تور فرانسه از تبریز

تاریخ خروج

۰۵ فروردین

مدت زمان

5 روزه

بازدید

413

تور فرانسه از تبریز

4 شب پاریس . گشت شهری . گشت آپشنال دیزنی لندو کاخ ورسای

تور فرانسه از تبریز نوروز 99 با خدمات 4 شب اقامت در هتل 4 ستاره با صبحانه در شهر پاریس و 1 گشت شهری.

شهر پاریس به عنوان پایتخت کشور فرانسه از شهرهای پرطرفداری است که در قلب قاره‌ی سبز قرار دارد. «شهر عشاق»، «شهر نورها» یا هر نام و لقب دیگری که به این شهر نسبت داده می‌شود، بیانگر جایگاه ویژه‌ی آن در نزد مردم جهان است. پاریس که از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مردمی بسیاری بهره می‌برد، سالانه با آغوشی باز از گردشگران فراوانی پذیرایی می‌کند.

وضعیت آب‌ و‌ هوا

پاریس دارای آب و هوایی اقیانوسی است و تحت تاثیر جبهه‌های هوای اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. متوسط دمای سالیانه پاریس ۱۵ درجه سانتی‌گراد است. بارندگی در تمام طول سال در پاریس اتفاق می‌افتد. پاریس به خاطر باران‌های ناگهانی‌اش معروف است. بارش برف در این شهر به ندرت اتفاق می‌افتد و در بیشتر موارد میزان بارش برف به حدی است که بیش از ۲۴ ساعت روی زمین باقی نمی‌ماند.

سفر به پاریس به عنوان پایتخت کشور فرانسه از شهرهای پرطرفداری است که در قلب قاره‌ی سبز قرار دارد. «شهر عشاق»، «شهر نورها» یا هر نام و لقب دیگری که به این شهر نسبت داده می‌شود، بیانگر جایگاه ویژه‌ی آن در نزد مردم جهان است. پاریس که از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مردمی بسیاری بهره می‌برد، سالانه با آغوشی باز از گردشگران فراوانی پذیرایی می‌کند.

بر اساس مستندات، قدمت سکونت در این منطقه به ۵۲ سال قبل از میلادی مسیح باز می‌گردد. زمانی که این شهر  لوتتیا (Lutetia) نام داشت و یکی از شهرهای امپراطوری روم محسوب می‌شد.شهر پاریس با برخورداری از آب و هوایی اقیانوسی و معتدل، از میانگین دمای ۲۶ درجه در روزهای گرم سال و میانگین دمای ۳ درجه در روزهای سرد سال بهره می‌برد.دین غالب مردم این شهر مسیحیت است. در حالی که اسلام و یهودیت با ۷ و ۲ درصد جایگاه‌های بعدی را دارند.

اطلاعات ضروری درباره پاریس

اختلاف ساعت با تهران

پاریس در منطقه‌ی زمانی یوتی‌سی +۲ قرار دارد و دو و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی : فرانسوی

واحد پول : یورو

نوع برق شهری

برق شهری در پاریس ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع E است.

کد کشور :۳۳+

جهت رانندگی :راست

فرودگاه‌های بین‌المللی :فرودگاه بین المللی شارل دو گل

فـرودگاه اورلی (Orly sud)

وضعیت آب‌ و‌ هوا

پاریس دارای آب و هوایی اقیانوسی است و تحت تاثیر جبهه‌های هوای اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. متوسط دمای سالیانه پاریس ۱۵ درجه سانتی‌گراد است. بارندگی در تمام طول سال در پاریس اتفاق می‌افتد. پاریس به خاطر باران‌های ناگهانی‌اش معروف است. بارش برف در این شهر به ندرت اتفاق می‌افتد و در بیشتر موارد میزان بارش برف به حدی است که بیش از ۲۴ ساعت روی زمین باقی نمی‌ماند.

بهترین زمان برای سفر

از ماه ژوئن تا آگوست، آب و هوا در پاریس بسیار مطلوب است. روزهای بلند و دمای هوای مناسب، شرایطی عالی را برای گشت و گذرا در شهر فراهم می‌کند. متاسفانه فصل تابستان، شلوغ‌ترین و در نتیجه گران‌ترین فصل برای سفر به پاریس است. برای اینکه هزینه‌ی سفرتان را کاهش دهید و در جاذبه‌های گردشگری کمتر در صف بایستید، بهتر است در فصل پاییز به پاریس سفر کنید.

هزینه های سفر به پاریس

هزینه‌ی اقامت در هاستل

هاستل‌های پاریس، ارزان نیستند. طبیعتا هاستل‌هایی که به جاذبه‌های گردشگری اصلی شهر نزدیک‌تر باشند، قیمت بالاتری دارند. مثلا برای اقامت در چنین هاستل‌هایی برای یک خوابگاه ۶ تخته شبی ۳۰ یورو  باید بپردازید. در مناطق دورتر مثل محله‌ی لاتین یا مون‌مارتر، می‌توانید هاستل‌های ارزان‌تر پیدا کنید.

در فصل پرگردشگر تابستان و روزهای آخر هفته، قیمت‌ها بیشتر می‌شوند. اتاق‌های خصوصی دوتخته از شبی ۸۰ یورو شروع می‌شوند. بیشتر هاستل‌ها، ملحفه‌ی رایگان و بعضی از آنها صبحانه‌ی رایگان هم می‌دهند. این صبحانه معمولا شامل شیرینی، کرواسان یا انواع نان، همراه با مربا یا نوتلا و یک فنجان قهوه است.

هزینه خورد و خوراک

برای شام خوردن در یک رستوران خوب باید ۲۵ تا ۴۰ یورو  بپردازید که شامل نوشیدنی هم می‌شود. اگر می‌خواهید صرفه‌جویی کنید،  از مناطق توریستی فاصله بگیرید چون در این مناطق، هزینه‌ی غذا ۱۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از سایر مناطق است. خوشبختانه در پاریس با قیمت پایینی می‌توانید غذا‌ را خودتان آماده کنید. انواع نان، پنیر، محصولات پروتئینی در بازارچه‌های متعدد و فروشگاه‌های شهر به فروش می‌رسد. یکی از کارهای مرسوم در پاریس هم بین اهالی شهر و هم گردشگران این است که مواد غذایی را خریداری می‌کنند و برای یک پیک نیک در یکی از پارک‌های شهر برنامه‌ریزی می‌کنند. تهیه‌ی غذا بین ۹ تا ۱۵ یورو  برایتان هزینه دارد. البته این مقدار به این بستگی دارد که چه موادی بخرید.

ساندویچ‌های نیمه آماده، کرپ‌ها و فست فود روش دیگری برای کاهش هزینه‌ی غذا است و بین ۶ تا ۱۰ یورو  هزینه دارد. اگر می‌خواهید در رستوران غذا بخورید، که مطمئنا دوست دارید چنین تجربه‌ای در پاریس داشته باشید، وعده‌ی ناهار را برای این کار انتخاب کنید.

اگر بخواهید خودتان آشپزی کنید، هزینه‌ی خرید مواد اولیه برای یک هفته در حدود ۵۰ یورو  می‌شود.

هزینه ی حمل و نقل عمومی

سیستم حمل و نقل عمومی در پاریس، یکی از کامل‌ترین و کارآمدترین سیستم‌های حمل و نقل است. تقریبا هر محله‌ای که بخواهید بروید، ایستگاه مترو دارد. بلیط تک سفره‌ی مترو و اتوبوس ۱/۹۰ یورو  است و اگر آن را در اتوبوس بخرید ۲ یورو است. کارت‌های ده سفره حدود ۱۴/۵ یورو   هزینه دارند. برای استفاده از همه‌ی وسایل حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، مترو، تراموا و قطارهای برون شهری موسوم به RER می‌توانید با پرداخت ۱۱/۶۵ یورو ، کارت بلیط‌ های یک روزه بخرید. دارندگان کارت‌های یک روزه که پاریس ویزیت (ParisVisite) نام دارند، برای ورودی بسیاری از جاذبه‌ها و دیدنی‌های پاریس، تخفیف دارند.

تاکسی در پاریس گران است و سفر با تاکسی حداقل ۶/۵ یورو  هزینه دارد. با وجود مترو و کار کردن وسایل حمل و نقل عمومی تا دیروقت، به ندرت نیاز به تاکسی پیدا می‌کنید. استفاده از اپلیکیشن اوبر از تاکسی ارزان‌تر تمام می‌شود.

میانگین هزینه‌ی روزانه‌ی پیشنهادی: بین ۵۰ تا ۷۰ یورو

اماکن گردشی و دیدنی پاریس

برج ایفل

برج ایفل شاید مشهورترین جاذبه‌ی گردشگری در سراسر دنیا باشد. این سازه وقتی اولین بار رونمایی شد، به هیچ عنوان مورد توجه قرار نگرفت. این برج توسط الکساندر گوستاو ایفل و برای نمایشگاه پاریس سال ۱۸۸۹ طراحی شد که به مناسبت صد سالگی انقلاب فرانسه بود

این برج از ۱۵ هزار قطعه‌ی فولادی تشکیل شده است که ۲/۵ میلیون میخ آنها را کنار هم نگه داشته است. این سازه‌ی مبتکرانه، امروزه به عنوان یکی از معروف‌ترین شاهکارهای معماری محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر پاریس است. برج ایفل، ۳۰۷ متر طول دارد و تا زمانی که ساختمان امپایر استیت ساخته شود، بلندترین ساختمان دنیا بود. گردشگران برای اینکه به اولین طبقه‌ی برج برسند می‌توانند از آسانسور استفاده کنند. این طبقه در ارتفاع ۵۷  متری قرار دارد و ۳۶۰ پله دارد. ۳۴۴ پله‌ی دیگر تا طبقه‌ی دوم فاصله است که در ارتفاع ۱۱۵ متری قرار دارد.

بر فراز این برج، منظره‌ی شهر پاریس، بسیار دیدنی و شگفت‌انگیز است. اگر می‌خواهید یک غذای فوق‌العاده در برج ایقل نوش جان کنید، به رستوران ژول ورن در طبقه‌ی دوم سر بزنید. این رستوران، ستاره‌‌ی میشلن دارد و پنجره‌های بزرگ آن، چشم‌انداز زیبایی از پاریس را نمایش می‌دهد.

برج ایفل

کلیسای نوتر دام
کلیسای نوتر دام، یکی از شاهکارهای معماری گوتیک، در قلب پاریس در جزیره‌ای کوچک در رود سن قرار گرفته است. این کلیسا در نزدیکی محله‌ی لاتین قرار دارد. جزیره‌ی ایل دو لا سیته (Ile de la Cité) که در رود سن قرار دارد، مرکز تاریخی و جغرافیایی پاریس است.
در این منطقه‌ی دیدنی پاریس، از قرن ششم تا چهاردهم، پادشاهان فرانسه اقامت داشتند. کلیسای جامع نوتر دام، در سال ۱۱۶۳ توسط لویی نهم یا سن لویی، پایه‌گذاری شد. ساخت این کلیسا بیش از ۱۵۰ سال طول کشید.

کلیسای نوتر دام

خیابان شانزلیزه (Champs-Élysées)

یکی از نمادین‌ترین خیابان‌های پاریس شانزالیزه است که تا سال ۱۶۱۶ دشتی بود که در آن بازارهایی قرار داشت. در آن تاریخ ملکه ماری مدیچی تصمیم گرفت محور باغ‌های باغ تویلری را با خیابانی درختکاری‌شده گسترش دهد. این خیابان به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخش پایینی آن با کاخ کونکورد به همراه یک پارک بزرگ، باغ شانزلیزه و موزه‌ی هنرهای زیبای پتی پله (Petit Palais) احاطه شده است. بخش بالایی خیابان تا طاق پیروزی ادامه می‌یابد و در اطراف آن فروشگاه‌های لوکس، هتل، رستوران، کافه، سینما و تئاتر قرار گرفته است. این خیابان پررفت‌وآمد، مورد توجه گردشگران است و بسیاری از اهالی شهر برای دور هم جمع شدن این خیابان را انتخاب می‌کنند.

خیابان شانزلیزه (Champs-Élysées)

 

موزه‌ی اورسی (Musee d’Orsay)

این موزه‌ی مشهور، مجموعه‌ای از هنر امپرسیونیست و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاریس است. بنای موزه، یک ایستگاه قطار بسیار بزرگ بوده است. در این موزه، بهترین آثار سبک امپرسیونیسم به نمایش درآمده است؛ از هنرمندانی مثل دگا و مونه تا هنرمندان پست امپرسیونیست مثل ون گوگ.

از مشهورترین آثار موجود در این موزه می‌توان ناهار در چمنزار اثر ادوار مونه، زایش ونوس اثر ویلیام-آدولف بوگرو، رقص در مولن دلا گالت اثر پیر آگوست رنوار، شب پرستاره اثر ونسان ونگوگ، ورق‌بازان اثر پل سزان و سیب‌ها و پرتقال‌ها اثر پل سزان را نام برد.

موزه

 

 

خانه‌ی اپرای کاخ گارنیه (Palais Garnier) و کتابخانه و موزه‌ی اپرا

خانه‌ی اپرای کاخ گارنیه، یک تئاتر به سبک نئوباروک است که برای برگزاری اپرا، باله و تئاتر طراحی شده است. این ساختمان توسط شارل گارنیه بین سال‌های ۱۸۶۲ تا ۱۸۷۵ ساخته شده است. نمای ساختمان، ستون‌های کلاسیک وهشت مجسمه دارد که هر کدام تمثیلی از شعر، موسیقی، چکامه، داستان‌سرایی، آواز، درام و رقص است. مساحت کاخ گارنیه ۱۱ هزار مترمربع است و برای ۲۲۰۰ نفر جا دارد. بیشتر فضای بنا به تالار اختصاص یافته که دارای ورودی مرمرین زیبا با پلکان است. تالار با رنگ‌های قرمز و طلایی و با نقاشی‌های دیواری و سقفی زیبایی تزیین شده است

کاخ گارنیه

میدان کونکورد (Concorde)

این میدان بین سال‌های ۱۷۵۵ تا ۱۷۷۵ توسط معمار لویی پانزدهم ساخته شده است. این میدان هشت ضلعی باشکوه، قلب تپنده‌ی پاریس قرن هجدهم است. وسعت این میدان و زیبایی آن بسیار جالب توجه است و آن را به زیباترین میدان پاریس تبدیل کرده است.

علاوه بر اینها، این میدان میزبان تعدادی از حوادث تاریخی کلیدی پاریس از جمله اعدام لویی شانزدهم بوده است

میدان-کنکورد-پاریس

طاق پیروزی

این بنای دیدنی و نمادین پاریس به افتخار سربازان فرانسوی ساخته شده است در طول تاریخ و به ویژه در دوران حکومت ناپلئون جان خود را در راه فرانسه فدا کرده‌اند. ناپلئون در سال ۱۸۰۶ دستور داد تا این بنا ساخته شود اما آن قدر زنده نماند که بتواند بنای تکمیل شده را در سال ۱۸۳۶ ببیند.

این بنا را فردی به نام JF Chalgrin طراحی کرده است و دارای تندیس‌هایی بزرگتر از اندازه‌ی واقعی است و نمادی از پیروزی‌ها و بازگشت پیروزمندانه‌ی ارتش فرانسه است.

طاق پیروزی

 

باغ لوکزامبورگ

باغ لوکزامبورگ بعد از پارک تویلری، مشهورترین پارک شهر پاریس است. این باغ اولین بار در قرن هفدهم میلادی وقتی کاخ لوکزامبورگ ساخته شد، شکل گرفت. اما شکل ظاهری فعلی این باغ را J.F. Chalgrin در قرن نوزدهم طراحی کرده است. در مزکز پارک یک استخر هشت ضلعی قرار دارد که دارای فواره و مجسمه‌های دیدنی است. این بخش از پارک به سبک کلاسیک فرانسوی طراحی شده است.

2باغ لوکزامبورگ

کلیاس سکره کور (Sacré-Coeur) و محله مون‌مارتر (Montmartre)

کلیسای سکره کور در بلندترین نقطه‌ی شهر قرار گرفته و جذابیتی خاص برای گردشگران دارد. نمای مرمرین آن ترکیبی از سبک‌های بیزانس و رومانسک را به نمایش می‌گذارد و از دور، شبیه به یک کیک ازدواج به نظر می رسد.

گردشگاهی که به کلیسا منتهی می‌شود، مکانی محبوب برای اهالی شهر و گردشگران است که به گشت و گذار در آن مشغول می‌شوند و نوازندگان خیابانی، به نواختن و آوازخواندن می‌پردازند. اگر برای سر زدن به این کلیسا برنامه‌ریزی کردید، بد نیست که به محله‌ی مون‌مارتر هم سر بزنید

میدان ووژ (Place de Vosges)

این میدان در محله‌ی زیبای Marais قرار دارد و قدیمی‌ترین میدان عمومی پاریس است. این میدان مجلل به عنوانت مدلی برای ساخت بسیاری از میدان‌های دیگر از جمله میدان کونکورد مورد استفاده قرار گرفته است. میدان ووژ بین سال‌های ۱۶۰۵ تا ۱۶۱۲ ساخته شده در آغاز میدان پادشاهی نامیده می‌شد. از ویژگی‌های این میدان می‌توان به معماری رنسانس و خانه‌های یک‌شکل حوالی میدان اشاره کرد.

این میدان در قرن هفدهم محل برگزاری رویدادها و مناسبت‌های مختلف بوده است و به دلیل قرار گرفتن در محله‌ی تاریخی Marais، حال و هوای قرون وسطایی دارد و کاخ‌های رنسانس در گوشه و کنار آن دیده می‌شود. یکی از دیدنی‌های این منطقه، موزه‌ی پیکاسو است که در ساختمانی قدیمی متعلق به قرن هفدهم برپا شده است.

میدان ووژ2 (Place de Vosges)

لزنولید (Les Invalides)

هتل لزنولید در ابتدا به عنوان آسایشگاهی برای سربازان معلول ساخته شد. تا قبل از دوران لویی چهاردهم، سربازان معلول خدمات پزشکی را در بیمارستان‌ها و صومعه‌ها به سختی دریافت می‌کردند. تا اینکه لویی چهاردهم دستور داد این هتل برای حمایت از سربازان معلولی که در راه وطن فداکاری کرده بودند، ساخته شود.

ساختمان این هتل بین سال‌های ۱۶۷۱ تا ۱۶۷۶ تحت نظر معماری به نام Libéral Bruant ساخته شد. در مرکز این بنا، کلیسایی ساخته شده که محل دفن ناپلئون بناپارت است. این مجموعه، یک موزه‌ی نظامی هم دارد که در سال ۱۷۹۴، پایه‌گذاری شده است. در این موزه، مجموعه‌ی عظیمی از تجهیزات، لباس، اسلحه، اسناد نظامی به نمایش درآمده است. یادبودهایی از ناپلئون و ژنرال‌های فرانسوی در این موزه نگهداری می‌شود

پله روایال (Palais-Royal) کاخ پادشاهی

این بنای باشکوه در مقابل موزه‌ی لوور قرار دارد و یکی دیگر از بهترین نمونه‌های معماری پادشاهی در فرانسه است. این کاخ در آغاز به عنوان یک کاخ کاردینال در دوران حکومت لویی سیزدهم ساخته شد و بعدها به کاخ پادشاهی تبدیل شد. این کاخ برای مدت چهار قرن، محل استقرار قدرت بود. معماری تحسین‌برانگیز کلاسیک فرانسوی و حیاط مرکزی زیبای بنا، از جذابیت‌های این مجموعه‌ی تاریخی است. در این محوطه، ستون‌های زیبا با ارتفاعات مختلف قرار گرفته است که طراحی مدرن و جذابی دارند

میدان شاتله (Châtelet) و برج سن ژاک (Saint-Jacques)

میدان شاتله در مرکز پاریس در منطقه‌ی یک این شهر و مشرف به رود سن قرار گرفته است. دو تئاتر مشهور پاریس در این میدان بزرگ جای دارند یکی تئاتر شاتله که قدمت آن به قرن نوزدهم برمی‌گردد و در آن اجراهای اپرا و کنسرت‌های موسیقی کلاسیک برپا می‌شود. دیگری تئاتر شهر که یکی از بناهای قدیمی پاریس است و در آن کنسرت‌های موسیقی و باله برگزار می‌شود.

علاوه بر این دو تئاتر، فضای اطراف میدان شاتله، دیدنی است. این میدان را به سمت خیابان ریوولی که ادامه بدهید به یک پارک کوچک می‌رسید. در این پارک، برجی به نام برج سن ژاک وجود دارد که بین سال‌های ۱۵۰۸ تا ۱۵۲۲ و به سبک گوتیک ساخته شده است. این برج تنها چیزی است که از کلیسای سن ژاک باقی مانده است.

ساختمان La Conciergerie

این قلعه‌ی قرون وسطایی، در دوران انقلاب فرانسه، به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفت. این بنا در آغاز بخشی از یک کاخ قرون وسطایی بوده و حالا به عنوان موزه بهره‌برداری شده است. در تالارهای مختلف این بنا، یادگاری‌های زیادی از دوران مختلف تاریخی به خصوص دوران انقلاب فرانسه نگهداری شده و به نمایش درآمده است. اگر می‌خواهید چشم‌انداز زیبایی از نمای نئوگوتیک بنا را ببینید از طرف مقابل در اسکله‌ی Mégisserie بنا را نظاره کنید. از این فاصله، سه برج گرد و یک برج ساعت این مجموعه‌ی تاریخی قابل مشاهده است و انگار قلعه‌ای از دل داستان‌های کودکانه بیرون آمده و روبه‌روی شما قرار گرفته است.

دیزنی لند پاریس

قدیمی‌ترین کپی از دیزنی‌لند آمریکا است و دقیقا شبیه به دیزنی‌لند آمریکا ساخته‌ شده است. این دیزنی‌لند در شهر مارن، حومه شرقی پاریس ساخته‌ شده است و نسخه کوچک‌شده‌ی دیزنی‌لند آمریکا نیست، بلکه به همان بزرگی است. از جمله بخش‌های دیزنی‌لند پاریس می‌توان به زمین گلف، مدرسه فوتبال برای کودکان، هفت هتل، زمین تنیس اشاره کرد. این مجتمع تفریحی در ۵۱ کیلومتری پاریس قرار دارد. با بازدید از دیزنی‌لند به دنیای سفیدبرفی و هفت کوتوله، غرب وحشی، سرخپوستان و دیدار با رابینسون کروزوئه بروید! اگر اهل نوستالژی نیستید، می‌توانید به دنیای آدم فضایی‌ها و ماشین‌های زمان سری بزنید.

غذاهای محلی پاریس

راتاتویی (Ratatouille)

این غذای فرانسوی مشهور از نواحی جنوبی فرانسه نشات گرفته است. این غذا در واقع نوعی خوراک سبزیجات است که گاهی به عنوان غذای اصلی و گاهی به عنوان ساید دیش سرو می‌شود. سبزیجات مورد استفاده ابتدا در ماهیتابه با کمی روغن و با حرارت بالا تفت داده می‌شوند و سپس آنها را لایه لایه روی هم می‌چینند و در فر می‌پزند. اصلی‌ترین مواد تهیه‌ی این غذا عبارت است از گوجه، سیر، پیاز، کدو، بادمجان، هویج، فلفل دلمه‌ای، ریحان، مرزنجوش، آویشن و سایر سبزیجات معطر و محلی.

راتاتویی (Ratatouille)

ماکارون

ماکارون یکی از شیرینی‌های لذیذ فرانسوی است که ظاهری متفاوت و زیبا دارد. این شیرینی از دو پوسته‌ی مرنگ بادام تهیه می‌شود و بین آن باتر کریم یا گاناش قرار می‌دهند. این شیرینی‌ را با طعم‌ها و رنگ‌های مختلف آماده می‌کنند. رنگ‌های روشن و زیبای این شرینی بسیار دلنشین و اشتهابرانگیز است. ماکارون، شیرینی حساسی است. حتما آن را از جای معتبر خریداری کنید.

ماکارون

کرواسان

از شیرینی‌های محبوب فرانسوی است که در همه‌ی نانوایی‌ها و قنادی‌ها پیدا می‌شود و ظاهر خاصی دارد. البته این روزها نانوایی‌ها خمیر آماده و فریز شده‌ی آن را نگه‌داری می‌کنند و دیگر از ابتدا خودشان این شیرینی لذیذ را آماده نمی‌کنند. با این حال، بد نیست که در سفر به پاریس به یک کافه یا قنادی سر بزنید و طعم این شیرینی را امتحان کنید.

کرواسان

کیش لورن (Quiche Lorraine)

این غذا یکی از انواع پای است که با طعم شور تهیه می‌شود. کیش لورن یک غذای سبک عالی برای ناهار یا شام و آماده کردن آن هم بسیار ساده است. برای تهیه‌ی این غذا، به خمیر کره‌ای، بیکن دودی و پنیر اضافه می‌کنند.

تارت فلامبه (Tarte flambée)

این تارت در واقع نوعی پیتزا است که از منطقه‌ی آلزاس نشات گرفته است. برای تهیه‌ی این غذا از خامه‌ی تازه، بیکن یا ژامبون و پیاز استفاده می‌کنند. همه‌ی این مواد را روی خمیر مخصوص می‌ریزند و در فر می‌پزند تا جایی که خمیر کاملا ترد و پخته شود.

سوپ پیاز

این سوپ سنتی فرانسوی با پیاز و عصاره‌ی گوشت تهیه می‌شود. معمولا این سوپ را با نان برشته و پنیر آب شده سرو می‌کنند. قدمت این سوپ به دوران رومیان برمی‌گردد و یک غذای بسیار ساده است. البته شکل فعلی آن از قرن هجدهم رواج پیدا کرده است. گاهی شیر هم به سوپ اضافه می‌کنند و برای غلیظ‌‌تر شدن به آن آرد یا تخم‌مرغ می‌زنند.

کاسوله (Cassoulet)

کاسوله یکی از غذاهای لذیذ فرانسوی است که با لوبیا سفید و گوشت تهیه می‌شود و در واقع، نوعی خوراک است که به آرامی پخته می‌شود. برای پخت این غذا از انواع گوشت طبق ذائقه استفاده می‌کنند ولی معمولا گوشت غاز، اردک، سوسیس یا گوشت گوسفند است. منشا این غذا نواحی جنوبی فرانسه و غذایی عالی و کامل به خصوص برای ماه‌های سرد سال است.

سوفله شکلات

قدمت این دسر به اوایل قرن هجدهم برمی‌گردد. البته این غذا را هم شیرین و هم شور سرو می‌کنند. معمولا سوفله‌ی شکلات را در منوی بسیاری از رستوران‌های دنیا خواهید دید. ظاهر ترد شکلاتی و محتوای نرم و خامه‌ای باعث شده که این سوفله یکی از محبوب‌ترین دسرهای دنیا باشد.

فلامیش (Flamiche)

فلامیش کلمه‌ای به معنای کیک است. این کیک از نواحی شمال اروپا نشات گرفته است. کراست حجیم و لطیف این کیک با پنیر و سبزیجات پر می‌شود و بیشتر شبیه به انواع کیش است. موادی که به طور سنتی برای پر کردن این غذا استفاده می‌کنند، تره فرنگی و خامه است. یک نوع فلامیش شبیه به پیتزا هم در فرانسه رواج دارد.

سوغات پاریس

شمع

یکی از سوغاتی‌های شهر نور، شمع است. قدیمی‌ترین شمع‌ساز دنیا یعنی کلود ترودن (Claude Trudon) از سال ۱۶۴۳ در این شهر شمع می‌فروشد. شمع‌های کاخ ورسای و ناپلئون را هم همین شمع‌سازی تامین می‌کرده است. علاوه بر این، شمع‌سازی‌های متعددی در پاریس وجود دارند که همگی بسیار باسابقه و مشهور هستند. در فروشگاه‌های مختلف می‌توانید انواع شمع‌های زیبا و معطر را در هزاران رنگ زیبا و جذاب خریداری کنید. شمع‌های دست‌ساز معطر، حتی زمانی که ماه‌ها و و کیلومترها از پاریس دور هستید، خاطرات سفر را برای شما زنده می‌کنند. نگران حمل و نقل شمع‌ها و سالم رساندن آنها به مقصد نباشید. برخی از انواع شمع‌ها در قوطی‌های فلزی زیبا عرضه می‌شوند تا آسیبی نبینند و هدیه‌ی خوبی برای دوستان و نزدیکان باشند.

شمع

اکسسوری پاریسی و عطر

انواع کیف‌های دست‌ساز و نقاشی شده با دست، شال و روسری، زیورآلات و… را با بهترین کیفیت می توانید در پاریس بخرید. در فروشگاه‌های کلت (Colette)، مرسی و Gab & Jo  می‌توانید انواع اکسسوری‌های جدید و قدیمی را بخرید.

عطر پاریس هم نیاز به تعریف ندارد. اگر می‌توانید از پس هزینه‌ی سنگین آن بربیایید حتما در سفر به پاریس، باکیفیت‌ترین عطرهای دنیا را برای نزدیکان خود بخرید.

اکسسوری پاریسی و عطر

 

قهوه و چای

اگر از علاقه‌مندان به قهوه و چای هستید در پاریس می‌توانید بهترین قهوه و چای را خریداری کنید و عطر کافه‌های پاریس را با خود به خانه ببرید. برای خرید قهوه به بلوی برولری (Belleville Brûlerie) و کوتوم (Coutume) مراجعه کنید و اگر علاقه‌مند به چای هستید، از چای‌خانه‌های مشهور پاریس مثل ماریاژ فرر (Mariage Frères) خرید کنید که ۵۰۰ نوع مختلف چای را در قوطی‌های فلزی مشکی نوستالژیک عرضه می‌کند. قبل از خرید می‌توانید چای و قهوه را امتحان کنید.

قهوه و چای

بازارهای سنتی پاریس

بازار باستیل

بهترین بازار سر‌باز پاریس با غرفه‌ها و دکه‌های رنگارنگ پر از خوراکی‌های محلی خوش‌عطر ‌و ‌بوی فرانسوی. اینجا هرچیزی که فکرش را بکنید پیدا می‌شود، از میوه‌ها و سبزیجات تازه تا گوشت، مرغ، ماهی و میگو. فروشندگان خوش سر ‌و ‌زبان بومی دعوتتان می‌کنند تا عسل‌های خالص، شکلات‌های تلخ و شیرین، سوسیس‌های دست‌ساز، سالامی‌ها و ژامبون‌های تنوری، پنیر‌های وسوسه‌انگیز و نان‌های محشر فرانسوی را با تنوع باور‌نکردنی‌شان امتحان کنید و خوبی‌اش این است که می‌توانید با آن‌ها انگلیسی صحبت کنید. به غرفه‌های گل‌فروشی هم حتما سر بزنید، از تماشای توده‌های خوش‌رنگ گل و گیاه سیر نمی‌شوید. باستیل روز‌های پنجشنبه و یکشنبه از ۷ صبح تا ۲:۳۰ بعد‌از ظهر باز است.

بازار باستیل

قنادی پیِر هِرمی
مگر می‌شود به پاریس سفر کرد و شیرینی‌های فرانسوی را امتحان نکرد؟ «پیر هرمی» (Pierre Herme) شیرینی‌پز با‌تجربه‌ فرانسوی است که ماکارون‌هایش شهرت جهانی دارند و مجله‌ «وُگ» فرانسه به او لقب پیکاسوی شیرینی‌پزی داده. ماکارون نوعی شیرینی اصیل فرانسوی است که از خمیر بادام یا نارگیل تهیه می‌شود و طعمی دلچسب دارد. ماکارون‌های پیر هرمی، ترکیب مزه‌ منحصر‌به‌فردی دارند؛ مثلا ترکیب شکلات و پشن‌فروت که از آن سیر نمی‌شوید. کروسان‌های اینجا هم حرف ندارند؛ تفاوتشان را با آن‌هایی که قبلا خورده‌اید، حس خواهید کرد. این قنادی در خیابان «هفتاد و دوم بناپارت» قرار دارد.

قنادی پیِر هِرمی
بازار سن‌کوئن
بزرگترین مرکز فروش اشیاء آنتیک و دست‌دوم که از قرن نوزدهم برقرار است و پر است از مبل‌ها و صندلی‌های کهنه‌ چوبی، اسباب‌بازی‌های قدیمی، لباس‌های دست‌دوم، کتاب‌ها و مجله‌های قدیمی، دکوری‌های آنتیک، خرده‌ریز‌های عجیب و غریب و هر عتیقه‌ دیگری که فکرش را بکنید. اگر کلکسیونر باشید یا چنین حال‌ و‌ هوا‌هایی را دوست داشته باشید، می‌توانید ساعت‌ها این‌جا گشت بزنید. سن‌کوئن در خیابان «روزیه» در شمال پاریس قرار دارد و روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر باز است.

بازار سن‌کوئن
کتاب‌فروشی شکسپیر و شرکا
شکسپیر و شرکا شاید آشنا‌ترین و معروف‌ترین کتاب‌فروشی دنیا باشد؛ جایی که طی دهه‌ ۱۹۲۰پاتوق نویسندگانی مثل ارنست همینگوی، جیمز جویس و ازرا پاوند بوده و سکانس‌هایی از فیلم «پیش از غروبِ» ریچارد لینکلیتر و «نیمه‌شب در پاریسِ» وودی آلن هم در آن فیلمبرداری شده. این کتاب‌فروشی را «سیلویا پیچ» در ۱۹۱۹ افتتاح کرد، در ۱۹۴۱ در دوران اشغال پاریس توسط آلمان بسته شد، و در ۱۹۵۱ در مکان جدیدی در خیابان «سی و هفتم بوشری» توسط «جرج ویتمن»، دوباره راه‌اندازی شد. شکسپیر و شرکا بهترین جا برای خریدن، ورق زدن و غرق شدن در رمان‌های نو و دست‌دوم انگلیسی و فرانسوی است. دوشنبه‌ها ساعت ۷ عصر هم جلسات کتاب‌خوانی توسط نویسندگان مختلف در آن برقرار است.

کتاب‌فروشی شکسپیر و شرکا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 4.9]

خدمات تور فرانسه 5 روزه از تبریز ویژه نوروز 99

مسیر سفر :

  • پرواز تبریز . پاریس با پرواز ترکیش
  • پرواز پاریس . تبریز با پرواز ترکیش

برنامه تور :

  • 4 شب اقامت در پاریس
  • 1 گشت شهری پاریس ( بازدید از برج ایفل، ترکادرو، اپرا، گالری لافایت، سکره کور، میدان اتوال، خیابان شانزه لیزه، میدان کنکورد، کلیسلی نوتردام)
  • بازدید از موزه لوور همراه با لیدر
  • امکان برگزاری گشت های آپشنال دیزنی لند و کاخ ورسای

خدمات تور :

  • ویزای شنگن
  • بلیط رفت و برگشت
  • بیمه مسافرتی
  • اقامت در هتل 4 ستاره با صبحانه
  • همراهی تور لیدر فارسی زبان از تبریز
  • گشت و بازدید از جاذبه های گردشگری طبق برنامه تور

تاریخ تور : 5 و 8  فروردین 99

جدول هزینه تور فرانسه 5 روزه از تبریز ویژه نوروز 99

هر نفر در اتاق 2 تختههر نفر در اتاق 1 تختهکودک 4 تا 11 سال با تختکودک 2 تا 4 سالکودک زیر 2 سال
680 یورو + 78000001040 یورو + 7800000580 یورو + 7800000410 یورو + 780000099 یورو
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 4.9]

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور فرانسه از تبریز 0 تومان 0 تومان 0 ۰۵ فروردین 5 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

شاید بپسندید