دره قدیسان

۰۴

اسفند
۱۳۹۸

دره قدیسان فرانسه

ارسال شده توسط: بلاگر/ 1115 0

دره قدیسان فرانسه

هرفردی بنابر سلیقه و اوضاع زندگی خود می تواند علت های متفاوتی برای سفر کردن داشته باشد.اما همینطور که می دانید تعداد زیادی از مسافران به علت عقاید روحانی و مذهبی خود سفر میکنند.به همین علت است که اماکن مذهبی مانند کلیساها  و یا معابد همیشه شلوغ و مملو از بازدیدکننده  می باشد.بازدید از اماکن مقدس علاوه بر بعد روحانی آن, باعث پیشرفت در صنعت توریست نیز می شود. در ادامه مطلب با ما باشید تا شما را بیشتر با دره قدیسان فرانسه آشنا سازیم.

شاید تا به حال تصور می کردید که مکان های مهم و مقدس در زمینه ی دین و مذهب باید تاریخی و دارای قدمت زیادی باشند اما این روزها شاهد پا گرفتن اماکن مذهبی جدیدی هستیم که پیشینه تاریخی چندان زیادی ندارند.در این مقاله شما را با مکانی مقدس در فرانسه آشنا می کنیم, مکانی که مسئولین مناطق مختلف دست در دست هم داده اند تا دره ای پر از قدیس بسازند.قرار است در این مکان هزاران تندیس قدیس در کنار هم جمع شده و محلی منحصر به فرد را بسازند.

دره قدیسان۵

قدیس

پیش از سفر و بازدید از دره قدیسان لازم است کمی با واژه ی قدیس آشنا شویم. قدیس در حقیقت یک لقب در میان پیروان دین مسیحیت کاتولیک می باشد.این لقب را به افرادی می دهند که ویژگی های خاصی داشته باشند مثلا پاکدامنی، عاری بودن از گناه و پایبند بودن به اصول دین و… در حقیقت کلیسای کاتولیک و کشیشان هستند که لقب قدیس را به افراد می دهند و هر فردی اگر همه ی شرایط و خصوصیات قدیس را هم داشته باشد بدون تائید کلیسا به صورت رسمی قدیس محسوب نمی شود.دره قدیسان نام پروژه ای عظیم است که در دامنه کوه های شیبدار کمون در منطقه بریتانی، در شمال غرب فرانسه در حال انجام است.نام فرانسوی این دره ی زیبا (La Vallee des Saints) می باشد.

دره قدیسان۳

جالب است بدانید که محل اجرای این پروژه زمینی تپه مانند می باشد اما مجریان آن نامش را «دره قدیسان» یا «دره سنت ها» گذاشته اند.دره ی قدیسان تپه ای سرسبز با مجسمه های پراکنده ای از قدیس ها می باشد که در بالاترین نقطه ی تپه کلیسای کوچکی برای عبادت وجود دارد و در کنار آن آبنمایی به نام (Gaulish) ساخته اند که مسیحیان اعتقاد دارند آب این آبنما حیوانات را شفا می دهد.این پروژه ی بسیار وسیع قرار است تمام دامنه کوه را که دشتی عظیم را پدید می آورد، از مجسمه های قدیسان بریتانی پر کند.دره قدیسان۴

جالب است بدانید که در بریتانی بیش از هفت هزار قدیس مورد احترام هستند.البته تمام این قدیسان توسط کلیسای کاتولیک روم به رسمیت شناخته نشده اند و تعداد محدودی از آن ها این شانس را داشته اند.این پروژه به صورت رسمی در سال ۲۰۰۸ شروع شد و تا کنون بیش از ۶۰ مجسمه با ارتفاع ۳ متر در آن ساخته شده است که ۳تای آن ها را شهرداری محل به مجموعه اهدا کرده است.

۲قدیسان

نگاهی به تندیس های دره قدیسان

همه ی تندیس ها از جنس سنگ گرانیت هستند که با ظرافت و دقت بسیار بالایی حکاکی گردیده اند. جالب اینجاست که یک هنرمند خاص این تندیس ها را نمی سازد بلکه چندین سنگ تراش و مجسمه ساز در این پروژه فعالیت می کنند.

انتخاب سنگ گرانیت برای ساخت این مجسمه ها امری اتفاقی نبوده بلکه نشان دهنده ی ظرفیت بالای منطقه در داشتن این گونه سنگ است. تلاش شده تا به گردشگران و بازدیدکننده ها نشان داده شود که فرانسه و برتالی دارای معادن زیادی از سنگ گرانیت می باشد تا علاقمندان بتوانند از این کشورها سنگ تهیه کنند.

دره قدیسان۶

هزینه ی این تندیس های سنگی نیز توسط مردمان محلی برتالی تامین می گردد. با دیدن این تندیس ها اطلاعات خوبی درباره ی تاریخ، مذهب و قدیس ها به دست خواهید آورد و سیاحتی جذاب را تجربه خواهید کرد.از یاد نبرید که اینجا فرهنگ های مسیحیت، سالتی و گالو در هم آمیخته اند و قدیس ها گرد هم آمده اند تا با داستان ها و افسانه های خود مکانی حیرت انگیز را برای گردشگران فراهم آوردند.

مسلما در ورای هر قدیسه داستان های زیادی نهفته و پرداختن به همه ی افسانه ها و شرح زندگی آن ها کاری دشوار است. بنابراین در این بخش با برخی از مهم ترین تندیس های موجود در دره ی قدیسان آشنا می شویم.

۱- قدیس کورنلی (Saint Cornély): به عنوان قدیس حامی در برتالی شناخته می شود.

۲- کورنتین (Corentin):  اولین اسقف کمپر (شهری در فرانسه).

۳- لونار (Lunar): راهب بزرگ و مقدس.

لونار

۴- قدیس ایووز (Yves Hélory de Kermartin): حامی مشاغل، عدالت و قانون.

۵- قدیس ایبن (Yben): از جمله قدیسانی که مقدس بودنش توسط کلیسا به ثبت رسیده است

پروفسور

نکات جالب درباره دره قدیسان

در شیلی جزیره ای وجود دارد به نام جزیره ایستر که در آن به همین سبک و سیاق مجسمه ساخته اند و گویا از این جزیره هم در پیاده سازی پروژه ی دره قدیسان الهام گرفته اند.

– هنوز هم دره ی قدیسان به حمایت مالی و سرمایه گذار نیاز دارد.

قدیسان

دره قدیسان۱

– با ریشه یابی و کمی تحقیق و تفحس درباره دره قدیسان متوجه خواهید شد که ۱۱ فرهنگ و تمدن مختلف در پدید آمدن این تپه ی تاریخی نقش داشته اند.

– هر تندیس به طور میانگین ۱۰ تن وزن دارد.

آدرس: فرانسه، کارنوئت، Quénéquillec.

سفر به پاریس 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه