راهنمای سفر با کشتی کروز

۲۷

بهمن
۱۳۹۸

راهنمای سفر با کشتی کروز

ارسال شده توسط: بلاگر/ 1078 0

راهنمای سفر با کشتی کروز

بدون شک سفر با کشتی کروز می تواند یکی از هیجان انگیزترین سفرهای شما در زندگی باشد.

کشتی های کروز امروزه با خدمات متنوع و بی نظیری که برای مسافران خود ارائه می کنند , مبدل به یک جاذبه گردشگری شده که سالیانه حدود میلیونها توریست را به خود جذب  میکند.

کشتی های کروز مانند هتل های چند ستاره هستند با این تفاوت که بر روی آبها شناور هستند.

قابل ذکر است که خدمه و مهمانداران این کشتی به بهترین و تکمیل ترین آموزش هایی که دیده اند در خدمت مسافران می باشند.

سفر با کشتی های کروز یک سفر لوکس و حتی رویایی به حساب می آید و برای تمام اقشار سنی با توجه به خواسته ها و سلایقشان مناسب می باشد.

همچنین سفر با کشتی کروز این امکان را می دهد که بدون عوض کردن هتل و طی کردن مسیرهای زمینی یا پرواز، از شهرهای مختلف بازدید کنید (اگرچه این بازدیدها بسیار کوتاه و در حد نیم روز هستند).

با توجه به سوالات زیادی که مسافران کشتی کروز قبل از سفر خود دارند و همینطور برای آشنایی بیشتر آنها با این نوع سفر و کشتی ها , سفرسازان تصمیم گرفته است تا در این مطلب به تمام سوالات شما پاسخ دهد, خواندن این راهنما و آشنایی با خدمات و نحوه زندگی بر روی کشتی های کروز، قبل از سفر، برای کلیه مسافران امری ضروری است و کمک خواهد کرد تا تجربه قطعا لذت بخش تری از سفر خود داشته باشند.

پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

سفر با کروز

آماده شدن برای سفر با کشتی کروز

۱- وسایل مورد نیاز برای سفر با کشتی کروز

یکی از سوالات اصلی مسافران کشتی کروز, در رابطه با وسایل مورد نیاز در کشتی است و اینکه چه وسایلی را می توانند با خود به کشتی بیاورند و یا اینکه ورود چه وسایلی به کشتی کروز ممنوع است.

 

                                                                          وسایل ضروری
لباس راحت برای استفاده روزانه در کشتی (شلوار جین، تی شرت و پیراهن)
شال، ژاکت بهاری و یا سوئی شرت برای استفاده در صورت سرد شدن هوا
کفش و لباس مناسب برای استفاده در باشگاه یا سالن ورزشی
مایو و لباس شنا
شارژر مناسب و پاوربانک

 

 

                                                                        وسایل ممنوعه
اسلحه
وسایل نوک تیز مثل تیغ یا قیچی با طول بیشتر از ۴ اینچ (۱۰ سانتی متر)
مواد قابل اشتعال
وسایلی که شعله دارند و یا دارای المنت گرمایی هستنند مثل اتو، کتری برقی، شمع، دستگاه بخور و خوراک پزهای برقی
انواع اشیای پرنده مثل کوادکوپترها یا به صورت کلی drones
انواع غذا و نوشیدنی (آوردن تنقلات مثل پسته و آجیل و شکلات آزاد است)

 

 

وسایل اختیاری

حوله استخر (در کابین موجود است)
سشوار (در کابین موجود است)
سیگار (قابل خرید در کشتی)
کرم ضدآفتاب (قابل خرید در کشتی)
محصولات آرایشی و بهداشتی (قابل خرید در کشتی)

 

 

وسایلی که باید در کیف دستی همراه داشته باشیم

مدارک شناسایی و مسافرتی (پاسپورت و بلیت)
پول و جواهرات و به صورت کلی کلیه اشیاء قیمتی
وسایل برقی مثل شارژر و پاوربانک

قرص یا داروی مصرفی

 

۲- پول مورد نیاز برای سفر با کشتی کروز

کلیه تراکنش های مالی در کشتی از طریق کارت شناسایی کشتی انجام خواهد شد و به هیچ عنوان در هیچ قسمت کشتی پرداختی به صورت نقدی انجام نمی شود.

برای شارژ کردن اعتبار کارت خود می توانید از طریق انواع کارت های اعتباری و از طریق دستگاه های مربوطه اقدام کنید و یا از طریق کارمندان پذیرش و با پرداخت نقدی کارت خود را شارژ کنید.

بدیهی است در صورت وجود بالانس، در پایان سفر می توانید حساب کارت خود را تسویه کنید و مبلغ باقیمانده را به صورت نقدی دریافت کنید.

پس لازم است همراه خود وجه نقد کافی یا کردیت کارتی که از پرداخت های بین المللی پشتیبانی کند همراه داشته باشید.

سفر با کروز.

مراحل سوار شدن به کشتی کروز

در زمان ورود به ترمینال:

اتصال تگ های چاپ شده در بلیت به چمدان ها و تحویل آن به قسمت مخصوص بار در بیرون از کشتی.

پذیرش شدن (چک این شدن) با نشان دادن بلیت و پاسپورت.

عبور از گیت امنیتی و ورود به کشتی.

در داخل کشتی:

گرفتن عکس (برای ثبت در سیستم امنیتی کشتی) و ورود به کشتی (تا ۲ ساعت قبل از حرکت).

رفتن به کابین و برداشتن کارت شناسایی کشتی کروز.

شرکت در مانور آموزشی (اجباری): طبق قوانین بین المللی امنیت دریایی (SOLAS)، قبل از حرکت کشتی از بندر اصلی، یک مانور آموزشی برای آشنایی با نحوه استفاده از جلیقه نجات و نحوه خروج اضطراری از کشتی در شرایط بحرانی برگزار می شود که شرکت در آن برای کلیه مسافران الزامی است.

شارژ کردن کارت کشتی.

شرکت در جلسه ارایه راهنمای کشتی (اختیاری).

کارت شناسایی کشتی کروز

در بدو ورود به کشتی، کارت کشتی را در کابین خود خواهید دید که در طول سفر با کشتی کروز، حکم کارت شناسایی شما را دارد.

این کارت باید همیشه همراه شما باشد و ورود و خروج به کشتی بدون این کارت عملا امکان پذیر نیست.

این کارت حاوی مشخصات شما از جمله: نام و نام خانوادگی، نام کشتی و تاریخ ورود و خروج، شماره تماس اضطراری، ایستگاه تخلیه اضطراری شما، شماره عرشه و شماره کابین، رستوران، شماره صندلی و نوبت شام شما، پکیج های نوشیدنی خریداری شده توسط شما و همچنین آی دی اینترنت شما است. برای آشنایی بیشتر با کارت شناسایی کشتی لطفا راهنمای زیر را مشاهده کنید.

راهنمای کارت سفر با کروز

 

امنیت در طول سفر با کشتی کروز

امنیت مسافران یکی از اصلی ترین دغدغه ها در کشتی کروز است. لذا لازم است کلیه مسافران در طول سفر به نکات امنیتی زیر توجه داشته باشند:

جلیقه نجات

کودکان زیر ۱۲ سال

آژیر خطر آتش سوزی: دو بوق بلند

آژیر خطر عمومی: هفت بوق کوتاه و سپس یک بوق بلند

آژیر افتادن شخصی در آب: سه بوق بلند

خدمات رایگان و غیر رایگان در کشتی کروز

غذا

هزینه سروز غذا به صورت پیش فرض در همه ی بلیط ها قرار دارد و در نظر گرفته شده است.

در کشتی کروز دونوع رستوران وجود دارد که یکی از آنها به صورت ۲۴ ساعته بوفه, صبحانه,نهار , شام و غذاهای فست فود را طبق برنامه به مسافران ارائه می دهد۰

این رستوران معمولا در طبقه بالای کشتی قرار دارد.

رستوران دیگر کشتی به صورت رسمی تر می باشد و از ورود شما با لباس هاس راحتی منند شلوارک جلوگیری میکنند.

در این رستوران میز مخصوصی از قبل رزرو شده است که می توانید وعده شام خود را در زمان قید شده بر روی کارتتان در این رستوران سرو کنید.

در این رستوران ها هر شب به شما منویی داده می شود که می توانید از بین پیش غذاها، غذاهای اصلی و دسرهای موجود هر شب، سفارش دهید و گارسون مخصوص شما، غذای انتخابی شما را سرو خواهد کرد.

غذا در کشتی کروز

نوشیدنی

نوشیدن آب، چای و قهوه که در رستوران بوفه موجود است در کلیه ساعات شبانه روز رایگان است. در عین حال اگر از بطری آبی که در داخل اتاقتان قرار داده می شود استفاده کنید، هزینه آن بر روی کارتتان شارژ خواهد شد. برای استفاده از بقیه نوشیدنی ها مانند نوشابه و یا سفارش قهوه در کافی شاپ ها یا بارها کارت شما شارژ خواهد شد.

در این کشتی ها پکیج های نوشیدنی نامحدود وجود دارد که با سفارش آن در ابتدای سفر می توانید به صورت نامحدود از نوشیدنی های ارایه شده در کلیه رستوران ها و لانج ها استفاده کنید.

اینترنت

اینترنت وای فای داخل کشتی رایگان نیست و برای استفاده از آن باید یکی از بسته های اینترنتی ارایه شده را با توجه به نحوه مصرفتان خریداری کنید.

اینترنت کشتی در دریا به صورت ماهواره ای تامین می شود هزینه آن کمی بالاتر از اینترنت های موبایل است. برای فعال سازی بسته اینترنتی باید از آی دی اینترنت که روی کارت شناسایی تان هست استفاده کنید.

خدمات لاندری

تمامی  کشتی های کروز مجهز به خدمات پیشرفته لاندری هستند و در طول سفر می توانید با خیال راحت لباسهای کثیفتان را داخل کیسه مخصوص بگذارید (قبل از ساعت ۱۰ صبح) و عصر روز بعد به صورت تمیز و اتو شده تحویل بگیرید.

حتی در صورت نیاز فوری به لباس هایتان می توانید با پرداخت هزینه بیشتر آن ها را همان روز تحویل بگیرید.

آمفی تئاتر

معمولا هر شب در دو نوبت نمایش های جذاب و متنوعی با حضور هنرمندان برتر اروپایی در آمفی تئاتر کشتی اجرا می شود که تماشای آن رایگان است.

کتابخانه

استفاده از کتابخانه و امانت گرفتن کتاب در کشتی های کروز رایگان است.

کلاس های آموزشی

حضور در کلاس های آموزشی که طبق زمانبندی روزانه در کشتی برگزار می شوند رایگان است. در عین حال بعضی از کلاس های ورزشی در باشگاه شامل پرداخت هزینه خواهد بود.

گشت های شهری

برای هر کدام از مقاصد کشتی، معمولا گشت های متنوعی برگزار می شود که مسافران می توانند با شرکت در این گشت ها، در زمان کم توقف، بازدید مفیدی از شهر مقصد داشته باشند. برای استفاده از گشت های شهری ارایه شده در مقاصد کشتی، بایستی تا روز قبل از رسیدن به مقصد به دفتر گشت ها مراجعه کرد و با پرداخت هزینه در گشت مورد نظر ثبت نام کرد.

آتلیه

در قسمت های مختلف کشتی عکاسان حرفه ای آماده هستند تا از شما عکس های بسیار عالی و به اصطلاح آتلیه ای بگیرند. معمولا یک روز بعد از گرفتن عکس می توانید برای تحویل گرفتن عکس چاپ شده به قسمت گالری عکس مراجعه کنید. دریافت عکس هایی که در طول سفر از شما گرفته می شود و چاپ آن ها شامل هزینه و با شارژ کارت امکان پذیر است.

سالن های زیبایی

استفاده از خدمات ماساژ و هم چنین سالن های زیبایی شامل هزینه و با شارژ کارت امکان پذیر است.

سالن ورزشی، باشگاه و استخر

استفاده از سالن ورزشی، باشگاه و استخر در کشتی های کروز رایگان است.

فعالیت های مختلف در کشتی کروز

خرید در کشتی کروز

درون کشتی های کروز تعداد زیادی فروشگاه وجود دارند که انواع لباس، ساعت، جواهرات و وسایل مصرفی مورد نیاز شما را به صورت tax free یا بدون مالیات به فروش می رسانند. بعضی از اوقات این فروشگاه ها تخفیف هایی را هم ارائه می کنند که خرید را برای شما لذت بخش خواهند کرد.

سیگار کشیدن در کشتی کروز

سیگار کشیدن در کابین و بالکن های کشتی ممنوع است. برای سیگار کشیدن باید از اتاق سیگار یا محل های مجاز استفاده کرد.

معمولا کشیدن سیگار در عرشه های روباز کشتی مجاز است ولی باید توجه داشته باشید که حتما از زیرسیگاری استفاده کنیدو هیچ گاه سیگار روشن، ته مانده سیگار، خاکستر سیگار و یا کبریت را به اطراف کشتی پرتاب نکنید، چون ممکن است باد آن را به کشتی برگرداند.

برنامه روزانه کشتی کروز

هر شب یک بروشور شامل برنامه روزانه روز بعد درون کابین شما قرار می گیرد.

این برنامه های روزانه به شما کمک می کنند تا بتوانید برای روز آینده خود برنامه ریزی کنید. با مطالعه این بروشورها کلیه اطلاعات مورد نیاز در رابطه با پیش بینی آب و هوای مقصد، ساعت ورود به مقصد، ساعت حرکت کشتی، برنامه حرکتی کشتی، ساعت کار کلیه رستوران ها و به صورت کلی همه ی قسمت های کشتی، برنامه اجرای موسیقی های زنده، فعالیت های مختلف کشتی شامل مسابقات، کلاس های آموزشی، تم لباس روز کشتی و همچنین اطلاعات مفید و ضروری را بدست خواهید آورد.

برنامه روزانه کشتی کروز

 

نکات مهم در سفر با کشتی های کروز

•احتمالا به همراه برنامه روزانه کشتی یک برگه دیگر شامل آفرهای روزانه کشتی دریافت کنید. در این برگه تخفیف های موردی کلیه خدمات کشتی و یا مسابقات و جوایز روز اطلاع رسانی می شود. سعی کنید این برگه را مطالعه کنید تا آفر مورد نظرتان را از دست ندهید.

کارت آفر

•بهتر است جهت حفظ حریم خصوصی، شبها قبل از خواب پرده اتاق خود را بکشید. معمولا بالکن ها توسط خدمه کشتی از بیرون شسته می شوند. البته روز قبل، یک کارت در اتاق شما قرار خواهند داد که به شما اطلاع می دهد فردا صبح بالکن شما شسته می شود.

کارت زمان شستشوی کشتی

•حتی در صورت داشتن پکیج نوشیدنی نامحدود، در صورت استفاده از بطری آبی که داخل کابینتان قرار می دهند کارت شما شارژ خواهد شد. پس بهتر است بطری آب را از بیرون تهیه کنید و به کابینتان ببرید.

•هر روز یک تم لباس در کشتی اعلام می شود که معمولا از عصر به بعد همه ی مسافران با آن تم لباس در کشتی تردد می کنند. در عین حال که رعایت این تم اعلام شده اجباری نیست، بهتر است شما هم مثل بقیه مسافران لباس بپوشید.

•با توجه به زمان کم توقف در بندر شهرهای مقصد، سعی کنید در ساعات اولیه باز شدن درهای کشتی از آن خارج شوید و همیشه به یاد داشته باشید که درب های کشتی حداکثر نیم ساعت قبل از حرکت بسته خواهند شد.

•بهتر است در طول سفر اصل پاسپورت خود را درون صندوق امانات کابین نگهداری کنید و هرگز آن را از کشتی خارج نکنید.

•اگرچه در داخل کشتی کارت شما حکم کیف پول شما را دارد و ممکن است به این قضیه عادت کرده باشید، ولی توجه کنید که در خارج از کشتی امکان پرداخت هزینه یا خرید با کارت کشتی نیست! پس همیشه مقداری پول نقد برای هزینه های احتمالی یا خرید در خارج از کشتی به همراه داشته باشید.

•در زمانی که خارج از کشتی هستید، در صورتی که گم یا از گروه جدا شدید، اصلا مضطرب نشوید و بدون استرس یک تاکسی بگیرید و کارت کشتی خود را به او نشان دهید. اکثر رانندگان تاکسی در شهرهای مقصد کشتی های کروز محل بندرگاه محل توقف کشتی را بلدند.

•بهتر است که شماره اضطراری تماس با کشتی (که روی کارت کشتی شما نوشته شده) را در گوشی خود ذخیره کنید تا در صورت نیاز یا گم شدن کارتتان بتوانید با کشتی تماس بگیرید.

•در صورتی که به هر عنوان نتوانستید در ساعت مقرر خود را به کشتی برسانید و از کشتی جا ماندین، فقط کافی است از راه زمینی یا هوایی خود را به شهر مقصد بعدی کشتی برسانید و با مراجعه به بندر دوباره به کشتی بازگردید.

•و در آخر، اگر با تور سفر می کنید، سعی کنید همواره با لیدر خود مشورت کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از وقت خود داشته باشید.

تحویل چمدان در روز آخر سفر

یکی از مواردی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید جمع کردن وسایل و بستن چمدان روز ماقبل آخر سفر است.

معمولا در روز ماقبل آخر سفر شما، یک تگ مخصوص در اتاق شما قرار داده می شود که بایستی آن را به دسته چمدانتان وصل کنید و تا قبل از ساعت ۱۲ شب روز قبل از ترک کشتی، چمدان تگ خورده خود را پشت درب اتاق بگذارید تا خدمه کشتی آن را بردارند.

سپس در روز اخر و پس از ترک کشتی در قسمت تحویل بار می توانید چمدان خود را از نقاله های تحویل بار، تحویل بگیرید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

ارسال دیدگاه