تور مجارستان اتریش چک آلمان 12 روزه

تاریخ خروج

۲۸ اسفند

مدت زمان

12 روزه

بازدید

291

حداکثر ظرفیت

9

تور مجارستان اتریش چک آلمان 12 روزه

ویژه نوروز 99

تور مجارستان اتریش چک آلمان 12 روزه ویژه نوروز 99 با اقامت در هتل 4 ستاره با صبحانه و گشت شهری در شهرهای وین، بوداپست، پراگ، برلین و بازدید از جاذبه های دیدنی  شهرها با پرواز austrian

پراگ Prague

پراگ Prague

بزرگترین شهر جمهوری چک و پانزدهمین شهر قاره اروپا ، چه از نظر تاریخی ، چه از دیدگاه سیاسی و چه از لحاظ فرهنگی همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

پایتخت جمهوری چک نه تنها برای خود چکی ها با ارزش است ، بلکه یک مرکز مهم اروپایی نیز محسوب می شود.اگر هنوز به پراگ سفر نکرده اید و قصد مسافرت به اروپا را دارید ، حتما این شهر را در لیست ” شهرهایی که باید دید” اضافه کنید.

زندگی در پراگ

جمهوری چک تقریبا در مرکز اروپا قرار دارد، پایتخت آن پراگ ، در شمال غربی کشور و در کنار رودخانه ولتوا واقع گردیده است . این شهر حدودا زمینی به مساحت 5000 کیلومتر مربع را شامل می شود . پراگ در منطقه آب و هوایی معتدل در نیم کره شمالی کره زمین قرار دارد و میانگین دمایی آن کمی بالاتر از سایر مناطق با همان عرض جغرافیایی است.درست همانند سایر شهر های بزرگ ، پراگ نیز اغلب با مشکلی کیفیت هوا مواجه می شود ، با این وجود میزان آلاینده ها به طور مرتب در حال بررسی می باشند و شهروندان ساکن پراگ نیز همیشه اقدامات مناسب را جهت کاهش آلایندگی هوا انجام می دهند.
این شهر جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر را در خود جا داده است. واحد پول رسمی جمهوری چک ، “کرون چک” است که بطبع در پراگ نیز از همین واحد پولی استفاده می گردد و اغلب با نماد ( CZK ) نمایش داده می شود.با این وجود در اغلب مراکز توریستی و تفریحی می توانید از واحد پولی رایج در اتحادیه اروپا ( یورو) نیز استفاده نمایید.
ساکنین پراگ همانند مردم جمهوری چک از نژاد قومیتی اسلاو غربی محسوب میگردند و همانند سایر مناطق جمهوری چک ، مردمان این شهر نیز به زبان چکی سخن میگویند.
ریشه زبان چکی به زبان اسلاوی غربی باز میگردد ( که بسیار تحت تاثیر لاتین و آلمانی قرار دارد) و یادگیری آن نیز بسیار دشوار است و تنها در جمهوری چک از این زبان استفاده می شود هرچند بسیاری از کلمات این زبان با گویش خاص از زبان انگلیسی قرض گرفته شده است ولی با این همه قوانین ساختاری زبانی کاملا متفاوتی با انگلیسی دارد.زبان چک تنها شباهت زیادی به زبان کشور همسایه این جمهوری ، یعنی اسلواکی دارد.

تاریخچه پراگ

تحقیقات محققان ثابت کرده است که در دوره های ماقبل تاریخ اغلب قبایلی در محدوده مکانی جایی که امروزه پراگ نامیده می شود ، زندگی می کرده اند.همچنین تحقیقات ثابت کرده است که حدود 200 سال قبل از میلاد مسیح در این محدوده یک شهر سلتی وجود داشته است. در قرن 2 میلادی نیز مطابق اسناد و شواهد به دست آمده در منطقه پراگ کنونی شهری با ریشه جرمن ( آلمانی) وجود داشته است.مهاجرت اسلاو ها به پراگ از اوایل قرن 6 میلادی صورت گرفته است.
افسانه ها و روایات بی شماری در مورد اینکه چرا این شهر پراگ Prague نام گذاری شده است وجود دارد اما محتمل ترین نظریه این است که نام این شهر از به دلیل گذر رودخانه که امروزه از زیر پل چارلز میگذرد و در زبان محلی “prah” نام دارد ، گرفته شده است.
تاریخ واقعی پراگ Prague از اواخر قرن نهم میلادی آغاز میشود. زمانی که Barivoj اولین دوک بوهمیا ( که از نظر تاریخی نیز کاملا مستند است) یک کلیسای بزرگ را در کنار رودخانه والتاوا می سازد  در زمان حکومت پسرش Spytihner این کلیسا  توسط یک دیوار دفاعی در برابر هجوم دزدان و غارتگران احاطه می شود و یک کاخ سلطنتی نیز در کنار کلیسا بنا می گردد.به مرور ساخت و ساز و مهاجرت پیرامون کلیسا و کاخ سلطنتی آغاز شده و پراگ کنونی تاسیس می گردد.
امروزه پس از تلاطم های تاریخی چشم گیر، پراگ یک کلان شهر با شکوه در اروپا و با توجه به محبوبیت و زیبایی ها و جذابیت هایی که دارد مقصد گردشگری گردشگران بسیاری قرار گرفته است.در واقع میتوان پراگ امروزی  را یک شهر مدرن با تاریخی پر پیچ و خم خواند که هر دو مورد مدرینته بودن و تاریخ به خوبی در فضای این شهر محسوس می باشد.

شهر پراگ

پراگ یک شهر صنعتی-اقتصادی است که از سطح رفاه و کیفیت زندگی بسیار بالایی برخوردار می باشد ودر واقع جایگاه نهم را در اروپا در زمینه ثروت و سطح اشتغال به خود اختصاص داده است.
در پراگ Prague بالغ بر 10 دانشگاه معتبر می توان یافت که سطح علمی بسیار بالایی دارند. در واقع پراگ به عنوان یکی از زیبا ترین شهرهای اروپا شناخته می شود .مراکز تاریخی این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده و همه ساله میلیونها توریست از سراسر جهان از این شهر بازدید می کنند.
پراگ همچنین یک مرکز مهم فرهنگی ، دانشگاهی ، علمی و تجاری در اروپا قلمداد میشود و همه ساله کنفرانسهای بزرگ علمی ، رویدادهای فرهنگی و نمایشگاهای بین المللی در این شهر برگزار می شود.

توریست و گردشگری پراگ

اگر با هواپیما به پراگ Prague سفر کنید از طریق فرودگاه پراگ ( فرودگاه واسلاو هال) وارد این شهر خواهید شد.جهت جابه جایی از فرودگاه به هتل خود می توانید از تاکسی استفاده کرده و یا از سیستم حمل و نقل عمومی بهره مند گردید.با این تفاوت که سیستم حمل و نقل عمومی در پراگ برای گردشگران رایگان است.لازم به ذکر است که حمل و نقل عمومی پراگ ، یکی از بهترین و منظم ترین سیستمهای حمل و نقل در اروپا محسوب می گردد.
ساعت مشهور نجوم در میدان قدیمی شهر ( که قدیمی ترین وتاریخی ترین میدان پراگ محسوب میشود و به گفته بسیاری از گرشگران یکی از زیبا ترین میدانهای اروپا می باشد) ، قلعه پراگ و باغ های شگفت انگیز آن ، پل چارلز ، محله یهودیان با گورستان ها و کنیسه های یهودیان قدیمی ساکن این شهر ، میدان Wenceslas با موزه ملی واقع در همین میدان و باغ وحش پراگ که در واقع یکی از بهترین باغ وحش های جانور شناسی جهان قلمداد می گردد.
جدای از کلیه مراکز توریستی و دیدنی این شهر غذاهای سنتی چک نیز یکی از مهم ترین دلایل سفر گردشگران به پراگ است.این غذا ها اغلب در رستورانهای سنتی  پراگ سرو میگردند و از جمله آنها میتوان به سیرلیون با سس به همراه نوشیدنی ، کوفته های گوشت معروف چک ، اردک کباب شده با کلم قرمز پراگی ، اشتودل ، ژامبون و … را نام برد که البته در کنار همه اینها نباید از نوشیدنی های مخصوص و محلی پراگ نیز غافل شد.
به منظور راحتی کار ، دولت جمهوری چک به منظور استفاده شما از حداکثر وقتتان در پراگ و تجربه مسافرتی دلچسب و مقرون به صرفه، کارتهای مسافرتی خاصی برای گردشگران تعبیه نموده است که به “پراگ کارت” معروفند و شما به کمک این کارت ها میتوانید از مزایایی چون حمل و نقل عمومی رایگان ، ورودی رایگان یه اماکن دیدنی و سایر تخفیفات مخصوص در خرید و اماکن تفریحی و رستورانها بهره مند گردید.این کارتها اغلب به صورت آنلاین و یا از طریق مراکز عرضه کننده خدمات توریستی در پراگ قابل تهیه می باشد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

وین

وین ( Vienna ) :

وین ، پایتخت اتریش که از آن به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نیز یاد می شود یک کلانشهر با جذابیت های مخصوص و منحصر به فرد است . این شهر دارای زیر ساخت های برجسته ای است که می تواند کشف یک تجربه شگفت انگیز از یک سفر دلچسب تفریحی – فرهنگی را برای شما میسر کند.

همه چیز درباره وین

این شهر با 2 میلیون نفر جمعیت در ساحل رود دانوب واقع شده است. میراث فرهنگی هنری آن وام دار نوابغی چون موتسارت ، بتهون و زیگموند فروید می باشد.این شهر همچنین به دار بودن کاخ های امپریال از جمله کاخ Schonn brunn ، اقامتگاه تابستانی هابسبورگ ، نیز معروف است.نمایی از ساختمانهای تاریخی و بنا های معاصر خلق شده توسط هنرمندانی چون  Egon Schiele  و Gustav Klint و سایر هنرمندان نیز در این شهر عرض اندام می نمایند.
مناظر دوره باروک و کاخ های امپریالیستی به همراه صحنه هایی از شاهکارهای هنری و موسیقی در کنار قهوه خانه های اروپایی ، وین را به یک شهر فرهنگی پر جنب و جوش در قلب اروپا تبدیل نموده است که در کنار آن هجوم بازدید کنندگان از سراسر جهان  آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری شهری در اتریش تبدیل کرده است .

زندگی در وین

آب و هوای اتریش به طور کلی حالت معتدلی دارد و تقریبا پیرو شرایط جوی هر فصل از سال قرار می گیرد. میانگین دمای تابستان بین 20 الی 30 درجه سانتی گراد و میانگین دمای آن در زمستان پیرامون 0 درجه سانتی گراد متغیر است.

تور وین

وین برای آن دسته از افرادی که عاشق تاریخ هستند یک شهر رویایی محسوب می شود.تنها کافیست چند قدمی در شهر بزنید تا فضای کوچه های باریک قرون وسطایی و میادین امپراتوری دربار وین ، شما را در خود غرق نماید.عظمت امپراتوری وین میراث پادشاهی قدرتمند هابسبورگ می باشد.خانه آنها ، یعنی مجتمع کاخ هافبورگ ، بیش از 6 قرن است که کلیسای امپریال را در خود جای داده است.جایی که گروه موسیقی کر پسران وین هر یکشنبه در آن آواز مذهبی می خوانند.مدرسه معروف سوارکاری اسپانیایی نیز در آن واقع شده است.برخی اتاق ها و محوطه های این مجموعه همچنین با حفظ آثار مروط به آن دوره تبدیل به موزه گشته است که از جمله مهمترین اجزای یکی این از این محوطه های می توان به لوستر های آپارتمان امپریال ( Kaiser Appartments) اشاره نمود.

از جمله سایر کاخ های معروف و بی نظیر وین میتوان به کاخ باروک Schoss Belvedre و اقامتگاه تابستانی 1441 اتاقی هابسبورگ اشاره کرد ( Schoss Schnnburn ) .

در کنار همه اینها معماری باشکوه و متجلی موجود در قرن 19 وین ، همچنان به خوبی در این شهر محسوس بوده و قضای شهر را تمام و کمال در خود احاطه کرده است.

شهر موزه ها

یکی از معروفترین موزه های وین در واقع یکی از خیره کننده ترین کاخ های هابسبورگ ، موزه Kunsthistoricshes وین ، مجموعه هنر های امپریالیستی است که در این شهر قرار دارد.این مجموعه مملو از آثار گران بهای استادان و هنرمندارن قدیمی و خزانه ای بزرگ از جمله یکی از بزرگترین مجموعه سکه های تاریخی و قدیمی در جهان است.همچنین اصطبلهای شاهنشاهی سابق ، در فضای پشت هافبورگ نیز به مجموعه ای از موزه های نو آورانه تبدیل گشته است.همچنین هنر های اتریش قرن 19 و قرن 20 را میتوانید در موزه Leopold و اغلب آثار آوانگارد را می توانید در موزه معاصر MUMOK رویت نمایید.

وین ، مهد فرهنگ و موسیقی :

کمتر کسی را می توان پیدا کرد که نامی از بتهون یا موتسارت یا قطعه از حداقل شاهکاری از آنها را نشنیده باشد.تربیت مشاهیر و آهنگسازان بزرگ موسیقی کلاسیک جهان چون ولفگانگ آمادئوس موتزارت ، جوزف هایدن ، لودوینگ ون بتهون ، فرانتز شوبرت ، یوهان استراوس ( پدر و پسر ) ، یوهانس برامز و گوستاو مالر و هزارن تن دیگر وین را به عنوان شهر موسیقی به جهانیان شناسانده است.همچنین امروزه نیز در تالار های مخصوص موسیقی این شهر که اغلب یادگار دوران طلایی دوره باروک و قرن 19 وین است ، می توانید از اجراهای گروهای مطرح موسیقی جهان بهره مند گردید.تالار آکوستیک Musikverein که اغلب اجراهای ارکستر فیلارمونیک وین در آن اجرا می شود ، خانه اپرای اصلی وین ( خانه اپرای طلا و کریستال ) ، تالار staatsoper و تالار موسیقی Konzerthaus  و همچنین تالار اختصاصی گروه کر پسران وین ( Muth ) از جمله صد ها تالار مخصوص موسیقی موجود در این شهر است.همچنین چنان چه علاقه مند به تاریجچه و بیشینه موسیقی هستید می توانید از موزه موسیقیHous der muzik نیز دیدن نمایید.

به طور کلی می توان گفت که مهم نیست که کی و چه زمانی وارد وین می شوید و چند روز در آن اقامت داشته باشید . در تمام روزهای سال و در تمام ساعات شبانه روز مجموعه های فرهنگی ، تئاترها ، جشنواره های فیلم ، موسیقی زنده، اپرا و …مطمئنا اوقات دلچسبی را برای شما در این شهر خلق خواهد نمود.توصیه میشود حتما در گشت و گذارهای شهری خود سری به قهوه خانه ها و رستورانهای سنتی دروین بزنید و لذت نوشیدن یک قهوه در خیابان های وین و یا لذت صرف یک غذای اروپایی را در پایتخت فرهنگی اروپا تجربه نمایید.

شهر توریستی هنری وین

هر گامی که در خیابانهای وین بر میدارید ، هنر نیز همراه شماست و شما را همراهی میکند.در طول قرنها و به دلیل شور و اشتیاق حاکمان و امپراتوران وین به هنر ، این شهر هنرمندان مشهوری را برای جهان تولید و پرورش داده است.موزه هنرهای زیبای وین یکی از بزرگترین و برجسته ترین موزه های جهان می باشد که آثار هنری گرانبهایی را در خود گنجانیده است.حتی هنرمندان معاصر نیز دست از خلق هنر در این شهر بر نداشته اند و جای جای شهر را با نقاشی و هنر زیبا کرده اند.حتی در ایستگاهای زیر زمینی مترو در این شهر آثار زیبا و تزئینی از Jugendstil که توسط Otto Wagner طراحی شده اند را می توانید از نزدیک رویت نمایید.

در نهایت اینکه سفر به وین طراوتی تازه و بی مانند به روح و روانتان می بخشد ، آب هوای دلنشین ، فضای امپراطوری و قرون وسطایی شهری ، نشاط و شادابی موجود در شهر و وجود طیف وسیعی از آثار هنری و ساختمانها و بناهای تاریخی مربوط به دربار امپراطوری وین و … از جمله ویژگی های بارز این شهر است که میتوانید با سفر به وین تک تک آنها را از نزدیک دیده و تجربه کرده و نهایت لذت را از این سفر تفریحی – فرهنگی خود ببرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
Categories: جهانگردی

مسیر سفر:

  • رفت : پرواز تهران . وین . بوداپست
  • برگشت : پرواز برلین . وین . تهران

برنامه تور :

  • 4 شب بوداپست
  • 2 شب وین
  • 2 شب پراگ
  • 3 شب برلین
  • 2 روز گشت شهری در بوداپست ( بازدید از قلعه ماهیگیران، میدان قهرمانان، تپه ی گیلرت، کلیسای جامع، کلیسای ماتیاس، رودخانه دانوب و پل زنجیر)
  • 1 روز گشت در وین ( بازدید از میدان ماریاترزا، کاخ بلودره، کاخ هافبورگ، کلیسای جامع)
  • 1 روز گشت در برلین ( دروازه برندنبورگ، خیابان کودام، مجلس برلین، چک پوینت چارلی و دیوار برلین)

خدمات تور :

  • ویزای شنگن . بلیط رفت و برگشت . بیمه مسافرتی
  • اقامت در هتل 4 ستاره با صبحانه
  • همراهی تور لیدر فارسی زبان از ایران
  • گشت و بازدید از جاذبه های توریستی طبق برنامه تور

شاید این تور را بپسندید:

تور 8 روزه فرانسه

هر نفر در اتاق 2 تختههر نفر در اتاق 1 تختهکودک 4 تا 11 سال با تختکودک 2 تا 4 سالکودک زیر 2 سال
2080 یورو + 7950000 تومان3070 یورو + 7950000 تومان1880 یورو + 6250000 تومان890 یورو + 6250000 تومان99 یورو
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور مجارستان اتریش چک آلمان 12 روزه 0 تومان 0 تومان 9 ۲۸ اسفند 12 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

شاید بپسندید