بازارهای مشهد سفرسازان

۱۶

اردیبهشت
۱۳۹۸

مراکز خرید شهر مشهد

ارسال شده توسط: بلاگر/ 1243 0

مشهد

خرید کردن در میان ایرانی‌ها امری دلپذیر و بااهمیت است. اگر چه امروزه بازارهای قدیمی همچنان ارج خود را در میان جوانان حفظ کرده‌اند، اما با مراکز خرید بزرگ و امروزی سراسر شهر در رقابت هستند. این مراکز خرید دارای برندها و امکانات بسیاری هستند که توجه بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

در این مقاله میخواهیم شما را با مراکز خرید و بازار های مشهد آشنا کنیم, پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مجتمع تجاری الماس شرق

مرکز خرید الماس شرق اکثرا دارای فروشگاه های لوازم خانگی, لوازم صوتی و تصویری, کیف و کفش, پوشاک, صنایع دستی, تلفن همراه, لوازم دکوری و لوکس می باشد.همچنین این مرکز خرید دارای پارکینگ طبقاتی در چهار طبقه می باشد که ظرفیت حدود ۱۳۰۰ خودرو را دارد.در این مرکز خرید شهربازی برای کودکان نیز وجود دارد که میتوان این شهربازی را به عنوان بزرگترین شهربازی سرپوشیده معرفی کرد.مرکز خرید الماس شرق دارای سینمای پنج بعدی و آکواریومی با نام شهر دریایی شرق که دارای ماهی های متنوع از جمله کوسه ماهی, خرچنگ نعل آبی و ماهی های رنگارنگی می باشد.

آبنمای مرکز خرید الماس شرق نیز در نوع خود بسیار جالب و دیدنی می باشد.

ساعات کار این مرکز صبح از ساعت ۱۰ الی ۱۳ ظهر و عصرها از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۲۱:۳۰ می باشد.

آدرس: مشهد – انتهای بلوار خیام

مجتمع تجاری الماس شرق سفرسازان

مرکز تجاری آرمان

یکی دیگر از بزرگترین و مدرن ترین مراکز خرید و اقامتی در مشهد مجتمع تجاری, تفریحی و اقامتی آرمان می باشد.این مجتمع تجاری در قسمت مرکزی دارای فضاهای مفرح, آبشار, صخره های بسیار بزرگ و محل بازی و تفریح برای کودکان و بزرگسالان بوده و همچنین فود کورت این مجموعه دارای ظرفیت ۱۳۰۰ نفر می باشد.

این مجتمع ۱۳ طبقه شامل ۳۵۹ واحد تجاری, ۲۹۰ واحد اقامتی و ۱۱۹ واحد مسکونی و ظرفیت ۴۴۵ خودرو در پارکینگ می باشد.

آدرس: مشهد – خیابان نواب صفوی – نرسیده به وحدت – جنب هتل سروش

مرکز تجاری آرمان سفرسازان

برج آلتون

از بلندترین و بزرگترین مراکز خرید در ایران می توان برج آلتون در مشهد را نام برد.این مرکز خرید در یک مجموعه تجاری و اداری با فضای قابل توجه برای پارکینگ قرار دارد که می توان از بزرگترین پارکینگ های طبقاتی کشور این برج را نام برد

نمای داخلی و خارجی این برج از لوکس ترین مراکز خرید در ایران می باشد, فروشگاه های این مرکز خرید به طور عمده دارای فروشگاهای فروش لوازم آرایشی و بهداشتی, کیف و کفش, پوشاک, چرم, تلفن همراه و کالای دیجیتال می باشند.

آدرس: مشهد – بلوار دانشگاه – بین دانشگاه بیست دو و بیست و سه

برج آلتون مشهد سفرسازان

مرکز تجاری توس ونک

مجتمع تجارتی و اقامتی توس ونک مشهد در ۱۰ طبقه تجاری و پارکینگ ساخته شده است.یکی از ویژگی ها و امتیازات این مرکز خرید نزدیک بودن به حرم امام رضا (ع) می باشد.

آدرس: مشهد – خیابان شیرازی – نبش شیرازی ۲ نرسیده به حرم امام رضا (ع)

مرکز تجاری توس ونک سفرسازان

بازار فردوسی

بازار فردوسی با ۷۲۵ واحد تجاری و در چهار طبقه در میدان مفتح مشهد واقع شده است.در این بازار تنوع کالا و قیمت های مناسب به خوبی مشخص می باشد, که باعث استقبال مسافرین شده است.در طبقه منفی یک این بازار سیسمونی نوزاد و لباس کودک و در طبقه همکف لباس آقایان و بانوان و در طبقه مثبت یک بورس مانتو وو روسری و طبقه دوم این بازار دارای لوازم مربوط به عروس و داماد , طلا و جواهر , ساعت و بدلیجات به فروش می رسند.

آدرس: مشهد – انتهای بلوار مفتح – نرسیده به میدان مفتح

مجتمع پروما

مجتمع پروما در چهار طبقه ساخته شده و علاوه بر هایپرمارکت بزرگ,  زیربنایی در حدود شش هزار متر مربع، و ۲۵۰ واحد نیز دارد. امکاناتی از قبیل شهربازی، بولینگ، بیلیارد نیز برای گردشگران فراهم شده است. پارکینگ مجتمع پروما دارای ظرفیت ۲۰۰۰ خودرو می باشد.

آدرس: مشهد – ضلع شمال شرقی میدان جانباز

مجتمع پروما مشهد سفرسازان

 

مجتمع تجاری زیست خاور

مجتمع تجاری زیست خاور در یکی از معتبرترین میدان های شهر مشهد قرار گرفته و از اماکن مذهبی و نقاط دیدنی شهر فاصله چندانی ندارد. نزدیکی به ایستگاه قطار شهری (مترو)، فرودگاه و ایستگاه راه آهن، زیست خاور را تبدیل به یکی از بهترین گزینه ها برای خرید سوغات کرده است. این مجتمع تجاری قدیمی دارای ۱۵ طبقه شامل ۶۹۸ واحد تجاری می باشد. خرید پوشاک، کیف و کفش، خوراکی، اقلام مذهبی و انواع سوغات مشهد در زیست خاور مشهد امکان پذیر است.

آدرس: مشهد – ضلع جنوب غربی میدان شریعتی – جنب کوهسنگی ۲

مجتمع تجاری زیست خاور مشهد سفرسازان

کیان سنتر

یکی دیگر از مراکز خرید در مشهد مجتمع کیان سنتر می باشد که دارای قسمت های مختلف از جمله سالن بازی کودکان, فست فود و هایپر مارکت  می باشد که با توجه به استقبال مشتریان مجتمع کیان سنتر ۲ نیز احداث شده است.

آدرس: مشهد – بلوار جانباز – تقاطع بلوار شهید فرامرز عباسی

کیان سنتر ۱ سفرسازان

کیان سنتر۲

با توجه به استقبال مردم از مرکز خرید کیان سنتر ۱, مرکز خرید کیان سنتر ۲ نیز احداث و افتتاح گردیده است.این مجتمع در ۱۷ طبقه که شامل ۶ طبقه زیرزمین و همکف , پارکینگ, هایپر مارکت, شهربازی, فود کورت, دفاتر اداری و تجاری می باشد.

آدرس: مشهد – بلوار جانباز – تقاطع بلوار شهید فرامرز عباسی

کیان سنتر۲ سفرسازان

مرکز تجاری خورشید

مجتمع خورشید مشهد در ۹ طبقه که شامل ۴۹ واحد تجاری می باشد .این مجتمع یکی از شیک ترین مراکز خرید در مشهد می باشد که در بهترین و پر رفت وآمد ترین قسمت شهر واقع شده است.در این مجتمع فروشگاه هایی از قبیل پوشاک, کیف و کفش, شال و روسری, لوازم آرایشی و بهداشتی ارائه شده است.پیشنهاد ما به شما عبور از پل عابری که در مجاورت این مجتمع بر روی سه راه راهنمایی مشهد بنا شده است می باشد. فضای داخلی این پل سر بسته شبیه به موزه ساخته شده و دارای آب نما، آکواریم و موارد دیدنی جالب است.قنادی طوسی از معروف ترین شیرینی فروشی های مشهد, مجاور این مجتمع واقع شده است.

آدرس : مشهد – بلوار احمدآباد – روبروی سه راه راهنمایی

مرکز تجاری خورشید سفرسازان

بازار جنت

اگر قصد گشت وگذار و خرید در این مرکز  را دارید باید این نکته را بدانید که ورود خودرو به خیابان  این مرکز  ممکن نمی باشد و می بایست خودرو خود را در خیابان های اطراف آن پارک کنید.این بازار در گذشته یکی از محله های بزرگ به شمار می آمده و در قسمت مرتفع شهر شامل ارگ شهر, محله حکومتی و اعیانی چهار باغ قرار داشته است.در این بازار اغلب انواع پوشاک , کیف و کفش عرضه میگردد

آدرس: مشهد – خیابان چمران – نرسیده به میدان سعدی – خیابان جنت

مجتمع تجاری گوهرشاد

بازار گوهرشاد با وجود سالن های عریض دارای ۸۴ مغازه است که در آنها لوازم برقی و خانگی، بلور و کریستال، پارچه، عطر و ادکلن، کفش، سیسمونی نوزاد، اسباب بازی، سوغات و … عرضه می شود.

آدرس:خیابان سازمان آب – بالاتر از میدان راهنمایی – نرسیده به خیابان اسفندیانی

بازار حکیم (بازار روس ها)

بازار حکیم مشهد که به واسطه حضور فروشندگان روس و عرضه کالاهای روسی به بازار روس ها معروف شد در چهار طبقه در خیابان امام خمینی مشهد قرار گرفته است. بازار روس ها شاید به علت کاهش کیفیت کالاها مدتی است رونق گذشته را ندارد. انواع پوشاک، کیف و کفش، کریستال و نقره جات، آرایشی و بهداشتی، بدلیجات، لوازم خانگی و اسباب بازی عمده کالاهایی است که در بازار حکیم عرضه می گردد.

آدرس:خیابان امام خمینی – نرسیده به میدان شهدا – روبروی اداره کل آموزش و پرورش

مجتمع تجاری شرق زیست

این مرکز خرید در ۹ طبقه ساخته شده است که طبقات بالایی این مجتمع به هتل اختصاص داده شده است و طبقه منفی دو نیز به رستوران و سه طبقه دیگر مجموعه به فروشگاه ها اختصاص داده شده است.عطر و ادکلن، خشکبار و آجیل، زرشک و زعفران، پوشاک و مانتو و روسری، ساعت و بدلیجات و انواع پارچه از مواردی است که در این بازار به فروش می رسد. مجتمع تجاری شرق زیست با توجه به نزدیکی به مرکز شهر و حرم و مناسب بودن قیمت ها از گزینه های مناسب خرید به شمار می رود.

آدرس: ضلع شمالی حرم امام رضا(ع) – حاشیه میدان طبرسی

مجتمع تجاری شرق زیست سفرسازان

مجتمع تجاری وصال

این مرکز خرید دارای دو پارکینگ , چندین رستوران, فست فود, شهربازی و فروشگاه های مختلف می باشد.آبنمای موزیکال مجتمع نصر مشهد نیز به نوعی رقیب آبنمای الماس شرق مشهد است. مجتمع تجاری وصال مشهد در شش طبقه و با حدود چهارصد واحد تجاری فعال در زمینه های انواع پوشاک، برندهای پوشاک مردانه، کیف و کفش، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و کادویی و هایپرمارکت ساخته شده است. رستوران معروف اطلسیه و مجتمع تجاری طلا و ملزومات عروسی نیز در مجتمع وصال مشهد قرار دارد.

آدرس:  انتهای بلوار خیام شمالی – بلوار بهارستان – جنب مجتمع تجاری الماس شرق

مجتمع تجاری وصال سفرسازان

بازار فرش فروش ها

بازار فرش فروشان مشهد از بازارهای قدیمی این شهر  است که قبلا جزیی از بازار بزرگ مشهد بوده است. بازار بزرگ مشهد در حاشیه حرم امام رضا (ع) قرار داشت که قسمت اعظم آن بعد از طرح نوسازی اطراف حرم تخریب شد. بنای این بازار قدیمی و از خشت و گل بوده و بنای گنبدی شکل نیز دارد. امروزه بیشتر حجره های این مکان به فروشنگان انواع قالی اختصاص یافته است. قالی های زیبای خراسان از دیرباز به کیفیت و زیبایی شناخته شده هستند. اگر قصد خرید هم ندارید، دیدن از این بازار قدیمی را به شما توصیه می کنیم.

آدرس: میدان بیت المقدس – اندرزگو۱۳

بازار رضا

بازار امام رضا (ع) مشهد با قدمتی بیش از سی و پنج سال در پی تخریب بافت قدیمی اطراف حرم رضوی و با هدف سامان دهی به کسبه و فروشندگان در سال ۱۳۵۴ ساخته شد. این بازار قدیمی مشهد با طولی نزدیک به یک کیلومتر در دو طبقه از ضلع جنوب شرقی میدان بیت المقدس (فلکه آب) تا میدان هفده شهریور کشیده شده است. بازار رضا بیشتر محل خرید سوغات مشهد از قبیل سجاده، مهر، تسبیح، انگشتر فیروزه و عقیق، عطر، زعفران، زرشک، نبات و انواع ادویه می باشد.

بازار رضا سفرسازان

بازار هفده شهریور

بازار هفده شهریور مشهد مشتمل بر تعداد زیادی پاساژ و فروشگاه عمدتا فعال در زمینه فروش انواع پوشاک مردانه، زنانه، بچه گانه، لباس زیر، مانتو و روسری و لباس های مجلسی می باشد. حضور عمده فروشی های پوشاک مشهد از گذشته در بازار ۱۷ شهریور مشهد باعث شده بیشتر اجناس عرضه شده در این بازار قیمت مناسبی داشته باشند. پاساژ افشار، حریر و آسیا از مراکز عمده خرید خیابان هفده شهریور است.

آدرس:میدان هفده شهریورکارگاه های صنایع دستی، فیروزه، طلاکاری و گلدوزی 

مجتمع تجاری مروارید شرق

مجتمع تجاری مروارید شرق مشهد واقع در شمال شهر در چهار طبقه ساخته شده و شامل واحد های تجاری و اداری، تالار و شعبه دوم رستوران معروف پسران کریم می باشد. مراکز خرید و تفریحی دیگری از قبیل مجتمع تجاری تفریحی الماس شرق نیز در نزدیکی مجتمع تجاری وجود دارند.

آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی

بازار طلا فروشان

فروش طلا و جواهرات در بسیاری از مراکز خرید و پاساژهای مشهد انجام می شود اما بازار طلا فروشان مشهد که در خیابان امام خمینی واقع شده است از معروف ترین بورس های فروش طلا و جواهرات مشهد است.

آدرس:خیابان امام خمینی – نبش بلوار مدرس (چهار طبقه) – پاساژ مدرس

بازار امین

بازار امین مشهد در خیابان نواب صفوی یا به قول مشهدی ها “پایین خیابون” قرار دارد. انواع پوشاک، خوراکی و سوغاتی در این بازار فروخته می شود. سطح قیمت این بازار مناسب می باشد.

آدرس:خروجی حرم به سمت خیابان نواب صفوی

بازار مرکزی

بازار مرکزی مشهد از مراکز خرید پرطرفدار و پررونق مشهد است. این مجتمع تجاری با قرار گرفتن در یکی از مسیرهای منتهی به حرم امام رضا و نزدیکی به میدان شهدا مشهد یکی از بهترین بازارها و مراکز خرید برای تهیه سوغات است. بازار مرکزی مشهد در سال ۱۳۷۷در چهار طبقه در فضایی وسیع افتتاح شد. طبقه منفی دو بازار به پارکینگ، منفی یک و همکف به فروشگاه ها و طبقه بالا بیشتر به عمده فروشی ها اختصاص داده شده است. سوغات مشهد مثل زرشک، زعفران و انگشترهای فیروزه و عقیق، انواع پوشاک، بدلیجات و فرش در بازار مرکزی مشهد عرضه می شوند. فاز دوم بازار مرکزی مشهد هم به این بازار اضافه شده است.

آدرس: چهارراه شهدا

مجتمع تجاری نصر

مجتمع تجاری نصر که در میدان توحید مشهد قرار گفته است، شاید برای مسافران هتل های اطراف گزینه خوبی برای خرید باشد. البته نزدیکی مجتمع تجاری نصر مشهد به راه آهن مشهد نیز یکی از مزایای آن به شمار می رود. فاصله بازار نصر با حرم امام رضا (ع) پیاده ۲۰ دقیقه می باشد.

آدرس:  حاشیه میدان توحید

بازار آزادشهر

بازار آزادشهر مشهد در حقیقت مجموعه ای از فروشگاه های پوشاک و چند فروشگاه و پاساژ بزرگ است که همگی در حوالی چهارراه آزادشهر مشهد (تقاطع بلوار امامت و بلوار معلم) جمع شده اند. چهارراه آزادشهر که در نزدیکی پارک ملت مشهد قرار دارد، مکان مناسبی برای تهیه انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچه گانه و لوازم ورزشی است. قیمت های این منطقه متنوع است.

آدرس: مشهد – چهارراه آزادشهر

بازار الغدیر

در نزدیکی بازارهای مرکزی مشهد، مرکز خرید و پاساژ الغدیر نیز وجود دارد که تنوع زیادی در فروشگاه های آن دیده می شود. قیمت های این بازار  نسبتا مناسب می باشد

آدرس:  چهارراه شهدا

بازار بزرگ خیام

بازار بزرگ خیام مشهد در فضایی به وسعت دویست هکتار با معماری زیبا و چشم نواز ساخته شده است. بازار خیام مشهد دارای ۱۹۶ واحد تجاری بوده و دارای امکاناتی مانند پارکینگ، کافی شاپ، رستوران، بانک و کافی نت می باشد. انواع سوغات مشهد، زرشک و زعفران، کیف و کفش، پارچه، اسباب بازی، نقره جات و انواع پوشاک در این بازار عرضه می گردد.

آدرس: خیام شمالی – میدان بهارستان – روبروی الماس شرق

بازار عباسقلی خان

بازار عباسقلی خان بازاری با قدمت بسیار زیاد و قسمتی از بازار قدیمی بزرگ مشهد است که در جریان نوسازی و گسترش صحن حرم امام رضا(ع) قسمت اعظم آن تخریب شد و راسته فرش فروشان و بازار سرشور به همراه بازارچه عباسقلی خان از قسمت های باقی مانده این بازار هستند. عباسقلی خان، بازاری روباز در کنار قدیمی ترین مدرسه علمیه مشهد می باشد. شهرت بازار عباسقلی خان عرضه انواع اجناس خارجی با قیمت های ارزان در آن است. به خصوص کالاهای برقی، صوتی و تصویری و لپ تاپ با قیمت های مناسب قابل خریدند. با گشت و گذاری در این بازار تقریبا هر چیز که تصور کنید خواهید یافت.

آدرس: ابتدای خیابان نواب صفوی

مجتمع کامپیوتر تک

بازار کامپیوتر تک مشهد در هشت طبقه محل مناسبی است برای دوستداران تکنولوژی، انواع کامپیوتر، لپ تاپ و لوازم جانبی کامپیوتر را در فضای مدرن مجتمع تک مشهد می توانید پیدا کنید. در مجتمع تک انواع خدمات کامپیوتری و تعمیرات نیز ارائه می گردد.

آدرس: بلوار دستغیب – نرسیده به بلوار خیام

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شهر مشهد می توانید به لینک زیر مراجعه کنید

سفر به مشهد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه