ممکن است درون توپ بسیار داغ باشد. اگر از محتوای آن بپرسید ما به شما می‌گوییم که تشکیل شده از گوشت گاو، آب گوشت گاو، کره، آرد برای محکم شدن و ادویه است. این غذا از نظر مواد بسیار شبیه به کراکت است.

بیتربالن (Bitterballen)

سوغاتی آمستردام

پنیر

پنیرهای آمستردام شهرت جهانی دارند. در این شهر و از فروشگاه‌های مختلف می‌توانید انواع پنیر را خریداری کنید و از چشیدن طعم لذیذ آن‌ها لذت ببرید. البته برای بسیاری از مسافران تهیه‌ی پنیر و بردن آن به شهر محل زندگی‌شان کار سختی است. حتی اگر به عنوان سوغات هم نخواستید پنیر بخرید، حتما برای خودتان بخرید و آن را امتحان کنید.

پنیر در هلند یک سبک زندگی است! پنیرهای مشهوری چون ادام (Edam) و گودا (Gouda) از این کشور نشات گرفته‌اند و اکنون در تمام دنیا مشهور هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر می‌خواهید برای خانواده و دوستان خود پنیرهای هلند را به عنوان سوغات ببرید، پنیر گودا بهترین انتخاب است. چرا که پنیر گودا در همه جای دنیا وجود دارد و بسیاری از افراد روزانه از آن استفاده می‌کنند. با بردن پنیر گودای هلند به برای دوستان، آن‌ها متوجه تفاوت چشم‌گیر پنیرهای هلندی با سایر پنیرهای دنیا می‌شوند.

اگر در مدت اقامت‌تان در آمستردام زیاد پنیر گودا را امتحان کرده‌اید و می‌خواهید برای خودتان هم کمی پنیر به خانه ببرید، پنیرهای محلی را امتحان کنید. این پنیرها را می‌توانید از فروشگاه‌های محلی خریداری کنید.

پنیر آمستردام

کفش‌های چوبی

کفش‌های چوبی یکی از سوغاتی‌های مورد توجه گردشگران هستند. در گذشته از این کفش‌ها به عنوان کفش‌های محافظ در مزارع استفاده می‌کردند.

البته در بسیاری از شهرهای دنیا می‌توانید انواع کفش چوبی را بخرید اما کفش‌های چوبی آمستردام، تزیینات و نقش‌های منحصربه‌فردی دارند.

روی این کفش‌های چوبی زیبا می‌توانید نمادهای کشور هلند را ببینید؛ یعنی مزارع زیبا و رنگارنگ لاله و آسیاب‌های بادی.

این کفش‌ها در اندازه‌های مختلفی برای فروش در اکثر فروشگاه‌های سوغات آمستردام عرضه می‌شوند.

هم می‌توانید کفش‌هایی در اندازه‌ی واقعی بخرید و هم کفش‌های کوچک به عنوان جاکلیدی.

کفش‌های چوبی

ظروف سفالی دلفت (Delftware)

کارگاه تولید ظروف سفالی و سرامیکی دلفت در نزدیکی آمستردام قرار ندارد اما محصولات آن را در تمام فروشگاه‌های سوغات در همه‌ی شهرهای هلند به خصوص آمستردام می‌توانید پیدا کنید.

این محصولات با نقش و نگارهایی به رنگ‌های سفید و آبی کاملا متمایز و سوغات خوبی برای دوستدان و نزدیکان هستند. علاوه بر انواع ظرف شامل بشقاب و کاسه و گلدان و… تندیس‌های کوچک سرامیکی هم در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند.

قدمت ساخت این ظروف سفالی در شهر دلفت به قرن شانزدهم بازمی‌گردد. علاوه بر ظروف و اشیای کوچک و بزرگ، انواع عتیقه‌ی این ظروف را هم می‌توانید خریداری کنید که البته قیمت بسیار بالایی دارد.

ظروف سفالی دلفت آمستردام

اشتروپ وافل

برای آن دسته از دوستان‌تان که عاشق انواع خوراکی هستند، این سوغات بهترین انتخاب است.

اشتروپ وافل به معنای وافل شربتی، از دو لایه نازک ویفر تشکیل شده است که در بین آن از شربت کاراملی استفاده می‌کنند.

بعد از اینکه این وافل‌های لذیذ را داغ داغ از یک فروشنده خیابانی بخرید یا در یک کافه در آمستردام نوش جان کنید، مطمئنا ترغیب می‌شوید که برای دوستان‌تان هم آن را ببرید.

بهترین اشتروپ‌وافل‌های شهر را می‌توانید از Lanskroon بخرید؛ یک قنادی قدیمی در کنار کانال. بعد از این قنادی، فروشنده‌های خیابانی در بازار Albert Cuyp، بهترین وافل‌های شهر را عرضه می‌کنند.

انواع وافل بسته‌بندی را هم می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای Hema و Albert Heijn بخرید.

همچنین می‌توانید دو سوغاتی مشهور آمستردام را با هم ترکیب کنید.

از رویال دلفت (Royal Delft) ظرف مخصوص وافل بخرید و این شیرینی‌های لذیذ را در آن نگهداری کنید.

اشتروپ وافل آمستردام

شما می توانید در کنار سفر با کشتی کروز از اقامت در این شهر فوق العاده قاره اروپا لذت ببرید.

پیشنهاد سفرسازان برای اقامت در این شهر استفاده از تور کشتی کروز در شمال اروپا می باشد .

جهت اطلاع از تورهای کشتی کروز به این لینک کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

مسیر سفر :

  • پرواز تهران . پاریس
  • پرواز آمستردام . تهران

برنامه تور :

  • 3 شب پاریس
  • گشت بین راهی بروکسل
  • 3 شب آمستردام
  • 2 روز گشت شهری پاریس ( بازدید از برج ایفل . ترکادرو . اپرا . گالری لافایت . سکره کور . میدان اتوال . خیابان شانزه لیزه . میدان کنکورد . کلیسای نوتردام)
  • 1 روز گشت شهری آمستردام ( بازدید از میدان دام . موزه مادام تسویا . کشتی سواری . ایستگاه مرکزی قطار . بافت قدیمی شهر )

خدمات تور :

  • ویزای شنگن . بلیط رفت و برگشت . بیمه مسافرتی
  • اقامت در هتل 4 ستاره با صبحانه
  • همراهی تور لیدر فارسی زبان از ایران
  • گشت و بازدید از جاذبه های توریستی طبق برنامه تور
  • ترانسفر زمینی بین کشورها با اتوبوس اختصاصی تور

تاریخ تور :  8 فروردین 99

شاید به این تور علاقمند باشید :

تور مجارستان اتریش چک آلمان 12 روزه

هر نفر در اتاق 2 تختههر نفر در اتاق 1 تختهکودک 4 تا 11 سال با تختکودک 2 تا 4 سالکودک زیر 2 سال
2290 یورو + 8950000 تومان3190 یورو + 8950000 تومان1990 یورو + 7500000 تومان890 یورو + 7500000 تومان99 یورو
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور فرانسه هلند 0 تومان 0 تومان 9 ۲۸ اسفند 7 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

شاید بپسندید