سانتورینی محبوب ترین جزیره یونان

۰۲

بهمن
۱۳۹۸

سانتورینی محبوب ترین جزیره یونان

ارسال شده توسط: modir/ 256 0

سانتورینی محبوب ترین جزیره یونان

سانتورینی که با نام قدیمی ثرا نیز شناخته میشود، جزیره‌ای واقع در دریای اژه است که در میان محبوب‌ترین جزایر یونان قرار دارد. در سفر به این جزیره، هرآنچه را که انتظارش را دارید در این مکان زیبا خواهید یافت.

شاید عمده شهرت سانتورینی را در خانه‌های سفید رنگ با سقف آبی دانست که به نوعی تداعی کننده یکی از نمادهای مشهور یونان میباشدولی تفرجگاه‌های لوکس، هوای عالی و جاذبه‌های متعدد این شهر را مقصدی عالی برای تعطیلات تبدیل کرده است با وجود اینکه از این جزیره گردشگر زیادی دیدن میکنند، نسبت به دیگر شهرها و جزایر پر تردد هزینه‌ای کمتری برایتان می‌تراشدبی  شک اگر طرفدار مکان‌های عاشقانه برای سفرهای ماه عسلی باشید هم می‌توانید سانتورینی را به عنوان گزینه‌ای جدی در نظر بگیرید.

آتشفشان سانتورینی

بازدید از آتشفشان سانتورینی است میتواند یکی از گزینه هایی باشد که در سفر به سانتورینی می‌توانید انجام دهید،. درحدود ۳۶۰۰ سال پیش انفجار آتشفشانی بزرگی رخ داد که  فرورفتگی آتشفشانی دیگ مانند (این کالدرا) را از خود به یادگار گذاشت. این آتشفشان هنوز هم فعال است. در وسط این کالدرا همچنین دو جزیره‌ی کوچک Kaiméni قرار دارد که از ویژگی‌های آن می‌توان به خروج گاز و چشمه‌های آب گرم اشاره کرد. همچنین جزیره‌ی کوچکی در سمت غربی کالدرا وجود دارد که مناظری بسیار زیبا را پیش روی شما قرار می‌دهد که هنگام بازگشت به سانتورینی می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

بازدید از آتشفشان سانتورینی است میتواند یکی از گزینه هایی باشد که در سفر به سانتورینی می‌توانید انجام دهید

اویا  (Oia)

اصلی‌ترین جاذبه در سانتورینی شهر کوچک اویا با چشم‌اندازهای بسیار زیبایش میباشد. در قسمت شمالی سانتورینی شهر کوچکی به نام اویا وجود دارد که مشخصه‌ی اصلی آن خانه‌های سفیدکاری شده‌ی آن نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. منبع درآمد اصلی مردم اویا از راه گردشگری به دست می‌آید.

نکته‌ی جالبی در مورد خانه‌ها وجود دارد و آنهم تبدیل شدن تعدادی از آنها به هتل های کوچک بوتیک که چشم انداز زیبایی مشرف به کالدرا در اختیار گردشگران می گذارد.از دیگر ویژگی‌های جذاب شهر اویا مسیرهای زیگزاگی است که از سمت خلیج Ammoúdi به طرف شهر کشیده‌ شده‌اند،در آنجا میتوانید ردیفی از غذاخوری‌هایی  که غذاهای دریایی سرو میکنند پیدا کرد.

غروب‌های عاشقانه و زیبا باعث شهرت هر چه بیشتر این شهر شده است.اما باید این مطلب را به یاد داشته باشید که هزینه ها در این شهر گران میباشد.

اصلی‌ترین جاذبه در سانتورینی شهر کوچک اویا با چشم‌اندازهای بسیار زیبایش میباشد.

غواصی با تجهیزات (Scuba Dive)

پیشنهاد ما این است که حتما غواصی با تجهیزات را در این ناحیه امتحان کنید. می‌توانید زیر آب از دیدن لاشه کشتی های باستانی یونانی و ماهی ها در عمق 14 متری لذت ببرید .

غواصی با تجهیزات (Scuba Dive)

ساحل سرخ و آکروتیری

سکونتگاه آکروتیری نزدیک روستای آکروتیری(Akrotíri) در ۱۲ کیلومتری جنوب غربی فیرا واقع شده که  از زیر گدازه‌های خارج شده . اکتشافات نشان داده‌اند سانتورینی قبل از این انفجار آتشفشانی منطقه‌ای پر رونق و مرفه بود که  مردم آن از طریق کشتیرانی و تجارت گذران زندگی می‌کردند. خرابه‌های به جا مانده از این سکونتگاه  بشدت محافظت می‌شود. بناها ، خیابان‌ها حتی طبقه‌ی دوم ساختمان‌ها هم هنوز قابل مشاهده‌اند. ساحل سرخ را زیر یک دیوار سنگی قرمز رنگ در نزدیکی این سکونت گاه پیدا کرد که دیدن زیبایی آن هر بازدیدکننده‌ای را به تحسین وا می‌دارد.

سکونتگاه آکروتیری نزدیک روستای آکروتیری(Akrotíri) در ۱۲ کیلومتری جنوب غربی فیرا

جهت اطلاع از تور کشتی کروز یونان بدون ویزا نوروز 99 روی این لینک کلیک نمائید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

ارسال دیدگاه