همه چیز درباره تور کشتی کروز

۱۴

بهمن
۱۳۹۸

همه چیز درباره تور کشتی کروز

ارسال شده توسط: modir/ 644 0

همه چیز درباره تور کشتی کروز

اینکه اینجا هستید خیلی خوش شانسید چرا که اطلاعات بسیار ارزشمندی در مورد سوالاتی که برای هر مسافر کشتی کروز ممکن است پیش آید در اینجا گردآوری شده است . شما میتوانید با اندکی از صرف وقت خود از آن اطلاعاتی که ممکن است حین مسافرت کشتی کروز برای شما نیاز باشد مطلع شوید. شما میتوانید بر اساس موضوعات مطروحه در زیر و یا جستجوی سوال خود به آنچه که برای شما جای سوال دارد برسید

موضوعات  :

  • سوار شدن
  • نحوه ی پرداخت داخل کشتی کروز
  • اطلاعات داخل کشتی کروز
  • نیازهای ویژه
  • کابین
  • کلوپ مسافران MSC CRUISE
  • خرید در کشتی کروز
  • سرگرمی ها در داخل کشتی کروز
  • کودکان و نوجوانان
  • دسترسی اینترنت ماهواره

سوالات :

نحوه ی سوار شدن به کشتی کروز چگونه است ؟

سوار شدن از لحظه ی ورود به کشتی ( چک این ) که در روی بلیط کروز نوشته شده آغاز میشود چک این معمولا یک ساعت و نیم قبل از زمان جدا شدن کشتی از بندر بسته میشود به جز در بنادر آمریکایی که ۲ ساعت زودتر بسته میشود . نکته بسیار مهم اینست که شما با دردست داشتن تیکت الکترونیکی کروز به همراه فرم ویژه سوار شدن که اطلاعات کامل و دقیق شما در آن قید شده است وارد بندر شوید .

فرم ویژه سوار شدن که شامل اطلاعات زیر است و توسط آژانس ثبت نام کننده برای تک تک مسافران تکمیل و به مسئولین کشتی ارائه میگردد. نام، نام خانوادگی، جنسیت، ملیت، شماره پاسپورت، تاریخ ومحل صدور پاسپورت وتاریخ انقضای پاسپورت مسافربه همراه نام ، نام خانوادگی، شماره تلفن شخصی که بتوان در مواقع اضطراری با آن تماس گرفت این شخص میتواند فامیل دوست ویا آشنای شما باشد که با شما سفر نمیکند .

چه مدارکی برای سوار شدن به کشتی کروز نیاز است ؟

تمامی مسافران مسئول ارائه مدارک مورد نیاز به کشتی که میخواهند سوار شوند با در نظرگرفتن بندر سوار شدن می باشند . مدارک شامل پاسپورت معتبر و ویزاهای مورد نیاز با درنظرگرفتن برنامه سفر و مقاصد کشتی کروز میباشد. لطفا توجه داشته باشید کروز لاین مربوطه هیچ مسئولیتی را در قبال آگاه سازی مسافران در ارتباط با مدارک مورد نیاز آنها نمیپذیرد. وتک تک مسافران میبایست مدارک مورد نیاز را همراه داشته باشند در غیر اینصورت کروز لاین می تواند از سوار شدن آنها به کشتی کروز جلوگیری کند.

آیا می توانیم همراه خود غذا ونوشیدنی به داخل کشتی ببریم ؟

خیر، هرچند که صبحانه  نهار شام شما در کشتی ارائه میگردد درصورت نیاز به غذا یا نوشیدنی خاصی میتوانید داخل کشتی خریداری کنید.

تعداد چمدانهایی که با خود میتوانیم به داخل کشتی ببریم ؟

۲ بسته یا چمدان برای هرنفر میتوانید به قسمت بار تحویل دهید.

*. لطفا جهت کسب اطلاعات دقیق تر بلیط الکترونیکی خود را کنترل کنید .

در زمان سوار شدن بار خود را چگونه تحویل کشتی دهیم ؟

قبل از رسیدن به ترمینال کروز مسافران میبایست برچسب بارهای خود را که قبلا بهمراه بلیط کروز خود دریافت کرده اند برروی چمدانهای خود الصاق کنند و سپس آن را به مسئولین قسمت بار در ترمینال کروز تحویل دهند چمدانهای شما بلافاصله پس از سوار شدن شما توسط کارکنان کشتی به کابین شما انتقال داده خواهد شد.

۲ روز قبل از پایان مسافرت مسافران برچسب های بار وبرگه های مربوط  به نحوه ی پیاده شدن از کشتی را در داخل کابین خود خواهند یافت . لطفا برگه های بار را بروی چمدانهای خود الصاق و شب قبل از پیاده شدن بار خود را در جلوی کابین خود بگذارید. بارهای شما درساختمان ترمینال هنگام پیاده شدن به شما تحویل داده خواهد شد.

توجه داشته باشید لباس ، دارو واقلامی که آن شب وتا ظهر فردا ممکن است به آن احتیاج داشته باشید را در ساک دستی خود نگه دارید چون به چمدان تان تا لحظه ی خروج از کشتی و رسیدن به ترمینال کروز دسترسی نخواهید داشت . ممکن است مراحل تحویل و دریافت بار از بندر به بندر دیگر تفاوت داشته باشد.

آیا امکان پارگینک در اسکله وجود دارد ؟

در اغلب بنادر سوار شدن امکان پارکینگ وجود دارد و شما میتوانید از طریق آژانس خود این سرویس را خریداری نمایید

آیا ویلچر برای مسافران در کشتی موجود میباشد ؟

در تمام کشتی های کروز امکان ارائه ویلچر برای مسافرانی که به آن نیاز دارند در هنگام سوار و پیاده شدن و مواقع مورد نیاز وجود دارد .

اگر وسایل شخصی یا بار من آسیب دیده یا گم شود ؟

کروز لاین ، کارکنان و آژانسها هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدن گم شدن و یا به سرقت رفتن وسایل مسافرین ندارند. صرفا در چنین مواردی بلافاصله کارمندان مربوطه را از موضوع مطلع نمایید. امکان بیمه ویژه ی مسافران و اشیا آنها در قبال چنین حوادثی با پرداخت هزینه امکانپذیر است .

آیا میتوانم غذا ونوشیدنی بعداز گشت شهری با خود به داخل کشتی بیاورم ؟

خیر غذا و هرنوع نوشیدنی در داخل کشتی بفروش میرسد.

درصورتیکه هنوز کروز کارت خود را دریافت نکردم چگونه میتوانم درداخل کشتی خرید داشته باشم ؟

زمانیکه سوار کشتی شدید و در حالتیکه کابین شما هنوز حاضر نیست و بنابراین کروز کارت دریافت نکرده اید شما میتوانید در رستورانها و یا هرجاییکه نیاز به خرید دارید با دادن نام، نام خانوادگی و شماره کابین خود خرید خود را انجام دهید.

آیا قیمت ها در داخل کشتی گرانتر از قیمتهای خشکی هستند؟

خیر، در اصل براساس یک سری قوانین مطروحه (MARITIME SECTOR ) بعضی اقلام همانند برخی از نوشیدنی ها ، سیگار ، توتون و تنباکو میتوانند همانند قوانین فری شاپ ها بدون مالیات در داخل کشتی کروز بفروش برسند و شما میتوانید برخی اجناس را تا ۳۰ درصد ارزانتر از خرده فروشی های بیرون در داخل کشتی کروز خرید نمایید.

چگونه راه کابین خود را در سالن های پرپیچ و خم کشتی پیدا کنیم ؟

در هر کابین یک نقشه از کل طبقات کشتی موجود می باشد .

دمای هوا در داخل کشتی چقدر است ؟

دمای داخل کشتی با توجه به دمای بیرون کشتی توسط کارکنان مربوطه کنترل میگردد شما همچنین میتوانید دمای کابین خود را بوسیله ترموستات نصب شده در کابین تنظیم نمایید.

اگر وسیله ای را گم کردیم چه کنیم ؟

به محض گم کردن اشیا و وسایل خود به رسپشن یا قسمت خدمات مهمان مراجعه نمایید شاید فردی آن را پیدا کرده و به قسمت اشیا گم شده تحویل داده است .

سرویس شارژ یا هزینه خدمات چیست و چقدر میباشد؟

مبلغ سرویس شارژ که بصورت روزانه محاسبه میگردد بستگی به مدت مسافرت و مسیر مسافرت دارد که توسط کروز لاین در پایان مسافرت از شما اخذ میگردد تمام پولی که بعنوان سرویس شارژ از شما دریافت میگردد به کارکنان کشتی پرداخت میشود بنابراین هیچ نیازی به پرداخت انعام به کارکنان کشتی نمی باشد.

سرویس شارژ کافه ها و مرکز اسپا

۱۵ درصد بعنوان سرویس شارژ بصورت اتوماتیک هنگام خرید از آنها به صورت حساب شما افزوده میشود.

آیا سیگار کشیدن در داخل کشتی آزاد است ؟

مطابق با استانداردهای جهانی تعداد اماکنی که میتوان در آنجا سیگار کشید از تعداد اماکنی که نمیتوان سیگار کشید کمتر است . مکانهایی که میتوان در آن سیگار کشید با علائم مشخصه همینطور با زیر سیگاری تعیین گردیده اند . استعمال دخانیات و سیگارهای الکترونیکی در داخل کابینها و مکانهایی که دارای علائم مشخصه وزیر سیگاری نیستند ممنوع میباشد و شرکت این حق را برای خود محفوظ می دارد که از مسافرانی که در جاهای ممنوعه سیگار میکشند مبلغی را بعنوان جریمه دریافت کند.

حتی سیگار کشیدن در اماکن ممنوعه میتواند به اخراج مسافر از کشتی بیانجامد. یادآور میشویم انداختن ته سیگاری و یا هرچیز دیگر از روی عرشه به داخل دریا میتواند بصورت جدی سلامت دریا را تهدید کند. همینطور انداختن ته سیگاری ممکن است موجب اتش سوزی شود زیرا احتمال اینکه باد آن را بسمت دیگر کشتی بازگرداند بسیار زیاد است .

طریقه های پرداخت در داخل کشتی چگونه است ؟

تمامی پرداخت های شما برای خریدهایی که در داخل کشتی انجام میدهید فقط از طریق کروز کارت امکانپذیر است شما میتوانید کروز کارت خود را یا توسط کارتهای اعتباری خود ویا بصورت پول نقد شارژ نمایید .برای شارژ توسط کردیت کارت دستگاههایی در برخی از کشتی های کروز به همین منظور نصب گردیده است  ولی برای مسافرینی که کارت اعتباری ندارند این کار با مراجعه به قسمت خدمات مهمان و پرداخت پول نقد امکان پذیر میباشد.

مسافران میبایست پس از سوار شدن به کشتی کروز کارت خود را شارژ و فعال نمایند توصیه میشود جهت جلوگیری از خطرات احتمالی حمل پول نقد مقدار زیادی از پول خود را به کروز کارت خود واریز نمایند. بدیهی است در صورت عدم استفاده از پول داخل کارت مبلغ شارژ شده در هنگام پیاده شدن از کشتی و زمان CHECK OUT به شما عودت داده میشود.

آیا تخت های مخصوص آفتابگیری وجود دارد ؟

بله این تخت ها در عرشه کنار استخرها بصورت رایگان وجود دارند و غیرقابل رزرو میباشند نکته حائز اهمیت و البته توصیه به مسافران اینست که از قراردادن وسایل خود به منظور اشغال این تخت ها خودداری نمایید.

آیا MSC CRUISE برای مسافران ناتوان یا کم توان حرکتی خدمات میدهد؟

بله ، MSC CRUISE و کارمندان آن تمام تلاش خود را میکنند تا بهترین خدمات را برای تمام مسافران خود و همینطور مسافرانی دچار معلولیت و محدودیتهای حرکتی هستند ارائه دهند.

میتوانم دارو به داخل کشتی بیاورم ؟

بله در صورت امکان داروها با بار دستی همراه مسافر وارد کشتی شود و به مهمانان توصیه میشود که لیستی از داروهایی که مصرف میکنند و باید همراهشان باشد را به کارکنان مرکز پزشکی کشتی کروز ارائه دهند تا در مواقع اضطراری بتوانند از کمک های مرکز پزشکی استفاده کنند.

چگونه میتوانم MSC CRUISE را از نیازهای ویژه خود مطلع سازم ؟

MSC CRUISE میبایستی از تمام نیازهای ویژه مسافران خود توسط فرم هایی که به همین منظور تهیه گردیده مطلع گردد . این فرم ها هم بصورت آن لاین هم در آژانسهای مربوطه قابل دسترس میباشد. همینطور ممکن است از مسافران گواهی سلامت پزشکی درخواست گردد.

چه امکانات پزشکی در داخل کشتی کروز موجود می باشد ؟

در تمام کشتی های کروز MSC  یک مرکز پزشکی مجهز، دکتر کشتی و پرسنل مرکز موجود میباشد که براساس زمان قید شده در مجله روزانه کشتی آماده سرویس دهی به مسافران کشتی میباشد شما هینطور در مواقع اضطراری میتوانید از داخل کابین ویا هر نقطه دیگر کشتی با شماره تلفن اوژانس تماس بگیرید به استثنا موارد اورژانسی مرکز خدمات پزشکی با دریافت هزینه در خدمت مسافران میباشد. مسافرانی که در طول مسافرت کروز متحمل هزینه های پزشکی میشوند میتوانند هزینه های خود را از شرکت بیمه خود دریافت نمایند.

آیا در رستورانهای کشتی کروز منوی خاصی برای افرادی که دچار بیماری گوارشی یا آلرژی هستند وجود دارد ؟

مسافرانی که دارای حساسیت غذایی میباشند از قبل میبایست MSC CRUISE را با استفاده از فرم نیازهای ویژه از نیازهای خود باخبر کنند و همینطور به هنگام  سوار شدن به کشتی به منظور تایید و تاکید آن به قسمت خدمات مهمان مراجعه نمایند MSC CRIUSE از شرکت BUREAU VERITAS  گواهی تامین منوهای غذایی بدون گلوکز را دریافت کرده است ( کد غذا ۲۰PPM ) برای  رستورانهای اصلی کشتی های  MSC PREZIOSA , MSC DIVINA, MSC SPLENDIDA , MSC FANTASIA , MSC MAGNIFICA , MSC POESIA , MSC ORCHESTRA, MSC MUSICA ,  موجود میباشد.

منوهای بدون گلوکز همینطور در کشتی MSC MERAVIGLIA  قابل دسترس است . مسافران کشتی MSC LIRICA میبایست از بسته های بدون گلوکز از قبل آماده شده را که شامل بیسکوئیت ها ، برخی کیک ها و نظایر ان هستند، استفاده نمایند.

MSC  درحال تکمیل فرآیند دریافت گواهی نامه ارائه غذای بدون گلوکز برای کشتی های MSC SEASIDE, MSC SEAVIEW  و MSC BELLISSIMA  از شرکت BUREAU VERITAS میباشد. بنابراین لطفا هنگام رزرو کشتی خود به موجود بودن غذای بدون گلوکز تاکید نمایید . اگر ۲ ماه قبل از حرکت کشتی درخواست داده شود غذاهای از قبل اماده شده ی PRE-PACKED KOSHER  و غذاهای باکیفیت بالا و حلال شامل گوشت بره ، گوساله و مرغ آماده خواهد شد.

آیا کارکنان کشتی در مورد نحوه ی کمک رسانی به افراد معلول آموزش دیده اند؟

تمامی کارکنانی که روی عرشه کار میکنند آموزشهای لازم را دیده اند تا بیشترین حساسیت لازم را در ارتباط با افراد معلول ونحوه ی خدمت رسانی به آنها داشته باشند .

آیا میتوان در داخل کشتی تحت درمان دیالیز قرارگفت ؟

دیالیز صفاقی PERITONEAL DIALYSIS ممکن است در مرکز پزشکی کشتی وجود داشته باشد اگر مسافر تمام تجهیزات و داروهای ضروری خود را همراه داشته باشد تجهیزات و دستگاههایی که برای همودیالیز در برخی از کشتی های کروز موجود است مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

آیا گشتهای ارائه شده در کشتی برای شهرها برای افراد معلول و کم توان قابل استفاده است ؟

اغلب گشت ها برای این گونه از مسافران قابل استفاده است ولی توصیه میشود مسافران قبل از ثبت نام در گشت از برنامه تور آگاه شوند .

حداکثر زمانیکه میبایست MSC CRUISE را از نیازهای ویژه ی خود مطلع سازیم چقدر است ؟

مهمانان باید هنگام رزرو کروز یا حداقل ۲ روز کاری قبل از حرکت کشتی MSC را از نیازهای ویژه ی خود مطلع سازند. درغیر اینصورت کروز لاین از ارائه خدمات مورد نیاز در حد مطلوب ناتوان خواهد بود.

آیا می توانم با سگ راهنمایم مسافرت کنم؟

سگ های راهنمای کاملا آموزش دیده میتوانن سوار کشتی بشوند بشرطی که دارای سلامت جسمی باشند و تمام مدارک مورد نیاز جهت ورود به کشورهای مورد بازدید در برنامه کشتی را داشته باشند بدیهی است به مسافران در مورد نحوه ی اقامتی که برای سگ ها در نظر گرفته شده و نحوه ی سوار شدن و پیاده شدن آنها از قبل اطلاع داده خواهد شد . نکته : مسافر شخصا مسئول نگهداری و تغذیه حیوان خود میباشد.

آیا علائمی برای مسافران با توان بینایی پایین وجود دارد؟

تمامی کشتی های MSC CRUISE دارای زبان بریل در اماکن عمومی کشتی ها ، آسانسورها و ورودی کابین ها میباشند همچنین آسانسورها به یک سیستم صوتی اعلام طبقات به زبان انگلیسی میباشد.

آیا MSC CRUISE میتواند رزرو من را کنسل و یا از سوار شدن من به کشتی جلوگیری نماید؟

ابطال رزرو و یا ممانعت از سوار شدن به کشتی تنها زمانی اتفاق می افتد که تهدیدی برای سلامتی سایر مهمانان و یا خدمه باشید.

آیا یک مهمان معلول یا کم توان میتواند به تنهایی مسافرت کند ؟

بله منوط به اینکه کاملا مستقل باشد .

کدام قسمت از کشتی برای افراد معلول یا کم توان مناسب میباشد؟

تمامی طبقات و اماکن عمومی کشتی برای افراد معلول یا کم توان قابل دسترس میباشد .

آیا کابین هایی برای افراد کم توانی حرکتی وجود دارد ؟

بله تمامی کشتی ها دارای تعدادی کابین با فضای بیشتر مخصوص اینچنین افرادی میباشند این نوع کابین ها میبایستی هنگام رزرو درخواست گردد.

چه تجهیزاتی در داخل کابین ها وجود دارد ؟

تمامی کابین ها مجهز به مینی بار ، تلویزیون ، سشوار ، صندوق امنیتی ، سیستم تهویه مطبوع و تلفن و سرویس بهداشتی هستند.

چه تفاوتی بین کابین های داخلی و بیرونی وجود دارد ؟

کابین های بیرونی دارای پنجره و یا بالکن میباشند در حالیکه کابین های داخلی پنجره و یا بالکن ندارند.

آیا سرویس خدمات کابین وجود دارد ؟

بله ۲۴ ساعته میتوانید با تماس با شماره ۹۹ سرویس مورد نیاز را درخواست نمایید که میتواند سرویس خشکشویی یا درخواست چای یا صبحانه به داخل کابین باشد.

می توانم لوازم الکتریکی با خود به داخل کابین بیاورم ؟

تنها لوازم الکتریکی مجاز برای ورود به کابین سشوار ، ریش تراش ، کامپیوتر و شارژر باتری میباشد . لوازم الکتریکی گرمایشی ممنوع میباشد.

میتوانم سفارش صبحانه به داخل کابین بدهم ؟

بله به غیر از روز پیاده شدن میتوانید درخواست صبحانه داخل کابین را از ساعت ۷ تا ۱۰ صبح داشته باشید این سرویس برای کلاس FANTASTICA و AUREA و YACHT CLUB رایگان بوده و برای کلاس  BELLA با هزینه ی ۳٫۵ دلار/ یورو قابل ارایه میباشد. برای سفارش صبحانه میتوانید موارد خود را در کارت سفارش صبحانه انتخاب نموده و شب قبل به دستگیره در آویزان کنید.

تور کشتی کروز برای خرداد ۹۸ 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

ارسال دیدگاه